ADSL modem tweak

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 08:45
Als een telnet sessie heb gestart krijg ik dus het volgende te zien:

User
Ik druk dan op enter en i.p.v. dan expert te typen krijg ik meteen een Speedtouch string te zien en vraagt hij meteen om een wachtwoord dus ik kan helemaal niet eerst expert typen ofzo.

Als ik die string op de juiste website los laat om het password te vinden en ik heb deze dan ook en laat deze dan weer los in me telnet sessie krijg ik de melding wrong password en boem weg telnet verbinding?

Verwijderd

Je moet bij user meteen EXPERT typen

• Dracula
Ook dan krijg ik meteen een string en vraagt hij direct om een password. Als ik deze in type en op enter druk is het meteen over en uit en is de telnet verbinding weg.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 19:20 schreef Dracula het volgende:
Ook dan krijg ik meteen een string en vraagt hij direct om een password. Als ik deze in type en op enter druk is het meteen over en uit en is de telnet verbinding weg.
Ja... dit is toch de bedoeling!
Als je het goede password hier invult gekregen door dit script http://www.bruring.com/adsl/links.php?op=visit&lid=40 dan zou het moeten lukken

• Dracula
Nee want er hoort toch een soort van melding te komen over switching naar expert mode en dan moet je een aantal commando's invoeren alleen als de telnet verbinding er meteen uit klapt kan dat dus helemaal niet.

Verwijderd

Maar wat jij doet is dus nog het verkeerde password invullen als ik het goed heb.

Je zou zoiets als dit moeten krijgen als men die string invult op die bovengenoemde webpage.

For challenge string SpeedTouch (00-90-D0-00-00-00)
the response is 1552815226.

Deze response moet men als password invullen!

• Dracula
Ik vul het password in dat ik krijg van de website.

Ik zag ook nog iets vand at echo off moest zijn. Hoe doe je dat. (win2000)

• Dracula
Echo off is echo off lekker bezig maar is dit van invloed?

Verwijderd

Dat echo off is verder niet belangrijk geloof ik... heb ik verder ok niet naar gekeken in Windows 2000 waar ik het ook in gedaan heb!

• Dracula
ja van dat echo of was ik ook achter alleen kl*t* ding doet het dus nog niet grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

AvK

Ready Set Go

Kopieer de string die je ziet als je ingelogd bent op het modem en plak deze in de tool om het wachtwoord te krijgen.
Maw: niet jou string handmatig intypen.

Gaat geheid goed

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Dracula
Kan wel het wachtwoord van de website krijgen alleen er is geen enkele mogelijkheid deze in te voeren in de modem want hij zegt meteen wrong password, ookal heb ik nog helemaal niks in getypt.

Krijg dus user te zien. Ik klik enter en hoppa krijg string te zien vraagt om een wachtwoord en boem weg connectie.

Heb ook firmware proberen up te daten alleen dan krijg ik steeds een error melding dat de modem niet gevonden kan worden, en dat terwijl ik wel gewoon kan internetten :?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Je voert die string toch wel met de ' tekens in? Zo niet dan krijg je het verkeerde password...

• Dracula
Het is eindelijk gelukt met behulp van KPN (die me eerst wouden afwimpelen met het excus van ja dat ligt aan windows XP).

Kan dus nu gaan tweaken alleen daar ben ik nog niet helemaal zeker van, bedoel je kan het ook verstieren natuurlijk.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 17 november 2001 14:22 schreef Dracula het volgende:
Het is eindelijk gelukt met behulp van KPN (die me eerst wouden afwimpelen met het excus van ja dat ligt aan windows XP).

Kan dus nu gaan tweaken alleen daar ben ik nog niet helemaal zeker van, bedoel je kan het ook verstieren natuurlijk.
Bedoel je dat je de KPN hebt gebeld om te vragen hoe je in de EXPERT mode van het modem komt?? :D

Jij hebt lef! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

koel 8-)

maar als k jou was zou k idd nie gaan tweaken, k bedoel als die expert mode al zoveel problemen oproept, dan wordt t lachen als je je nat-server gaat configgen :P

Signatures are so subliminal...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T zou misschien aan je firmware versie kunnen liggen....t is een probleem wat ik al eerder heb gehoord. Hoe oud is je modem ongeveer???

iRacing Profiel

• Dracula
Ik heb KPN gebelt om te vragen hoe ik mijn firmware kon upgraden niet hoe ik hem kon tweaken ben niet helemaal dom. :)

Nu mijn firmware goed is krijg ik inderdaad wel gewoon een telnetsessie tot stand.

Vraag me alleen af of je je modem kan verzieken of niet?

• Dracula
Op de HCC een routertje op de kop getikt werkt echt helemaal super :P
Pagina: 1