Is dit mogelijk met IPtables?

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Effe een korte situatieschets. Thuis ben ik aangesloten bij de provider Telenet. Deze provider blokkeert alle inkomende poorten lager dan 1024. Dus op het Telenet netwerk kan je probleemloos mail lezen van de Telenet POP en mail verzenden naar de Telenet SMTP.

Nu verblijf ik in de week echter op een andere locatie waar ik geen Telenet aansluiting heb (heb hier "Wenk" of iets dergelijks). Ik kan dus niet aan de poorten 110 en 25 van Telenet nodig voor m'n mail.

Nu heb ik thuis enkele Linux servers draaien. Is het misschien mogelijk om met iptables een soort van port forwarding te doen zodat ik vanop Wenk mail ophaal of verzend naar m'n server thuis op poorten boven 1024? De server forward deze dan naar poort 25 en 110 en het IP van de Telenet mailserver.

Is dat mogelijk of is het pure science fiction? :)

Andere suggesties zijn ook welkom.

Verwijderd

met ssh inloggen op je server en dan vanaf je server je mail ophalen met fetchmail oid?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Wil je op je eigen server connecteren op de popserver of op de popserver van Pandora ? In het geval dat het laatste van toepassing is, doe je iets verkeerd, want je mail ophalen buiten het telenet netwerk gaat wel degelijk, mail versturen via hun smtp (uiteraard) niet, maar gebruik daarvoor dan de smtp van de andere provider of van je werk...

(/me = telenet gebruiker)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• satcp
  • Niet online
Ja, maar ik wil vanop deze locatie mail kunnen ophalen met Outlook (ik houd men mailarchief daarin bij). Fetchmail is dus niet echt een oplossing.

• satcp
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 22:04 schreef G8KeePeR het volgende:
Wil je op je eigen server connecteren op de popserver of op de popserver van Pandora ? In het geval dat het laatste van toepassing is, doe je iets verkeerd, want je mail ophalen buiten het telenet netwerk gaat wel degelijk, mail versturen via hun smtp (uiteraard) niet, maar gebruik daarvoor dan de smtp van de andere provider of van je werk...(/me = telenet gebruiker)
Ik wil op de POP server van Pandora. Maar ik geraak er van hier niet op. Poort 110 doet raar hier. Waarschijnlijk door een of andere firewall waar ik geen toegang tot heb (zit hier op een gedeelde lijn). Daarom dat ik wou forwarden via m'n server thuis op een hogere poort (SSH op 2200, Webserver op 8000,... werkt allemaal perfect, maar ik kan niets aanvangen met poort 110).

Wenk schijnt geen SMTP te hebben ('t is niet echt een provider zoals Telenet - enkel Internet services). De SMTP van PING (Planet Internet) kan ik wel gebruiken vanop andere locaties, maar weermaals schijnt er hier een of andere amateuristische netwerkconfiguratie roet in het eten te strooien. Ik krijg namelijk volgende foutmelding van de Planet Internet SMTP:

Relaying denied. IP name possibly forged [193.75.136.254]

Dus weermaals een reden om via m'n server thuis te gaan...

Verwijderd

je server thuis als proxy gebruiken voor de ander zou moeten werken hoe je dit instelt weet ik niet want dat heb ik nog nooit gedaan
Pagina: 1