(IBM) HD Probs door PTT?

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik vroeg me eens af....al die mensen met IBM HD problemen, hebben die hun harddisk via de post laten bezorgen?

Want de platters in IBM schijven zijn gemaakt van glas (uiteraard met een magnetische laag)
Dat heeft toffe voordelen, maar ze zijn wel schokgevoeliger.

[Aanvulling]
Ik heb met 2 collega's samen 4 IBM 60 GXP's gekocht bij Gistron en zelf opgehaald.
1 schijf is gaar geworden, de rest doet het nog prima.

ik schijf 1 had 'm in een stuk schuimrubber voor HD's > rugzak meegenomen in de bus naar huis

Collega Stefan schijf 2 en 3 in de auto mee naar huis ook in de schuimrubberen verpakking

Collega Dimitry schijf 4 heeft 'm ook in de bus meegenomen...hoe weet ik niet (neem telefoon ook niet op).

Maar schijf 4 is dus doodgegaan na mwoah 1,5 a 2 maanden.

Misschien zegt dit iets over de gevoeligheid van IBM schijven.

Ik vind het BDW prachtdingen en mijn volgende wordt ook een IBM.

Als iemand nog een brakke/stukke IBM 75/60 GXP heeft die niet terugkan naar de garantie...wil ik 'm overkopen
Staat vet om me bureau *D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Misschien kunnen ze daar dan niet tegen, maar dat is toch een mankement dan, omdat deze problemen er niet zijn met andere HD's (anders had je daar wel van gehoord)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gman
Tsjah de op glas gebaseerde platters zijn waarschijnlijk gevoeliger.

Als iedereen nou ff post welke ibm het wel/niet goed doet en hoe in huis gehaald.... kunnen we er misschien achterkomen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1e IBM gewoon op achterbank auto..na 1 jaar dood,nieuwe werkt nog prima.
2e IBM via PTT, zeer goed verpakt. 1 dagje half dood, maar werkt weer prima.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

1e gehaald bij Computerland in Haarlem 20Gb doet het nog, is meegegaan achterin me rugtas op de rug op de fiets.

2e is besteld bij een duits bedrijf dat in de pricwatch staat geen gistron volgensmij. iniedergeval dies na 4 maanden opgestuurd en dus bezorgd, de nieuwe die ik dus toen heb besteld is dus nix mis mee :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
IBM 45 gig ( die 70 serie )in m'n jaszak
werkt nog steeds gekocht begin van dit jaar

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 19:27
Ik heb ook een IBM Deskstar 60 Gb, RIP na 2 maanden. Koop gewoon geen IBM, en als je er een hebt, gebruik em voor games ofzo maar niet 100% voor belangrijke dataopslag. Timmer ondertussen een mooi kistje waar je em in kan leggen als ie dood gaat :-)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit slaat werkelijk nergens op jullie hebben gewoon pech er komen van ibm niet meer hd's terug als van een ander merk dus is het flauwe kul om dan een merk in de grond te boren
wat waarschijnlijk staat tegen elke kapotte 1000 werkende dus valt het wel mee lijkt me.

de meeste hd's sneuvelen vrees ik tijdens het vervoer als je ziet hoe de jongens van bv tnt-van gend en loos en noem ze allemaal maar op met de dozen smijten dan is het niet geheel verwonderlijk het maakt ze echt geen ruk uit of er nu een zak aardappels vervoerd word of een doos met breekbare spullen erin het zijn gewoon lompe eikels meer niet.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die IBM's die binnen 2 maanden kapot zijn (20/40 gig's meende ik) .. ik meende dat het merendeel van deze productie fouten niet meer in omloop zijn! of duiken er nog steeds foute schijffies op?

• Gman
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:10 schreef monterey het volgende:
dit slaat werkelijk nergens op jullie hebben gewoon pech er komen van ibm niet meer hd's terug als van een ander merk dus is het flauwe kul om dan een merk in de grond te boren
wat waarschijnlijk staat tegen elke kapotte 1000 werkende dus valt het wel mee lijkt me.
Hoho ik trap IBM niet de grond in!
Ik wil alleen weten of het "gevaarlijk" is (IBM of ander merk) HD's online te bestellen.
de meeste hd's sneuvelen vrees ik tijdens het vervoer als je ziet hoe de jongens van bv tnt-van gend en loos en noem ze allemaal maar op met de dozen smijten dan is het niet geheel verwonderlijk het maakt ze echt geen ruk uit of er nu een zak aardappels vervoerd word of een doos met breekbare spullen erin het zijn gewoon lompe eikels meer niet.
Daarom! als er nog wat meer reacties komen weten we misschien meer.

Verwijderd

IBM dtla-307045 via de post laten versturen en 4 maanden later gesneuveld. Toch lijkt het me stug dat het door de PTT gekomen zou zijn. De doos was nog in perfecte staat en redelijk goed ingepakt (hd lag wel wat tegen de bodem aan in de doos met piepschuimkorrels). Bovendien mogen die IBM's ondanks de glazen platters in stilstand 250G hebben. En da's best wel heel veel!

