Geluidskaart + hoofd telefoon + reciever

Pagina: 1
Acties:

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb een 2 tal problemen, Nou jah probleem ik wil graag weten of het mogelijk is om mijn volume hoger op te schroeven (zoals bij je boxjes) maar dan met mijn hoofdtelefoon, Ik heb namelijk een hoofdtelefoon gekocht en ik kan met mijn radio wel veel harder dan op mijn PC... kom dit door mijn geluidskaart (heb in mijn volume regeling alles goed staan)
Ik heb namelijk geen AUX ingang in me Reciever

Type reciever: JVC RX5000R

Misschien is er een manier dat k hem toch op mijn stereo kan krijgen (Ik heb nog genoeg "uitgangen" vrij zoals mijn tape, Phono, MINIDISK, enz... maar daarop kan je em niet aansluiten zegt me pa.. omdat je dan je reciever molt.. dus wie kan mij helpen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je pa heeft in 1 ding gelijk, je pc moet niet op de UITgang.

voor de rest kan het geen kwaad, zolang je hemnniet op de phono doet.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op donderdag 11 oktober 2001 21:10 schreef altec het volgende:
Ik heb een 2 tal problemen, Nou jah probleem ik wil graag weten of het mogelijk is om mijn volume hoger op te schroeven (zoals bij je boxjes) maar dan met mijn hoofdtelefoon, Ik heb namelijk een hoofdtelefoon gekocht en ik kan met mijn radio wel veel harder dan op mijn PC... kom dit door mijn geluidskaart (heb in mijn volume regeling alles goed staan)
Ik heb namelijk geen AUX ingang in me Reciever

Type reciever: JVC RX5000R

Misschien is er een manier dat k hem toch op mijn stereo kan krijgen (Ik heb nog genoeg "uitgangen" vrij zoals mijn tape, Phono, MINIDISK, enz... maar daarop kan je em niet aansluiten zegt me pa.. omdat je dan je reciever molt.. dus wie kan mij helpen?
volgens mij kan ie gewoon op je minidisk IN/tape IN hoor,
Alleen niet op je phono in, die heeft een andere impedantie, als je dit wilt kan je een platenversterkertje kopen en ertussen stoppen (60 piek??), gaat wel ten koste van je geluidskwaliteit.

correct me if i'm wrong

specs

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Je kan je pc op een willekeurige line level ingang stoppen. En een phono input is geen line level input.
De rest wel, dus cd, md, tuner, tape, whatever. En daar gaat het niet kapot van :P.

• altec
Thanks for the suport... Ik zal ff kijken aan me reciever.. want moet ik eerst ff lezenwelke de input is :PPPP ander KABOEM |:( Welke moet ik hebben (Minidisk line in heb ik maar zijn 2 poortjes rood en wit..< ik denk dat wit in is.. en rood out?> dus wie kan me helpen.. ik ben geen eld in HIfi :(

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 09:23

Flotter

Pelipper!

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:48 schreef altec het volgende:
Thanks for the suport... Ik zal ff kijken aan me reciever.. want moet ik eerst ff lezenwelke de input is :PPPP ander KABOEM |:( Welke moet ik hebben (Minidisk line in heb ik maar zijn 2 poortjes rood en wit..< ik denk dat wit in is.. en rood out?> dus wie kan me helpen.. ik ben geen eld in HIfi :(
Fout gegokt. Wit is nl. links en rood rechts. Of het een in- of uitgang is kun je zo niet zeggen. Staat het er niet bij?

BTW: Als er Rec/PB bij staat: Rec is een uitgang (receiver -> tape/md/pc/whatever) en pb is ingang (tape/md/pc/whatever -> receiver).

edit:

Dat je koptelefoon zachter klinkt op je soundcard dan op je receiver kan kloppen, de receiver heeft een versterker aan boord, de soundcard waarschijnlijk niet. Om dat op te lossen moet je er een versterker op aansluiten (losse koptelefoonversterker, voorversterker met koptelefoonuitgang, geïntegreerde versterker of receiver).

[edit2]
W8 ff... Je had het over een 'Minidisk line in'. Als dat er idd zo bij staat is het dus een ingang en kun je je pc daar op aansluiten.
[/edit2]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• altec
COOL hij werkt!!! THANKS ppl!!! 0+
Pagina: 1