Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
--
Nee is waarschijnlijk de vrije ruimte na het pertitioneren.
Verwijderd
Misschien een overblijfsel van een bootmanager?
Die gebruiken wel eens een eijgen partitie van ongeveer 1mb om het bootmenu in te stouwen.
ik heb met partion magic wat gedaan en daarna alles erafgegooid maar ik denk dat PM iets vaag heeft gedaan met me partitie tabel?
kan je die niet wisse ofzo?
het is GEEN partitie he... is een schijf... hij zie 2 hd's in fdiskOp donderdag 11 oktober 2001 19:29 schreef Mr Coffee het volgende:
Probeer eens onder Fdisk elke bestaande partitie indeling te wissen en daarna weer opnieuw in te delen..
Misschien een overblijfsel van een bootmanager?
Die gebruiken wel eens een eijgen partitie van ongeveer 1mb om het bootmenu in te stouwen.
Verwijderd
dat zocht ik dat /mbrOp donderdag 11 oktober 2001 20:02 schreef Jamez_Joint het volgende:
Probeer het eens met FDISK /MBR en daarna weer FDISK-en. Partities verwijderen, rebooten met flop of CD en daarna pas weer FDISK-en om je partitie aan te maken.
maar...
Fout bij schrijven naar vaste schijf. De hoofdopstartprogrammacode is niet bijgewerkt.
denk reboot ff...
en weer
Verwijderd
Nee ik kan je geen goede HEX editor aanraden sorry.
oooh PUIKOp donderdag 11 oktober 2001 20:20 schreef Jamez_Joint het volgende:
oooh shit, dan istie goed aan gort. Ken je geen PM goeroe. Zoiets had ik ook eens, iemand met dezelfde schijf zoeken en dan de eerste -tig sectoren naar jouw eigen schijf kopiëren met een HEX editor. Ik had mijn schijf ook vernaggeld met PM, gebruik het sindsdien niet meer...
Nee ik kan je geen goede HEX editor aanraden sorry.
gvd zal ik niet gewoon ff naar die winkel gaan waar ik hem gekocht heb of ff naar quantum sturen?
lijkt me makkelijker...
Niet als die 2e schijf 1 mb isOp donderdag 11 oktober 2001 21:05 schreef TweakerBoy het volgende:
liever 2 dan 1 schijf heb je 2x zoveel ruimte
ga ik maar quantum belle ofzo
-ZyMoTiC @ andere pc-
Verwijderd
In 1mbOp vrijdag 12 oktober 2001 12:42 schreef ustoopia het volgende:
Kan zijn dat je computer leverancier er een verborgen partitie op heeft gezet waar de installatie bestanden van windows staan. deze partie zie je wel in fdisk maar niet in windows. Waar heb je je pc gekocht?
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Verwijderd
Mmm... wil jij misschien 2 100 MB schijven ruilen tegen een 40 GB schijf (groter mag ook hoor)? Want dan heb je 2 keer zoveel ruimte.Op donderdag 11 oktober 2001 21:05 schreef TweakerBoy het volgende:
liever 2 dan 1 schijf heb je 2x zoveel ruimte
Verwijderd
Wat doet debuggen eigenlijk preciesOp vrijdag 12 oktober 2001 12:50 schreef terw_dan het volgende:
Anders een keer debuggen, waarom vergeet iedereen dat nou constant. De oplossing om je schijf snel leeg te maken
is gewoon een zelfbouw systeem.Op vrijdag 12 oktober 2001 12:42 schreef ustoopia het volgende:
Kan zijn dat je computer leverancier er een verborgen partitie op heeft gezet waar de installatie bestanden van windows staan. deze partie zie je wel in fdisk maar niet in windows. Waar heb je je pc gekocht?
en heb hem al 3x opnieuw geinstalleerd maar ik denk dat partition magig wat vaags gedaan heeft met die 1 mb als 1e vaste schijf?
hoe debug je hem en hoe werkt dat??Op vrijdag 12 oktober 2001 12:50 schreef terw_dan het volgende:
Anders een keer debuggen, waarom vergeet iedereen dat nou constant. De oplossing om je schijf snel leeg te maken
typ in debug in dosprompt
dan achter -
FCS:200 400 0 [enter]
RAX [enter]
0301 [enter]
RBX [enter]
0600 [enter]
RCX [enter]
0001 [enter]
RDX [enter]
0080 [enter]
E100 CD 13 [enter]
P [enter]
Q [enter]
dan rebooten, de hdd is leeg,
ook nog een leuke debug is om de bios leeg te smijten
o70 16 [enter]
o71 16 [enter]
q [enter]
[ten overvloede]
met '[enter]' bedoel ik dus dat je op de enter toets op je keyboard moet rammen
[/ten overvloede]
tnx alvast!
