[ASP & AXS] Aargh hij insert geen records

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

ik draai hier XP professional en heb een database met één tabel (als test) draaiende, en kan hier met ASP's (gemaakt in Ultradev 4) perfect uit lezen maar het gaat fout als ik wat probeer te wijzigen of toe te voegen:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.
/db/index.asp, line 90

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Page:
POST 69 bytes to /db/index.asp
Weet iemand plies wat dit is en hoe ik dit oplos? Onder windows 2000 professional (en ik denk ook onder adv server maar dat weet ik niet meer zeker) had ik dit probleem ook.

Dank jullie! Dank jullie! :)

xen

Verwijderd

Als je nu even erbij zet hoe je INSERT INTO query eruit ziet... Want het lijkt erop alsof die query gewoon fout gaat.

• HunterPro
  • Niet online
die instert query maakt ie zelf met een of ander raar script... het enige wat ie op regel 90 doet is het aanroepen van die query... Als je zelf Ultradev 4 hebt kun je 'm zo nabouwen: Application server: ASP 2.0, database connection Remote DSN. Als je dan een query opbouwt zit altijd die uitvoering van de query op regel 90. Ik zit nu op school en kan dus even niet exact aan de ASP file komen, met een beetje geluk vanavond.

xen

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

valt inderdaad niet zo veel over te zeggen,..
maar je krijgt een fout melding dat de query niet goed is.

Eerste wat ik dan zou doen is die query ff naar het scherm gooien om te kijken of hij wel goed opgebouwd is.

response.write "-" & strSQL & "-"

er van uitgaande dat je query strSQL heet bijvoorbeeld.
Ik zet er zelf altijd ff streepjes omheen om er zeker van te zijn dat ie iets afdrukt, anders zie je nog nix als de variable leeg is zeg maar.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:28
Volgens mij heeft een syntax error in een insert of update statement meestal te maken met OF een veldnaam die niet bestaat OF (en dat merkte ik zelf laatst) een veldnaam die een gereserveerd woord aan de database kant is (namen als general, table, field etc)

• HunterPro
  • Niet online
Het probleem heb ik opgelost denk ik... ik ben met de hand (met een snelkursus SQL instructies) zelf wat gaan bouwen en kreeg ik 'm zo ge-insert, geen probleem. Nu ik ook de syntax van SQL onder de knie heb denk ik wel dat ik zelf die code die UltraDev 4 er uitgooit, die dus duidelijk buggy is, kan debuggen. Ik denk ook niet dat ik UltraDev nu nog ga gebruiken nu ik het zelf kan.

Dank julie,
Xen

PS wat mij betreft slotje
Pagina: 1