Toon posts:

De mens vanuit een ander oogpunt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn apen zonder haar en alleen wat loshangende plukken bovenop.. We dragen bepaalde kleuren die we zelf hebben gemaakt omdat we ons aangetrokken voelen tot die kleuren... en er zjin zelfs mensen die daar hun hele leven aan besteden.. net zoiets als dat een lieveheersbeestje ineens blauw is omdat ie dat mooi vind.

Het liefste zijn we kaal zodat we lekker kou kunnen lijden ipv een lekker warm vel en we laten bepaalde toonklanken naar elkaar toegaan via een opening bovenin het bouwwerk waardoor we iets duidelijk kunnen maken aan iemand, maar het word ook gebruikt als liefdes orgaan om duidelijk te maken dat je iemand leuk vind.

We hebben voorwerpen gemaakt met rondingen eronder, waardoor we ons sneller vooruit kunnen laten bewegen..

We voelen ons beter dan de rest van de wereld omdat we materialistisch, geldlustig zijn ingesteld en vinden dat we "het" ras zijn omdat we in hoekig en hard gebouwde bijenkorven wonen die volhangen met zelfgemaakte gestampte en gekleurde bladeren(kleren) om daarmee stoer te gaan zitten zijn in een gebouw waar ons word bijgeleerd hoe we onszelf de vernietiging in kunnen helpen.

Dan vraag je je ook af.. God is als ie bestaat dan denk ik slecht, want de mens is in principe slecht.. dus hij laat ons zover ontwikkelen totdat we onszelf weer tegenkomen en allemaal dood zijn... omdat we niet tevreden konden zijn met wat we hebben, daarom zijn er religies.

Om mensen tegen elkaar op te zetten vanwege een onzinnig iets en dat ze te naief zijn om het allemaal te geloven nog ook.
Religies zeggen altijd dat God alles heeft gecreeerd en dat de mensheid van nature uit slecht is.. dan kan ie toch ook zo proberen ons uit te roeien door ons zo snel zo veel te laten revolutioneren totdat we allemaal dood zijn.

Wat denken jullie ervan?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Maak je nu een vergelijking tussen mensen of apen? of tussen bepaalde mensen met bepaalde apen? of tussen mensen onderling of apen onderling?

Met andere woorden.. waar gaat het over?????

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Een hoop standpunten en argumenten, die allemaal na enig denken met elkaar in verband kunnen worden gebracht. Zal morgen es kijken of ik er een touw aan kan vast knopen en dan replyen, was vandaag een beetje stil op w&l

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:25 schreef Pacific_Ocean het volgende:
We zijn apen zonder haar en alleen wat loshangende plukken bovenop.. We dragen bepaalde kleuren die we zelf hebben gemaakt omdat we ons aangetrokken voelen tot die kleuren... en er zjin zelfs mensen die daar hun hele leven aan besteden.. net zoiets als dat een lieveheersbeestje ineens blauw is omdat ie dat mooi vind.
We hebben inderdaad een eigen wil, en een mogelijkheid die wil te uiten gekregen. Daarin zijn mensen redelijk uniek, omdat die wil niet altijd voortkomt uit evolutionair voordeel.
Het liefste zijn we kaal zodat we lekker kou kunnen lijden ipv een lekker warm vel en we laten bepaalde toonklanken naar elkaar toegaan via een opening bovenin het bouwwerk waardoor we iets duidelijk kunnen maken aan iemand, maar het word ook gebruikt als liefdes orgaan om duidelijk te maken dat je iemand leuk vind.