• Gman
Daar zat ik ook aan te denken.
En als je schijf na 4 maanden stuk gaat komt het idd niet door de ptt.

Hmmm ik heb mijn schijf nog geen 4 maanden of net 4 maanden.
Spannend :P

Achjah de belangrijke bestanden staan toch op andere HD's (oude 20 gig IBM en backupje op een Maxtor).

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

hmm wat IBM zelf zegt over de gevoeligheid is dat ze tegen 400 G kunnen (wanneer ze niet in bedrijf zijn natuurlijk):

"Unique design attributes enable shock protection to 400 G.
"

Dat is toch wel veel dacht ik zo. Ik denk dat je het niet in het vervoer moet zoeken.

p.s. Hoewel ... ik weet wel dat ze bij de pakketdienst (en de PTT waarschijnlijk ook) niet erg zachtzinnig om gaan met je pakjes.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

1e 8,4 gb Seagate, jaszak in bus meegenomen
2e 20 gb Seagate, op pakjesdrager van fiets (22 km fietsen ofzo)

beide doen het perfect, geen rare tikken ofzo >:)

p.s. ook beide bij zelfde Norrod vandaan 8-)

Hoi

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:16 schreef MaikelG het volgende:

...400G...

p.s. Hoewel ... ik weet wel dat ze bij de pakketdienst (en de PTT waarschijnlijk ook) niet erg zachtzinnig om gaan met je pakjes.
Jah ze zijn er absoluut lomp en onvoorzichtig (vooral de sorteer machine is lomp, maar daar gaan geen paketjes door)
Maar 400G is echt veel, dat kunnen die lompe eikels echt niet maken :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Gman
HoHo...aan de 250G zit je zo
Dit lijkt heel veel maar als je je harddisk van een meter hoogte laat stuiteren op een stenen vloer zit je daar al dik overheen, ook al ik het voor een fractie van een seconde.

Ik heb het er met een aantal tweakers IRL over gehad en iedereen zei dat.
Nou kan dat goed kloppen...hd's kunnen erg slecht tegen vallen dus...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:24 schreef nobody122 het volgende:
1e 8,4 gb Seagate, jaszak in bus meegenomen
2e 20 gb Seagate, op pakjesdrager van fiets (22 km fietsen ofzo)

beide doen het perfect, geen rare tikken ofzo >:)

p.s. ook beide bij zelfde Norrod vandaan 8-)
Die 20GB sterft strax nog wel...

Wat ik zo slecht vind aan Norrod is dat de harddisks gewoon in doosjes op de vloer liggen...

Mijn WD200EB is zomaar ineens gestorven, kwam ook bij Norrod weg.
En 22km op de fiets is ook niet lekker. Ik weet niet hoe ie op je pakjedrager zat, maar als ik dat doe, komt er een grote seagate-RMA-doos omheen met veel schuim.

• Gman
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:37 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Die 20GB sterft strax nog wel...

Wat ik zo slecht vind aan Norrod is dat de harddisks gewoon in doosjes op de vloer liggen...
Hebben ze nooit van schuimrubber gehoord?

Ik heb zelf ook in een pc winkel gewerkt, en HD's komen in een grote schuimrubberen doos waar ze vertikaal ingestoken zijn.
Bij Maxtor iig.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
gewoon eerst lopend achter in mijn rugzak... toen met de interliner uit Aken naar Maastricht terug en toen weer lopend naar mijn kamer.....

Met een Ibm 60gxp 60 Gb....
ok... de eerste was een DOA, de tweede was maar 40
Gb ( foutje van de winkel |:( ) en de derde in 3 dagen deed het prima en nog steeds...

Hij bevalt prima :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

LET OP met de schijven die je van IBM terug krijg met een stikker "surviceble used part" dit zijn dus gerepareerde schijven. Hoe heeft IBM dat gedaan. Ze hebben bij de schijven die bad sectors hebben een low level format uitgevoerd om de defecte sectors weg te poetsen. Dus heb je zo'n schijf, en hij maakt rare geluiden als je hem met drive fitnes test. Weet je wat je moet doen. Dit soort halve maatregelen pik ik niet. En er zijn voor mij dus al 2 nieuwe onderweg. 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 22:30 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
HoHo...aan de 250G zit je zo
Dit lijkt heel veel maar als je je harddisk van een meter hoogte laat stuiteren op een stenen vloer zit je daar al dik overheen, ook al ik het voor een fractie van een seconde.

Ik heb het er met een aantal tweakers IRL over gehad en iedereen zei dat.
Nou kan dat goed kloppen...hd's kunnen erg slecht tegen vallen dus...
Hah, ja ik geloof gerust wel dat je de 250G haalt als je een hd onverpakt van een meter op een stenen vloer laat vallen :D Maar daarvoor zitten ze ook verpakt, en met een kartonnen doos en een paar cm schuimkorrels overleeft hij een val van een metertje echt wel. Ik denk zelfs dat als je een hd pakt en op z'n allerhardst gaat schudden met je handen dat je de 250G nog niet zult halen... Als het moet kan ik nog wel het 1 en ander narekenen ook, maar daar heb ik ff geen zin in :)
Pagina: 1