Ik vroeg me eens af....al die mensen met IBM HD problemen, hebben die hun harddisk via de post laten bezorgen?
Want de platters in IBM schijven zijn gemaakt van glas (uiteraard met een magnetische laag)
Dat heeft toffe voordelen, maar ze zijn wel schokgevoeliger.
[Aanvulling]
Ik heb met 2 collega's samen 4 IBM 60 GXP's gekocht bij Gistron en zelf opgehaald.
1 schijf is gaar geworden, de rest doet het nog prima.
ik schijf 1 had 'm in een stuk schuimrubber voor HD's > rugzak meegenomen in de bus naar huis
Collega Stefan schijf 2 en 3 in de auto mee naar huis ook in de schuimrubberen verpakking
Collega Dimitry schijf 4 heeft 'm ook in de bus meegenomen...hoe weet ik niet (neem telefoon ook niet op).
Maar schijf 4 is dus doodgegaan na mwoah 1,5 a 2 maanden.
Misschien zegt dit iets over de gevoeligheid van IBM schijven.
Ik vind het BDW prachtdingen en mijn volgende wordt ook een IBM.
Als iemand nog een brakke/stukke IBM 75/60 GXP heeft die niet terugkan naar de garantie...wil ik 'm overkopen
Staat vet om me bureau
Want de platters in IBM schijven zijn gemaakt van glas (uiteraard met een magnetische laag)
Dat heeft toffe voordelen, maar ze zijn wel schokgevoeliger.
[Aanvulling]
Ik heb met 2 collega's samen 4 IBM 60 GXP's gekocht bij Gistron en zelf opgehaald.
1 schijf is gaar geworden, de rest doet het nog prima.
ik schijf 1 had 'm in een stuk schuimrubber voor HD's > rugzak meegenomen in de bus naar huis
Collega Stefan schijf 2 en 3 in de auto mee naar huis ook in de schuimrubberen verpakking
Collega Dimitry schijf 4 heeft 'm ook in de bus meegenomen...hoe weet ik niet (neem telefoon ook niet op).
Maar schijf 4 is dus doodgegaan na mwoah 1,5 a 2 maanden.
Misschien zegt dit iets over de gevoeligheid van IBM schijven.
Ik vind het BDW prachtdingen en mijn volgende wordt ook een IBM.
Als iemand nog een brakke/stukke IBM 75/60 GXP heeft die niet terugkan naar de garantie...wil ik 'm overkopen
Staat vet om me bureau