Toon posts:

Hercules 3d Prophet 4500 doet geen 3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net een nieuw masjientje aangeschaft. AMD TB 1.4, Abit KT7A MB, 512MB ram; een prophet vga-kaartje dus (zie onderwerp; 40gb HDD Seagate.... komt erop neer dat ik geen OpenGL of D3D kan gebruiken , hij loopt niet vast ofzo maar ik krijg allemaal polygonekes ... niet echt zichtbaar beeld dus (ziet er meer uit gelijk de 4de dimensie :p). Wat mij ook opvalt is dat mijne Win2K of WinMe vastloopt na een tijdje op te staan (lees 2min).... Aan wat kan dit liggen? Ik hoop dat er iemand zoiets al heeft meegemaakt en weet wat te doen ... ik sukkel nu al een week en ik wil echt da masjientje is goe gebruiken :?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
down eens nieuwe drivers ofzo..

www.the-ctrl-alt-del.com en dan goed snuffelen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Je moet niet de nieuwste drivers van hercules hebben. Die zijn inderdaad vaag. Wel betere TV-out support, maar Red-Faction demo doet het niet en wolfenstein ook niet, sommige spellen weer wel.
Je moet ff zoeken naar versie 7.1.1.4

3DPK-W2K-7114.EXE dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moe wel melden dat het problematisch om nieuwe drivers te installen daar hij, zelfs als ik standaard vga-driver van win gebruik, na 2min fout loopt. zou dit dan ook niet te wijten kunnen zijn aan ram die naar de maan is ?

ik heb die drivers nu maar heb de tijd niet om die te installen :pp

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Wat is de temp van je Processor??

Gebruik altijd de laatste drivers van Hercules en de laatste versie van DirectX. Hier geen probs. ('k heb ook geen TB1,4..)

Goedluck, P. :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op donderdag 11 oktober 2001 21:47 schreef PowerPee het volgende:
Wat is de temp van je Processor??

Gebruik altijd de laatste drivers van Hercules en de laatste versie van DirectX. Hier geen probs. ('k heb ook geen TB1,4..)

Goedluck, P. :)
en de laatste drivers van je mobo :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
er zijn al betere drivers hoor, enne ALLE GAMES DOEN HET OP MIJN KYRO2. dus red faction draait, rtcw draait, etc. etc.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op donderdag 11 oktober 2001 19:28 schreef Defspace het volgende:
Je moet niet de nieuwste drivers van hercules hebben. Die zijn inderdaad vaag. Wel betere TV-out support, maar Red-Faction demo doet het niet en wolfenstein ook niet, sommige spellen weer wel.
Je moet ff zoeken naar versie 7.1.1.4

3DPK-W2K-7114.EXE dacht ik.
Ik gebruik de nieuwe drivers en speel zonder probs (nog beter als met de oude zelfs ...) Wolfenstein / CS / ...

DirectX 8.0 installed ??

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Temp van mijne processor is 50°C..... lijkt mij normaal ik kan nog een zwaardere koeling monteren mor verdemme die maakt lawaai .. :P

Ik heb directX 8.0... dus gewoon zoeken naar nieuwste drivers mor ik vindt het toch raar dat ik nu geen enkel os kan installen .... WinME, W2K, XP ze lopen vast bij installen (ze freezen gewoon dus geen blue screens)...

Alleen nu nog proberen W98 erop te zetten ... Het wordt telkens maar mysterieuzer

Verwijderd

Hier op de groothandel werkt het heel vaak om het RAM geheugen te vervangen als eeen computer de hele tijd vastloopt. Heb je net nieuw geheugen gekocht?

Verwijderd

en oh ja verrgeet de via 4-in-1 drivers niet te installeren he?

Verwijderd

Topicstarter
De is splinternieuw van eergisteren ... Het rare is met zo'n problemen vervang ik normaal direct het ram-geheugen (ik assembleer systemen voor mijne kost) mor deze is nieuw tzou erg zijn als die al kapot zou zijn.

En die via 4-in-1-drivers kunde da via dos doen ook want ik hem dus momenteel gene windows derop kunne smijten :)

Verwijderd

Ja assembleren doe ik ook voor de kost.

maarre..... lopen al die windowsen allemaal vast voor ze klaar zijn met installen? das niet zo'n pretje dan... en die via 4-in-1 zijn juist alleen voor windows toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem nu net ... enkele voorbeelden

Win2K
Installatie loopt en wanneer hij alle hardware checked (schermpje met die blauwe balk die loopt) dan in de helft freezed alles dus ik kan dan niets meer doen.

WinMe
Als ik tijdens de installatie het schermpje krijg om naam en firma in te tikken dan krijg ik hetzelfde, alles loopt letterlijk vast.

Win98 en Win XP kan ik nog uitproberen vanavond

let wel ik krijg geen blue screens , muis hangt gewoon en keyboard ook ... very weird.... enkel power on/off helpt...

Ofwel ligt het aan de ram (lijkt me onwaarschijnlijk want het is nieuwe ram) of misschien mijn hercules of het MB maar die zijn beide ook nieuw dus tis heel raar

Verwijderd

topictitel aangepast:
"HERCULES 3D PROPHET 4500" >> "Hercules 3d Prophet 4500 doet geen 3d"

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
heeft iig nix met software te maken dus. Een voor een je hardware - componenten testen. Vervangen wat kapot is en klaar!

Verwijderd

www.powervr.com staan ook drivers daarvoor.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:27 schreef Bizze het volgende:
De is splinternieuw van eergisteren ... Het rare is met zo'n problemen vervang ik normaal direct het ram-geheugen (ik assembleer systemen voor mijne kost) mor deze is nieuw tzou erg zijn als die al kapot zou zijn.

En die via 4-in-1-drivers kunde da via dos doen ook want ik hem dus momenteel gene windows derop kunne smijten :)
Van't weekend is een vriend in Duitsland een systeempie gaan kopen, hij is maandag trug kunnen rijden omdat 't geheugen nuked was. Ook bluescreens en vastlopers ; software install probs ; dll fouten enz.

't was wel OEM geheugen, nieuw reepje Apacer erin en bolt als 'n trein.

Could help ...

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Yo de mannen , alles is in orde nu ... :)) heb ontdekt dat systeem door m'n schoonvader overclocked was (1600 ipv 1400). Hij had dat gelezen in een boekske mor was vergeten erbij te lezen wa ge met de koeling enzo moest doen ... de sukkel.....

De combinatie van de nieuwste VGA-drivers en MB-drivers is dus wreed goe ... ben wel tevreden over het systeem (met ander VGA-kaart zou het nog beter zijn mor voor die mensen is dien goe...

bedankt voor de hulp in ieder geval :))
Pagina: 1