Verwijderd
SJEEEEEZUUUUUS de laatste x dat ik dat heb gedaan was met MFM schijven. Ik kan mij nog vaag herinneren dat elke schijf anders gedebuged moest worden. Je had toen van die proggies waarin de instellingen stonden. Is dat tegenwoordig met IDE niet meer zo dan?Op vrijdag 12 oktober 2001 15:08 schreef terw_dan het volgende:
Hier komt ie:
typ in debug in dosprompt
dan achter -
FCS:200 400 0 [enter]
RAX [enter]
0301 [enter]
RBX [enter]
0600 [enter]
RCX [enter]
0001 [enter]
RDX [enter]
0080 [enter]
E100 CD 13 [enter]
P [enter]
Q [enter]
dan rebooten, de hdd is leeg,
ook nog een leuke debug is om de bios leeg te smijten
o70 16 [enter]
o71 16 [enter]
q [enter]
[ten overvloede]
met '[enter]' bedoel ik dus dat je op de enter toets op je keyboard moet rammen
[/ten overvloede]
1. 44342 MB (IBM DTLA-307045 HD)
2. 1 MB (Mijn floppy-drive)
3. 99 MB (Mijn zipdrive)
Zet, als het mogelijk is, de standaard-detectie van de drive als een floppydrive en dan moet FDISK ook "normaal" functioneren.
Neuh, deze debug routine ramt iedere IDE schijf leeg. SCSI weet ik niet maar op IDE werkt het iig wel.Op vrijdag 12 oktober 2001 17:32 schreef Jamez_Joint het volgende:
[..]
SJEEEEEZUUUUUS de laatste x dat ik dat heb gedaan was met MFM schijven. Ik kan mij nog vaag herinneren dat elke schijf anders gedebuged moest worden. Je had toen van die proggies waarin de instellingen stonden. Is dat tegenwoordig met IDE niet meer zo dan?
Hij moet eerst dat tooltje van quantum downloaden om zn schijf te checken!!! meteen de zooi gaan lowlevel formatten is echt fataal. (Eigenlijk mag je dat zelfs niet doen met een hd.
Maak eens in windows een screenshotje en post die hier.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
waar staat z'n proggie dan daar heb ik meer hoop in dan dat debugge...
Ik heb hem ff online gezet voor je:
Hierzo
Moet je ff op eem bootdisk zetten (van win98 bv), opnieuw booten. Ik heb er laatst mijn Quantum mee gecheked.
nu komt het probleem 2Op maandag 15 oktober 2001 17:23 schreef suspicious het volgende:
Quantum is van Maxtor. Daar moet je dus de tool vandaan halen.
Ik heb hem ff online gezet voor je:
Hierzo
Moet je ff op eem bootdisk zetten (van win98 bv), opnieuw booten. Ik heb er laatst mijn Quantum mee gecheked.
me floppy drive connector is kapot in die pc ;P
ooh wacht gooi hem wel ff in deze pc, dat zou toch ook gewoon moeten werken?
ja ben nu ff aan het proberen of ik niet gewoon dom benOp maandag 15 oktober 2001 17:33 schreef Sinclair het volgende:
Is dit niet gewoon een probleem veroorzaakt door een rotte IDE kabel of een 2e IDE device op die kabel
maar had me cdrom er iets te wild ingedaan tegen me connector
hehe, stiekem niet tijd voor een nieuwe PC??Op maandag 15 oktober 2001 18:24 schreef ZyMoTiC het volgende:
ok probleem 3
voeding begeeft het niet wehehehe kan er ook nog wel bij...
stond uit maar na 30 min begon die beetje te ruiken
nouja doe is gek 150 watt voeding ff halen moge
Verwijderd
Dat krijg je met zoveel harde schijven in je systeem (echt of neit echt)...Op maandag 15 oktober 2001 18:24 schreef ZyMoTiC het volgende:
ok probleem 3
sorry het is erg klote... Ik denk dat we heir allemaal wel eens zo'n aaneenschakeling van rampen hebben meegemaakt...
Voeding oorzaak van je virtuele 2e schijf ?Op maandag 15 oktober 2001 18:24 schreef ZyMoTiC het volgende:
ok probleem 3
voeding begaf het gewoon gister... kan wel is.
maarja is mijn oude systeem een p600 die iemand wilde kopen voor 1000,- en dus ik dacht formateer hem ff voor hem
domme ik!
ff nieuw voeding halen zo.