Toon posts:

Moet een website zich aan een bepaalde kleur houde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet volgens jou een website zich aan een bepaalde kleur houden?
Bijvoorbeeld een website over Ajax moet rood zijn, en een website over bananen geel? Of www.red-de-boom.nl groen?

Geef je mening!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Volgens mij is dit een manier om je pagina te laten testen, maar helaas : http://www.red-de-boom.nl/= pagina kan niet vinden. Verder valt kleur onder thema, dus om je bananenpagina paars te maken lijkt me niet zo'n goed idee, want geel past echt bij bananen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

op zich maakt het weinig uit
maar het is wel beter/mooier/logischer vaak
als ik aan een website begin kijk ik bijna altijd eerst naar het logo/afbeeldingen die erbij horen en naar die kleuren

en natuurlijk erg belangrijk dat je rekening houdt met leesbaarheid, je ziet ze nog steeds, sites met rode achtergrond en oranje tekst bijv.

gebruik lichte tekst op donkere achtergrond en andersom, maar dat hoef ik je toch niet uit te leggen :)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
heb ooit eens een keer een onderzoek gelezen naar het vertrouwen van mensen in combi met kleuren...

sommige kleurcombinaties komen beter op mensen over als anderen...

voorbeelden waren o.a. telford, ing, wanadoo (niet het bedrijf maar de bedrijfskleuren)
dus blauwtinten, gecombineerd met rode of meer oranje kleuren doen het altijd goed...
ohja, en het moest vooral niet met zwart worden gebruikt, maar met wit...

euh, misschien vast wel iets over dat onderzoek te vinden op t net... ik had het geloof ik uit het blad Carp, of Garp, zoiets... (btw een verschrikkelijk blad)

succes

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Je moet je voor bedrijven altijd houden aan bedrijfskleuren/huisstijlen e.d.
Ook is het handig om kleuren te gebruiken die bij de doelgroep of bij het product past.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 11 oktober 2001 18:34 schreef J-roen het volgende:
Je moet je voor bedrijven altijd houden aan bedrijfskleuren/huisstijlen e.d.
Ook is het handig om kleuren te gebruiken die bij de doelgroep of bij het product past.
Ben ik het wat betreft internet niet mee eens. Tuurlijk moet je zorgen voor herkenning, maar sommige huisstijlkleuren lenen zich absoluut niet voor het beeldscherm en als dat zo is vind ik dat je dat stukje herkenning alles moet oplossen. Ookal te vaak het excuus gehoord bij lelijke sites "moest van klant want is huisstijl" ja lekker belangrijk. Taak van de maker om de klant te overtuigen dat het mooier/beter kan :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt allemaal! Ik ben emt een Ajax Site bezig, de top is met rood. De rest is donker blauw en wit. Erg mooie combinatie vind ik. Ik heb hiervoor gekozen omdat een heel rood scherm gewoon niet kan, heb al veel mensen horen klagen over beeldscherm. Blauw vind ikz elf daarentegen erg mooi!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 18:32 schreef Chillz het volgende:
dus blauwtinten, gecombineerd met rode of meer oranje kleuren doen het altijd goed...
laten dat nou precies de kleuren van mijn website zijn :)

verder zijn complementaire kleuren altijd wel mooi, dus geel en paars, blauw en oranje en rood en groen (moet 't wel donker zijn, anders is 't lelijk)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

k heb een random kleurtjes generator gemaakt.

via asp dan.
k heb nl als achtergrond 40 blokjes en iedere keer als de pagina laad zet hij ze random neer en geeft ze een random kleur. is best koel.

alleen dan moet je de kleuren nummers tot ffffff laten gaan, dan doet t pijn aan de ogen

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Naar mijn mening hoeft een website zich niet aan 1 bepaalde kleur te houden tenzij dit behoeft door de huisstijl bijvoorbeeld, ook kleuren die het doel of het onderwerp van de site "aantasten" kunnen uiteraard niet.....

Het volgens mij zelfs vak wel geinig en ook weleens nuttig om een kleur verschil toe te passen in verschillende "secties" van een website.

check my site in this case :)
Pagina: 1