Wat is passive mode nou precies en waarom moet ik het bij sommige servers wel gebruiken en andere weer niet?
Verwijderd
volgensmy gaat ie dan via een andere weg proberen in te loggen, dit is meestal met firewalls e.d.
ipv dat de server een data-connectie naar jou probeert te openen, open jij een data-connectie naar de server. Sommige firewalls accepteren geen inkomende connecties, passive ftp wel.
Geen beurs, geen tempo
Als passive mode uitstaat en je gaat een file downloaden van een ftp-server, zal de server de connectie opbouwen naar je ftp-client (op port 20 als ik me niet vergis).
Met passive mode aan zal de ftp-client zelf de connectie opbouwen naar de server bij het downloaden van een file.
Passive mode heb je meestal nodig als je met je ftp-client achter een proxy of firewall zit.
Met passive mode aan zal de ftp-client zelf de connectie opbouwen naar de server bij het downloaden van een file.
Passive mode heb je meestal nodig als je met je ftp-client achter een proxy of firewall zit.
Verwijderd
/me quote zichzelf even uit een stukje dat over een iptables firewall ging (Linux).
Op donderdag 28 juni 2001 15:18 schreef nelske het volgende:
Heren we gaan toch niet twee dingen door elkaar halen he
Je hebt non-passive ftp (de standaard).
Hierbij verbindt een client op poort 21 op de server (de ftp-control poort). De verbinding vanaf de client gezien gebeurt ook op poort 21. De client geeft aan de server mee op welke poort hij terug mag conecten. Daarna verbindt de server vanaf poort 20 (de ftp-data poort) op de server, terug op de hoge poort die de client zojuist heeft opgegeven. Tja waar zou het woordje non-passive nu vandaan komen![]()
Ofwel in dit geval moet zowel poort 20 als 21 openstaan voor de buitenwereld in beide richtingen.
Dan is er nog passive ftp.
Hierbij verbind de client op poort 21 op de server. De server geeft dit keer het port-commando aan de client. Hierop verbindt de client vanaf een hoge poort met een hoge poort op de server (de poort die de server zojuist heeft terug gegeven dus).
[knip]
Hoe zet je die passive mode aan ?
Pagina: 1