Toon posts:

Duits modem Anders dan NL modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pronleem met een Elsa Modem ELSA MicroLink 56k Internet.

Deze wil niet inbellen op internet, het ligt niet aan de drivers kabels etc etc.

zijn duitse modems ( of ptt lijn ) anders dan in nl ?

want het schijnt dat deze wel eens heeft gewerkt in duitsland..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja, er zijn verschillen.

Een daarvan ken ik, maar helaas klinkt het niet als jouw probleem :
Een modem in Duitsland mag er niet altijd van uitgaan een kies-toon te krijgen bij het off-hook gaan, er zijn kleinere centrales die niet aan de kies-toon doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Kan je 'm niet met de bijgeleverde software het land op NL zetten?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Helaas is dit vaak een BIOS-geintje.
Je kunt kijken of er een NL-BIOS is die over een GER-BIOS heen kan worden gezet, maar de US Robotics Couriers zijn niet over te flashen naar een ander land, omdat soms de electronica ook ietwat anders is (andere spannings-niveaus, ingaand of uitgaand, of andere schakelingen om bepaalde spannings-wisselingen te verwerken).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Heb je al wat initstrings geprobeerd? Probeer anders at&f&c1&d2&g2

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 21:19 schreef mvdejong het volgende:
Ja, er zijn verschillen.

Een daarvan ken ik, maar helaas klinkt het niet als jouw probleem :
Een modem in Duitsland mag er niet altijd van uitgaan een kies-toon te krijgen bij het off-hook gaan, er zijn kleinere centrales die niet aan de kies-toon doen.
Je moet echt een update doen, want het probleem komt waarschijnlijk omdat in Duitsland de vrijtoon volgens mij onderbroken is en in Nederland niet dus hij herkent de tonen op de lijn niet.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:42
Er is een modemcommando dat er voor zorgt dat de modem geen acht slaat op de (eventuele) kiestoon, maar gewoon gaat inbellen. Die moet je zeker even proberen.

Misschien dat "bugs" 'm toevallig weet?

Verwijderd

Heb zelf 2 keer problemen gehad met duitse modems ( geen kiestoon en direct verbinding verbroken ). 2 keer opgelost door als driver 'generic 56k hcf modem' te nemen. El cheapo modems werken nu perfect :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA-> IT
Pagina: 1