Toon posts:

Probleem met ASUS P2B-F

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ma heeft een ASUS P2B-F maiboard, nu heb ik daar onlangs Windows 2000 Professional opgeinstalleerd (stond eerst ME op :r )

Alleen... 1 probleem. De ACPI functie werkt blijkbaar niet helemaal tof. Ding geeft dat af en toe aan tijdens het booten met een mooi blauw scherm en ook als je lekker aan het werk bent af en toe. :(

Goed... Bios flashen is de eerste gedachte. Dat gaat dus niet. Unknown flashmemory is de melding van het asus flash programma.

Op de site van asus stond nog een ander programma voor een P2B-F om te flashen. Werkte ook niet, ook deze gaf de melding Unkown flashmemory.

Nu werkt de pc nog steeds niet helemaal tof. Dus zit ik met 2 opties.

1. Win2k deinstallen en een andere windows nemen. (Liever niet, is klote werk)
2. De ACPI functie van Win2k uitschakelen. (Hoe :? )

Of iemand moet een oplossing hebben voor dat flash probleem.

Hoop dat iemand me kan helpen want zo schiet het niet echt op.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

AWDflash al geprobeerd?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, no effect. Wilde ook niet flashen. :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb onlangs me P2B-F d'r weer ingezet, zat eerst een MSI_6163Pro in.
Heb geen weirde problemen met de ACPI, en hij reboot ook niet spontaan.
Ik heb bios versie 1013.A d'r opstaan.

Je hebt: "Automatisch opnieuw opstarten" niet aanstaan.

And The Only One

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
heb je geen brakke hardware ofzo? geheugen etc..

Heb zelf een Asus P2B-F met win2k pro sp2, acpi enable werkt als een zonnetje :)

probeer eens een clean install >:)

PC specs

Verwijderd

Je kunt de ACPI-functie uitschakelen door tijdens de w2k setup op f5 te drukken, als w2k om eventueel f6 vraagt, en daarna te kiezen voor Standard-PC

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is ook een vak...

Ding draaide prima op Win98 en WinME tja.. :r
Hardware is niet brak, windows 2000 geeft ook netjes aan dat het een ACPI probleem is, het is een cleaninstall geweest doe niet aan osjes over elkaar heen zetten dat is :r
Goed, verder is volgens mij de oplossing dus bios flashen maar dat gaat dus niet. En reinstall is ook geen optie.
Dus ik heb 2 mogelijke oplossingen nodig:
1. een mogelijkheid om toch mijn bios te flashen naar de nieuwste (is nu dus 1009.B)
2. de acpi uitschakelen zonder windows 2000 opnieuw te installeren.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Je flash programma geeft problemen. Heb je de versie van aflash al geprobeerd die op de bijgeleverde CD staat?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:36 schreef EXX het volgende:
Je flash programma geeft problemen. Heb je de versie van aflash al geprobeerd die op de bijgeleverde CD staat?
Euhz.. is die anders dan die van de asus site :?
Nee dus, ga ik nog wel ff proberen dan. Maar volgens mij is dat ook aflash.exe

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb je wel de goede drivers geinstalleerd?
Geef ff de precieze foutmelding van win2k, wat je doet en post hem dan (ook) bij Windhoos Opeet Systems. ;)
Ik had zelf dat mijn P2B bij grafische applicaties ging hangen. Bleek dat grafische drivers (w2k) niet helemaal jofel liepen. Andere driver (reference driver 3dfx) en hopla! :)
Misschien dat bij een bevriende helpdesk (GOT) iemand de oplossing uit de Resource kit van M$ kan krijgen

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
Euhz.. foutmelding.. tja.. Registry error is er eentje. Meer niet. En een heeft een heel verhaal over een ACPI bios dat niet compatible zou zijn. Terwijl een P2B bord het prima doet met Win2k en een P2B-F niet :?
Uit eindelijk toch geflashed nu met het proggel van de CD, wel hard moeten zoeken daarvoor maar het haalt helaas niets uit. Nog steeds het blauwe registry error scherm als je de pc wil uitzetten.
En videokaart is het niet volgens mij, gewoon de standaard Win2k drivers. (ASUS V3400 TNT Video In/TVout kaartje).

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, 1013.A is de laatste versie, en niet 1009.B.
P2B-F (ATX, 5 PCI slots)
- BIOS Upgrade and Road Map :

bx2f113a.zip
P2B-F BIOS Ver. 1013.A. 08/25/2000
Add microcode update.
Support IDE HDD larger than 65GB.

bx2f1013.zip
P2B-F BIOS Ver. 1013. 07/03/2000
Report correct 667MHz CPU speed.
Fix POST sometimes hang after PnP Init. with 1011/1012 BIOS under some configurations.
Support Cu-Mine128 (Celeron).

ASUS BIOS Flash Utility -- Aflash will now support all ASUS Plug and Play Motherboard based on new powerful features.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ja.... 1009.B stond erop, nu die nieuwe. Maar dat helpt dus geen ruk.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb je in de Device Manager als eens gekeken?
Configuratiescherm -> Systeem -> Tablad hardware -> Device manager ->
onder system devices, staat daar een uitroepteken bij Microsft ACPI-Compliant system ?
Anders probeer eens door deze te ininstallen of het dan gaat werken? Heb je bij herstart wel de win2000 cd nodig.

Andere mogelijkheid is sp2 te installeren als je die nog niet hebt.

Suc6

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Pagina: 1