Kan je niet gewoon iets doen met het File System Object? Dus html-bestand openen en dan regel voor regel lezen t/m regel 50. Lijkt mij wel mogelijk.
Hoe weet je trouwens of die eerste 50 regels bv. goed zijn oid?
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Hoe precies ik ben nl n00b op het ASP gebiedOp donderdag 11 oktober 2001 18:24 schreef Mateyo het volgende:
Kan je niet gewoon iets doen met het File System Object? Dus html-bestand openen en dan regel voor regel lezen t/m regel 50. Lijkt mij wel mogelijk.
of wat goed is?, die html file is goed want die heb k zelf geschrevenOp donderdag 11 oktober 2001 18:36 schreef BaSSzje het volgende:
Hoe weet je trouwens of die eerste 50 regels bv. goed zijn oid?
Verwijderd
Je kunt gewoon stukje HTML in je asp pagina zetten met:
<!--#INCLUDE FILE = "filenaam"-->
voor een include van een file in de huidige folder
of
<!--#include virtual="/scripts/filenaam"-->
voor virtuele includes
waarbij je dus zelf de directory en filenaam moet kiezen
<!--#INCLUDE FILE = "filenaam"-->
voor een include van een file in de huidige folder
of
<!--#include virtual="/scripts/filenaam"-->
voor virtuele includes
waarbij je dus zelf de directory en filenaam moet kiezen
mischien een functie maken..............
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Nee wil de file liefst niet opsplitsenOp donderdag 11 oktober 2001 22:26 schreef EvilMarty het volgende:
Oh sorry je vraag even niet helemaal goed gelezen.
Maar waarom wil je de eerste 50 regels includen? kun je die HTML file dan niet splitsen in twee stukken, zodat je alsnog een hele HTML file kunt includen?
Kun je ietz preciezer zijn?Op vrijdag 12 oktober 2001 00:22 schreef disjfa het volgende:
mischien een functie maken..............
Wat wil je dan? Dat wij een stuk code van 15 tot 30 regels je voor gaan kouwen? Je moet ook wel wat zelf kunnen doen en leren! De bedoeling is dat hier vragen gesteld worden en mensen daarbij geholpen kunnen worden door ze advies te geven of de fout uit hun code halen. Niet een code fabriek waar je andere mensen aan het werk kan zetten om jouw probleem 100% op te lossen zonder daar zelf enige input in te geven...Kun je ietz preciezer zijn?
Lijkt mij het beste dat je gaat kijken bij enkele asp sites hoe je een file-handler maakt en deze aanpast voor je eigen wensen...
amenOp vrijdag 12 oktober 2001 15:08 schreef Banpei het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat wij een stuk code van 15 tot 30 regels je voor gaan kouwen? Je moet ook wel wat zelf kunnen doen en leren! De bedoeling is dat hier vragen gesteld worden en mensen daarbij geholpen kunnen worden door ze advies te geven of de fout uit hun code halen. Niet een code fabriek waar je andere mensen aan het werk kan zetten om jouw probleem 100% op te lossen zonder daar zelf enige input in te geven...
Lijkt mij het beste dat je gaat kijken bij enkele asp sites hoe je een file-handler maakt en deze aanpast voor je eigen wensen...
Bow down the all mighty BANPEIOp vrijdag 12 oktober 2001 15:11 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
amen
Ja man
Or feel his RAGE!Bow down the all mighty BANPEI
Verwijderd
Kijk eens naar het voorbeelden op dezel pagain: http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_textstream.asp
en dan met name deze: http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_readlines
Enjoy
en dan met name deze: http://www.w3schools.com/asp/showasp.asp?filename=demo_readlines
Enjoy
edit:
Banpei, LOST_GUNT: blijf eens on topic kinderen ...
Op vrijdag 12 oktober 2001 15:23 schreef MrX het volgende:
Ja man
thnxsOp vrijdag 12 oktober 2001 15:23 schreef MrX het volgende:
Kijk eens naar het voorbeelden op dezel pagain: http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_textstream.asp
Enjoy
edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <%
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f=fs.OpenTextFile(Server.MapPath("Data/nieuws.dat"), 1)
f.SkipLine
Response.Write(f.ReadAll)
f.Close
Set f=Nothing
Set fs=Nothing
%> |
hoe kan ik ervan maken dat hij alle line's vanaf line 3 skipt dus dat er op de pagina altijd maar 3 regels komen?
Met f.ReadLine kan je een regel lezen... Dus je leest eerst 3 regels uit en daarna sluit je het bestand weer...
thnxsOp vrijdag 12 oktober 2001 17:21 schreef Banpei het volgende:
Met f.ReadLine kan je een regel lezen... Dus je leest eerst 3 regels uit en daarna sluit je het bestand weer...
Verwijderd
Zoals ik al eerder aangaf was dat voorbeeld met readline vooral interessant voor jou.Op vrijdag 12 oktober 2001 17:18 schreef DJ_PP het volgende:
hoe kan ik ervan maken dat hij alle line's vanaf line 3 skipt dus dat er op de pagina altijd maar 3 regels komen?
Declareer een variabele voor de loop en zet die op 0, wijzig de while loop zodat hij niet alleen stopt als de file ten einde is, maar ook als de variabele hoger wordt dan 3 (of een andere waarde), en hoog de teller binnen de loop telkens met 1 op.
Ja, nu heb ik het wel voorgezegd, maar nog geen code weggegeven.
wederom thnxsOp vrijdag 12 oktober 2001 17:58 schreef MrX het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf was dat voorbeeld met readline vooral interessant voor jou.
Declareer een variabele voor de loop en zet die op 0, wijzig de while loop zodat hij niet alleen stopt als de file ten einde is, maar ook als de variabele hoger wordt dan 3 (of een andere waarde), en hoog de teller binnen de loop telkens met 1 op.
Ja, nu heb ik het wel voorgezegd, maar nog geen code weggegeven.
Pagina: 1