linuxserver wel internet .. client niet

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hey tweakerts,

Ik heb hier een redhat server draaien die dient als internet router. Deze werkt in principe goed. Maar af en toe doet ie raar. soms is het onmogelijk om via een client op internet te komen (ik krijg dus geen ping). Nou is het wel zo ik op die redhat server wel netjes een ping krijg. Ik heb dus alleen internet op de server !

Intern communiceren van server naar client en andersom via ssh werkt trouwens wel, dus aan de netwerkkaart kan het ook niet liggen.

het rare is dar dit spontaan gebeurt.. ik heb heb dus niets veranderd ! Ik moet er misschien wel ff bij vermelden dat ik chello heb.

Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen .. wie kan me helpen ?

grtz

Verwijderd

post je configuratie eens? draai je zelf een dns server of gebruik je die van chello ook op je client pc dit deed ik eerst ook maar deze is vaak down het beste is om met bind een caching server op te zetten dan ben je tenminste niet meer van die van chello afhankelijk. Als het probleem zich voordoet kun je kijken of je wel naar ip adressen kunt pingen ipv dns namen als dit wel werkt licht het dus aan de dns server

• Stalkert
thx voor je reactie ;)

ik had dus geprobeerd om een dnsserver te installeren, via de tutorial www.linux-nl.cx. Dit is me niet gelukt .. omdat het te onduidelijk voor mij beschreven was.

Pingen op ipadres heb ik trouwens geprobeerd .. dit maakte nix uit ..

Verwijderd

dan heeft een dns server ook geen zin tuturiol van bind 9 is inderdaad erg lastig te krijgen mocht je toch geintereseerd zijn neem dan de tuturial van bind 8 en gebruik deja.com om te kijken wat er allemaal niet in klopt

• Stalkert
Kan het er misschien iets mis zijn met mijn firewall ? Dus dat ie zeg maar het internet verkeer opeens niet meer door wil laten ?