Toon posts:

notebook mist harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog ergens een oude Compaq Armada 1530 en wou hem vandaag opstarten. Hij heeft ongeveer een half jaar uitgestaan zonder stekker in het stopcontact.

Nu heb ik hem aangezet en deed hij niet echt wat, er komen alleen wat vreemde geluiden van het mobo af.

Hij vraagt om een systemdisk, anders wil hij niet verder opstarten. Nu was ik nog wel zo snugger om een win98 bootflop ergens te hebben en die doet het wel gewoon maar...

..als ik na het opstarten in ms dos mode zit en ik probeer naar een andere schijf te gaan (c:\ dus) dan zegt hij dat dat niet kan.

Vervolgens fdisk geprobeerd om te kijken of er iets vaags is met de schijf maar fdisk zegt gewoon ook dat er geen harde schijf meer is. Suggesties? (oftewel: help)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Schroef de notebook eens open en kijk of er een harde schijf inzit :+ :)

Misschien heb je die er een keertje in dat half jaar uit gehaald of heeft iemand anders dat voor je gedaan :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik had er niet aangezeten. N.a.v. het advies van iemand anders ga ik hem maar even openschroeven en de harddisk even losmaken en er weer inzetten. Harde schijf is verwisselbaar en al ervaring mee dus moet geen probleem zijn.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hardware is altijd leuk als het werkt! Anders heb je er niet veel aan. Ik denk dat er iets mis is met die hd, misschien is die laptop een keer gevallen (schoonmaakster?)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
damn, geen goede schroevendraaier, past net niet. Ff zo naar huis van m'n ouders toe.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben even aan het schroeven geweest en heb de harde schijf er even uitgehaald, zachtjes geblazen in de opening en er weer ingedaan. Daarnaast nog de BIOS gereset door de batt. er even uit te halen.

Geen resultaat.

Als ik hem aanzet zonder bootdisk:

hij wacht heel lang na het tellen van het ramgeheugen, daarna 'Non system disk or disk error, replace and strike any key when ready'.

Opstarten mét bootdisk (win98):

opstarten gebeurt gewoon, daarna vraagt hij om de standaardopstartopties. Ik kies dus voor opstarten zonder cd-rom en ik wacht even. Vervolgens een verhaal over 'geen geldige fat32 partitie gevonden' en kom ik uit op de a:\ prompt. naar mijn harde schijf kom ik niet want dan geeft hij aan dat hij de schijf niet kent en als ik fdisk probeer te doen zegt hij hetzelfde.

Kan ik het nu helemaal vergeten of heeft iemand nog iets?

Verwijderd

Ik denk dat je HD kapot is ofzo. Ik heb zelf ook een Compaq Armada 1530 (p133 met 32 mb ram en 3,2 gb hd). Ben er wel heel erg tevreden mee al wil ik wel een nieuwe. Dat DSTN scherm op 256 kleuren is niet echt fantastisch. Ik had dezelfde problemen als jij maar bij mij is de HD toen vervangen (laptop heb ik overgenomen van mijn vaders bedrijf dus ik kon hem voor een koopje krijgen en ze hadden nog aanvullende garantie :-)) Succes ermee zou ik zo zeggen. (Alleen een nieuwe HD kost op dit moment denk ik even veel als dat toppie zelf...)

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06
De harddisk is waarschijnlijk kapot! Hoor je een ratelend geluid na het tellen van het geheugen?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

aefdisk (fdisk+ zeg maar) zoeken en downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
ja, volgens mijn broer is 1 van de koppen op de HD los ofzo. Hij maakt inderdaad een vreemd geluid bij het opstarten, de HD bromt ..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer 'm eens te debuggen als laatste redmiddel, denk dat ie dood is maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms helpt het nog wel eens

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=289736/1/25]

in dit topic staat iig de debug methode,mocht je hem nodig hebben
Pagina: 1