We hebben voorwerpen gemaakt met rondingen eronder, waardoor we ons sneller vooruit kunnen laten bewegen..
Mensen beschikken over een groot aantal mogelijkheden en capaciteiten, om te creëren (auto's) maar ook om te vernietigen (natuur)
We voelen ons beter dan de rest van de wereld omdat we materialistisch, geldlustig zijn ingesteld en vinden dat we "het" ras zijn omdat we in hoekig en hard gebouwde bijenkorven wonen die volhangen met zelfgemaakte gestampte en gekleurde bladeren(kleren) om daarmee stoer te gaan zitten zijn in een gebouw waar ons word bijgeleerd hoe we onszelf de vernietiging in kunnen helpen.
Het is inderdaad verbazingwekkend hoever de mens is 'verwilderd' van de natuur. Er is steeds minder wat ons eraan herinnert dat we ook eigenlijk slechts organismen zijn. Grootheidswaanzin.
Dan vraag je je ook af.. God is als ie bestaat dan denk ik slecht, want de mens is in principe slecht.. dus hij laat ons zover ontwikkelen totdat we onszelf weer tegenkomen en allemaal dood zijn... omdat we niet tevreden konden zijn met wat we hebben, daarom zijn er religies.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar religies hebben tot nu toe slechts tot oorlog geleid, en niet tot de verzoening van ale mensen op aarde.
Om mensen tegen elkaar op te zetten vanwege een onzinnig iets en dat ze te naief zijn om het allemaal te geloven nog ook.
Religies zeggen altijd dat God alles heeft gecreeerd en dat de mensheid van nature uit slecht is.. dan kan ie toch ook zo proberen ons uit te roeien door ons zo snel zo veel te laten revolutioneren totdat we allemaal dood zijn.

Wat denken jullie ervan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat er een hoop van al die religies niet klopt. Als we van de God van de Christenen uitgaan:

God heeft de aarde geschapen, laten we dat eens voor waar aannemen, en hij heeft ook de mens geschapen en het leven geschonken.

Dan is mij onduidelijk of God de mens de vrije wil heeft gegeven of niet.

• Als hij dat niet heeft gedaan dan heeft hij iets gemaakt met meer macht dan de bedoeling was, en is God dus incompetent.
• Als hij dat wel heeft gedaan dan wist hij ook wat er fout kon gaan.

Laten we van het tweede idee uitgaan.

Hij zette een boom met vruchten in het paradijs waaraan Adam en Eva niet mochten komen. Waarom?

• Om zijn eigen creatie te testen, terwijl hij verantwoordelijk is en had moeten voorzien wat er ging gebeuren.
• Omdat God van nature slecht is, en met het leven omgaat alsof het speelgoed is.

Maar goed, zeg dat het eerste het geval is.

De mens vervreemde van God toen hij ze het paradijs uit stuurde. En dat vond Hij niet goed dus:
• Wie in God gelooft gaat naar de hemel
• Wie niet gelooft gaat naar de hel

Als hij zichzelf zichtbaar zou maken, dan zouden vele mensen bekeren, maar dat doet hij niet, dus hij wil dat de mens het zelf maar oplost zonder zijn ingrijpen.

Mijn persoonlijke conclusie is voorlopig vrij simpel:

Of er is geen God, òf hij wil niet dat de mens weet dat hij bestaat, òf hij is er niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 22:31 schreef Flyduck het volgende:
Maak je nu een vergelijking tussen mensen of apen? of tussen bepaalde mensen met bepaalde apen? of tussen mensen onderling of apen onderling?

Met andere woorden.. waar gaat het over?????
De mensheid vind zichzelf zo geweldig en slim, maar in principe doet het zich door zijn eigen 'wijsheid' vernietigen.

Volgens God is de mensheid van nature uit slecht, maar kan het dan niet zo zijn dat God ook slecht is, en dat hij probeert de mensheid zichzelf te laten vernietigen, omdat zij naar zijn zin veel tever zijn gerevolutioneerd zijn. De mensheid is een spelletje, een doosje vlooien die naar de zin van God tever zijn ontwikkeld.

Daarom laat hij onder de mensen een vlo genaamd Jezus los. Deze overtuigd de mensen tot religies over te gaan, die weer aanzet geven tot haat richting elkaar, omdat ze in hun naiviteit denken dat iedereen overtuigd moet tot een bepaalde religie, die weer aanzet geeft tot oorlog..

Ik weet niet of het zo duidelijker is maargoed.. er gaan heel veel gedachten door mijn hoofd heen.

