tabel wordt groter in dreamweaver

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 08:16
Ik heb dus een pagina gemaakt met dreamweaver. Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een tabel gemaakt van 622 (width) Daarbinnen staan een aantal cellen met bv foto's en text. Binnen dreamweaver ziet de pagina er goed uit, maar als ik hem nu in een browser bekijk dan is de pagina ineens veel breder en ook de cellen zijn breder, want de text is uitgegerekt. Hoe hoe ik de tabel gewoon op een standaard grootte, zodat hij niet wijder wordt.

Als iemand uberhaupt begrijpt wat ik hier neertik, weet diegene dan een antwoord??

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Als je ff een URL kan posten, dat is heel wat makkelijker als dat wij nu moeten gaan zitten raden wat het probleem is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Kan er aan liggen dat ergens de fotos die langs elkaar staan te breed worden en daardoor tabel breder word.
Kan zijn dat ie op procent staat ingesteld maar je zegt dat hij een absolute waarde heeft, duz dat zal wel niet.

Kan zo dus niet zeggen wat het is, ff voorbeeld pleaze

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 08:16
http://www.spenkelink.nl/Badkamers2.htm

sorry hier de pagina in kwestie. De wiebers zijn veel verder van de foto verwijderd dan dat ik had ingesteld!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Het komt door dat je cellen boven elkaar andere breedtes meegeeft, ga je dat allemaal optellen kom je veel breder uit.

Ik zou als ik jou was die tabel overnieuw maken, en probeer het overzichtelijk te houden en niet zo veel overbodige cellen erin zoals je nu hebt.

Teken anders eerst hoe je tabel eruit moet zijn, en je kunt in DW ook merge en split cells gebruiken.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en wat ook niet zo fraai is; je hebt 207 lege cellen! :o
Een cel moet altijd gevuld zijn om weergegeven te kunnen worden, ja ik weet het; IE doet dat wel maar NN laat echt niets zijn.
zet er dus iig iets in:
code:
1
<td>&nbsp;</td>

heb je dat eenmaal gedaan, zet dan de border eigenschap van de tabel eens op 1 en verbaas je over het resultaat: juist, ff flink opschonen.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1