Toon posts:

Rollercoaster Tycoon kost 95-100% processorpower??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik dus RCT (Loopy Landscapes) draai en daarna minimalizeer en in win2k pro bij taskmanager kijk, kost RCT over het algemeen maar liefst 95-100% van me Thunderbird 1@1,33Ghz processorpower :?

Jezus, ik wist niet dat zo'n oud spel zoveel Ghz nodig heeft, klopt dat wel :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hmmm toch wel een Btje raar, maar maak je er maar niet druk om, zolang je processor maar niet te warm wordt is er niks aan de hand :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 18:48 schreef PASware het volgende:
hmmm toch wel een Btje raar, maar maak je er maar niet druk om, zolang je processor maar niet te warm wordt is er niks aan de hand :)
Nou het vooral vervelende eraan is dat ik nu niet terwijl ik RCT geminimaliseerd laat draaien, gewoon wat anders kan doen :*

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
als je een spel en windows tegelijk draait wordt de cpu zwaarder belast ondat ie en de game en windows moet draaien :z

Verwijderd

Bij mij draait hij gewoon nog een PII 233, en daarop doet hij het ook goed, maar waarom hij dan zoveel resource vraagt bij jou is een geode vraag. Waarschijnlijk omdat het zoals bijna alle programma's tegenwoordig een slecht geprogrammeerd spel is.

Waarom wil je eigenlijk dit spel op de achtergrond laten draaien, de inkomsten gaan toch altijd wel snel genoeg om door te kunnen bouwen, en dat is ook de enige tactiek om al die "opdrachten" uit te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 20:05 schreef Basp het volgende:
Bij mij draait hij gewoon nog een PII 233, en daarop doet hij het ook goed, maar waarom hij dan zoveel resource vraagt bij jou is een geode vraag. Waarschijnlijk omdat het zoals bijna alle programma's tegenwoordig een slecht geprogrammeerd spel is.

Waarom wil je eigenlijk dit spel op de achtergrond laten draaien, de inkomsten gaan toch altijd wel snel genoeg om door te kunnen bouwen, en dat is ook de enige tactiek om al die "opdrachten" uit te spelen.
Nou, bij de orginele lvls moet je dus gewoon een vrij laag aantal bezoekers krijgen en een vrij lage waardering voor je park. Je bereikt dat binnen een jaar ofzo, terwijl er soms 3/4 of zelfs 5 jaar voor staat (veel te veel dus). Je moet daar dus wel op wachten voordat je 't lvl hebt gehaald en daarom wil ik me park gewoon op de achtergrond door laten draaien, maar het blijkt wel dat 't dus een k*t geprogrammeerd spel is ;)

Verwijderd

Gebruik Taskinfo 2000 eens of hoe heet dat programma . Want volgensmij klopt er geen hol van wat Windows 2000 aangeeft .

BTW > ik neem aan dat je met ALT-TAB uit het spel springt en dan kijkt in welke mate de cpu gebruikt wordt .

BIj bijna alles staat ie dan op 100%

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 20:43 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Nou, bij de orginele lvls moet je dus gewoon een vrij laag aantal bezoekers krijgen en een vrij lage waardering voor je park. Je bereikt dat binnen een jaar ofzo, terwijl er soms 3/4 of zelfs 5 jaar voor staat (veel te veel dus). Je moet daar dus wel op wachten voordat je 't lvl hebt gehaald en daarom wil ik me park gewoon op de achtergrond door laten draaien, maar het blijkt wel dat 't dus een k*t geprogrammeerd spel is ;)
Dan gebruik je toch gewoon een cheat om de tijd sneller te laten lopen, of alle levels zo te unlocken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 22:22 schreef Basp het volgende:

[..]

Dan gebruik je toch gewoon een cheat om de tijd sneller te laten lopen, of alle levels zo te unlocken.
Ik wil niet de lvl's unlocken.. maar isser een cheat om de tijd sneller te laten lopen :? Ook voor Loopy Landscapes :? Wow, is ff zoeken dan, dat zou wel errug handig zijn >:)

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

even voor de duidelijkheid

zowel rtc als tt en ttdlx zijn in asembly in elkaar geklust

onze vriend chriss saywer is dan ook mijn persoonlijke held want ik doe hem dat niet na

de kans dat het 'slecht' geprogrammeerd is lijkt mij dan ook sterk

slecht geoptimaliseerd lijkt mij wat logischer
over het algemeen kan je er ook als spel maker vanuit gaan dat het spel als enige draait en dus ook het systeem volledig tot je beschikking hebt

niet voor niets zeggen alle spel makers dat alt-tabben NIET supported is en tot crashes kan leiden

rtc is trouwens volledig afhankelijk van het achter elkaar plakken van sprites... en dat kost best wel wat energy... er lopen ook nogal veel mannetjes rond in je park (als je het goed doet tenminste :7 ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:20 schreef TG het volgende:
even voor de duidelijkheid

zowel rtc als tt en ttdlx zijn in asembly in elkaar geklust

onze vriend chriss saywer is dan ook mijn persoonlijke held want ik doe hem dat niet na

de kans dat het 'slecht' geprogrammeerd is lijkt mij dan ook sterk

slecht geoptimaliseerd lijkt mij wat logischer
over het algemeen kan je er ook als spel maker vanuit gaan dat het spel als enige draait en dus ook het systeem volledig tot je beschikking hebt

niet voor niets zeggen alle spel makers dat alt-tabben NIET supported is en tot crashes kan leiden

rtc is trouwens volledig afhankelijk van het achter elkaar plakken van sprites... en dat kost best wel wat energy... er lopen ook nogal veel mannetjes rond in je park (als je het goed doet tenminste :7 ;))
Zal best, maar ik heb nu wel wat trainers gevonden... maar meeste gamespeed instellingen helpen niet... erg veranderd niets. Maar heb er nu één waarmee je de datum kunt veranderen, dus dies dan wel handig ;)
Pagina: 1