Verwijderd

Je begint met je ons voor te stellen
als 'onbehaarde apen'; dus trek ik daar
de conclusie uit dat je
in de evolutie-theorie geloofd... ;)

Dan begin je over God en zijn creativiteit...;
kan/mag natuurlijk ook als je daarin geloofd...
maar beide theorieën combineren is nog nooit iemand gelukt! :?

Dus het is van tweeën één óf God óf Darwin... ;)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Pacific_Ocean schreef:
net zoiets als dat een lieveheersbeestje ineens blauw is omdat ie dat mooi vind.
Lieveheersbeestjes vinden helemaal niks. Die worden in de evolutie toevallig een keertje blauw en als dat om een of andere reden gunstig voor hun overlevingskansen is, dan blijven ze blauw.
Het liefste zijn we kaal zodat we lekker kou kunnen lijden ipv een lekker warm vel
Waar baseer je dit op?
en we laten bepaalde toonklanken naar elkaar toegaan via een opening bovenin het bouwwerk waardoor we iets duidelijk kunnen maken aan iemand, maar het word ook gebruikt als liefdes orgaan om duidelijk te maken dat je iemand leuk vind.
Wat is je punt hiermee?
We voelen ons beter dan de rest van de wereld omdat we materialistisch, geldlustig zijn ingesteld
Nee hoor, dat zijn we helemaal niet. Zelfs al zou het zo zijn: we zijn de enigen die die mogelijkheid hebben, dus stellen dat mensen slechter dan dieren zijn omdat mensen materialistisch zijn is een slecht argument: dieren hebben de mogelijkheid niet om materialistisch te zijn.
We voelen ons beter omdat we een besef van de wereld om ons heen hebben dat veel groter is dan dat van elk dier. We hebben veel meer mogelijkheden onze omgeving aan te passen om onze overleving mogelijk te maken. Dat is evolutionair zeer gunstig. Daarom zijn we inmiddels met 6 miljard wezens, waar een gelijke levensvorm zonder intelligentie/creativiteit nooit tot 6 miljard wezens had kunnen komen.
om daarmee stoer te gaan zitten zijn in een gebouw waar ons word bijgeleerd hoe we onszelf de vernietiging in kunnen helpen.
Waar is dat?
Dan vraag je je ook af.. God is als ie bestaat dan denk ik slecht, want de mens is in principe slecht..
Och, daarover zijn mensen die er vaker en langer over nagedacht hebben de afgelopen paar duizend jaar, we noemen ze 'beroemde filosofen', het niet met je eens.
Religies zeggen altijd dat God alles heeft gecreeerd en dat de mensheid van nature uit slecht is..
Nee hoor, dat zeggen 'religies' helemaal niet.
Wat denken jullie ervan?
Dat je ontzettend aan het ouwehoeren bent met een hak-op-de-tak verhaal waar geen lijn en geen zinnigheid in zit.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Pacific_Ocean schreef:
De mensheid vind zichzelf zo geweldig en slim
Nee, de juiste zin is: Jij vindt dat de mensheid zichzelf zo geweldig slim vind. 'De mensheid', ik bijvoorbeeld, denk daar heel anders over.
Volgens God is de mensheid van nature uit slecht
Welke God?
maar kan het dan niet zo zijn dat God ook slecht is
Ik ben het met je eens dat de religies die geloven dat 'in den beginne er slechts God was', ook moeten geloven dat het slechte dus van God afkomstig is. Immers, er was slechts God, nu is er een heleboel waaronder 'slechtheid' en dat moet dus van die God afkomstig zijn. Of God dan ook slecht is, is weer een andere discussie.
gerevolutioneerd
Mooi woord, wat betekent het?

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Voor iedereen die waarschijnlijk niet snapt hoe P_O dit alle bedoeld.
Verplaats je eens in de schoenen van een ander wezen (dier) en beschrijf de mens dan eens.

Als ik een kat zou zijn en ik naar de mens zou kijken dan zou ik ook het zelfde zien.

