Toon posts:

Dubbele aanhalingstekens?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik maak begruik van win2k en office xp en IE6 en als ik in word of outlook express of zelfs hier op de knop met het aanhalingsteken druk, komt die gelijk 2 keer. en als ik dat met shift doe, zou die normaal 2 keer moeten komen en nu dus 4 keer. dit doet hij ook 2 keer met deze ^^ en met deze ~~. eerst gebeuerde dit nooit, dit is pas sinds de laatse week. en dat is klote want als ik iets moet typen kan ik bijv niet meer een trema op een e zetten door shift+aanhalingsteken en daarna e doen. nu moet ik die of via snlecodes of invoegen doen. veel te veel werk dus.

heeft iemand nog meer dit probleem?? of weet iemand hoe ik dit op kan lossen, want ik wordt ff helemaal gek |:(

THNX

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je mischien je toetsenbord instelling op nederlands staan waardoor je bij het intikken van "e een ë krijgt? Dan zie je bij de eerste keer tikken van het teken namelijk nix, je probeert het nog een keer, en dan komen ze allebij tevoorschijn..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
wat jij dus zegt gaat nou meer

nu komen er dus ineens 4

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Doet ie dat bij alle toetsen?? Dan staat je toetsen-herhalings-snelheid te hoog.

Probeer anders je toetstenbord een op VS-internationaal te zetten. (staat ie daar al op zet hem dan op VS-101)

O-)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat gebeurt alleen bij de toetsen die ik in mij post heb beschreven. en aan die toetsenbord indeling ligt het ook niet. heeft niemand enig idee??? ik heb wel laatst ie 6 geinstalleerd. misschien heeftf dat er iets mee te maken???

:?

Verwijderd

Topicstarter
of kan het misschien zijn dat ik met regcleaner een of andere hotkey heb weggehaald???

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Ik heb hetzelfde probleem... ik heb windows xp en heb normaal gesproken die nederlands-ondersteuning aan staan: dus als je " en dan a drukt dan krijg je a-umlaut. Maar dat lukt gewoon niet meer. Ik heb geen fuck gedaan aan m'n instellingen. Dus hoe komt dit? en belangrijker: hoe kom ik er weer vanaf, want programmeren is zo niet tof!

:(

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

en mij lukt het niet om komma s te maken hier op tweakers, nu als ik het intyp staat er wel komma s, maar op deze pagina niet kijk maar: Žs Žs Žs

4015Wp west (Dordrecht)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 17:32 schreef IainHecker het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem... ik heb windows xp en heb normaal gesproken die nederlands-ondersteuning aan staan: dus als je " en dan a drukt dan krijg je a-umlaut. Maar dat lukt gewoon niet meer. Ik heb geen fuck gedaan aan m'n instellingen. Dus hoe komt dit? en belangrijker: hoe kom ik er weer vanaf, want programmeren is zo niet tof!

:(
Staat in de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 17:32 schreef IainHecker het volgende:
Als je je linker alt en shift tegelijktertijd indrukt schakelt ie om naar een andere toetsenbordinstelling, wellicht dat dat ook was geïnstalleerd en dat je dat per ongeluk hebt gedaan?

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Op zaterdag 05 januari 2002 17:44 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Staat in de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10
Dat is iets anders: die taalinstelling die wist ik wel, maar het probleem is anders: als ik nu op " druk (1x maar) dan krijg ik er gelijk "". Dat geldt ook voor ~~ en '' en ^^ en ``. Dus in principe voor alle toetsen waarbij die spatie zou moeten gelden!
Op zaterdag 05 januari 2002 19:34 schreef FizGig het volgende:

[..]

Als je je linker alt en shift tegelijktertijd indrukt schakelt ie om naar een andere toetsenbordinstelling, wellicht dat dat ook was geïnstalleerd en dat je dat per ongeluk hebt gedaan?
Is niet zo. Er is maar 1 taal met lay-out geinstalleerd bij mij: Nederlands met als toetsenlayout VS-internationaal, iets dat op elke pc goed werkt. Maar vanaf het een op het andere moment is het probleem gekomen: ik zou niet weten waardoor het komt...

alhoewel: ik zie dat Nick1505 office xp heeft ge""installeerd (kijk: dit probleem krijg je dan)
aan IE6 ligt het niet want dat zit standaard bij winXP, maar officeXP is een goede mogelijkheid... ik kijk even bij office!

EDIT: Ik kan bij office niks vinden... maar dat is, lijkt me, ook logisch...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Verwijderd

Is er echt geen oplossing hiervoor? Ik heb mijn instellingen voor toetsenbord exact hetzelfde staan op mijn desktop en op mijn Laptop. Op mijn desktop gaat het zoals ik wil, maar op mijn laptop krijg ik ongewenst dubbele aanhalingstekens en lukt het niet om automatisch van "e tot ë te veranderen. Met dubbele aanhalingstekens bedoel ik werkelijk dat als ik 1 keer op " klik dit zie: "" . En dat dan voor alle speciale tekens.. heel irritant... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 19:19 ]

• Wawapaupah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11-2017
Ik weet niet of het nog zinnig is om hier op te reageren, maar ik had onlangs hetzelfde probleem en kreeg het ook niet weg.
Nu bleek dat ik het virus Bugbear@MM op mijn pc had staan. Nu ik dit virus verwijderd heb, ben ik ook meteen mijn fout kwijt als ik 1x op ' klik.

Geen idee of het opschonen van het virus nu echt de oplossing is geweest maar het is bij mij daardoor wel weg gegaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wawapaupah op 17-03-2004 12:07 ]

Pagina: 1