- Wezens die zich bedekken met gekleurde lappen.
- Wezens die in de ochtend weggaan, niet om te jagen maar om papier te verdienen dat later wordt omgeruild naar voedsel in blik.
- Wezens die bepaalde dingen drinken en dan raar gaan doen. (alcohol)
- wezens die er een aparte manier van verplaatsen op na houden.
- Wezens die hun behoefte doen in een daarvoor ontworpen ruimte.
- Wezens die aan sex doen zonder dat zij van plan zijn daar kinderen aan over te houden. (alleen als zij er klaar voor zijn :? )
- Wezens die bereidt zijn te doden omdat de een zegt in een andere god te geloven dan de ander. (beide goden hebben de aarde dan gemaakt en moeten dus wel vrienden zijn, waarom die mensen dan niet).

Dit heb ik als ik zo tegen de mens aan kijk.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

[knip]

Damn, quote ipv edit. |:(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

bazs2000 schreef:
Verplaats je eens in de schoenen van een ander wezen (dier) en beschrijf de mens dan eens.
[...]
Dat zou dan een absoluut zeer oppervlakkige observatie zijn van die kat. Die had weleens wat beter onderzoek mogen verrichten. Het gaat alleen over uiterlijkheden en gedrag. Het verschil tussen mens en dier zit hem daar nou net niet in.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 oktober 2001 03:11 schreef koekoeksjong het volgende:

Dus het is van tweeën één óf God óf Darwin... ;)
God stuurt de evolutie is de oplossing voor het probleem.

Dat is al vaker geopperd. Zo spaar je de kool en de geit. Nu mag jij uitzoeken wie de kool ie en wie de geit :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

waar gaat deze topic over? Bijna iedereen hier op W&L is er toch wel van overtuigd dat er GEEN god is en dat religie slecht is? Dus ik snap niet wat je wilt? Is dit weer zo'n topic over hoe slecht religie is of wil je echt iets nieuws brengen?

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:08 schreef sjorsie het volgende:
waar gaat deze topic over? Bijna iedereen hier op W&L is er toch wel van overtuigd dat er GEEN god is en dat religie slecht is? Dus ik snap niet wat je wilt? Is dit weer zo'n topic over hoe slecht religie is of wil je echt iets nieuws brengen?
nope somige hier geloven wel in god (of goden of wat dan ook)
zelf geloof ik voornamelijk in koppijn na dronken zijn.
een heel reeëlbeeld vind ik zelf.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Dat zou dan een absoluut zeer oppervlakkige observatie zijn van die kat. Die had weleens wat beter onderzoek mogen verrichten. Het gaat alleen over uiterlijkheden en gedrag. Het verschil tussen mens en dier zit hem daar nou net niet in.
Ben ik niet met je eens. Het gedrag van mens en dier verschilt wel degelijk, want door ons verschil in denken (bewustzijn) wordt ons gedrag beïnvloed. Dit uit zich bijvoorbeeld in onze "rare" eetgewoonten met mes en vork.

Verwijderd

Tja jongens......

waar zijn we nou helemaal mee bezig....
have a break.

Trouwens, en als je dan eens even pauze gehouden hebt, ga dan eerst eens je verdiepen in bepaalde theorien en/of religies, (of hoe je het ook noemen wilt) en dan kunnen we verder praten, want niemand, maar dan ook niemand heeft welke dit topic gelezen hebt heeft hier iets aan.

Ik hoop dat er een betere in diepzinnige discussie vanaf hier begint.

Groet
jelle

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Ortep schreef:
God stuurt de evolutie is de oplossing voor het probleem.

Dat is al vaker geopperd. Zo spaar je de kool en de geit. Nu mag jij uitzoeken wie de kool ie en wie de geit :)
De evolutietheorie sluit het bestaan van een godheid niet uit, maar sluit in ieder geval uit dat een godheid nodig is geweest om leven te laten ontstaan. Natuurlijk kan je altijd opwerpen dat de godheid het evolutie proces heeft ontworpen, maar wie heeft de godheid dan ontworpen? Waarom zou die de moeite doen om evolutie te laten plaatsvinden als het toch alles instant kan creeeren?

Pagina: 1