Toon posts:

hdd win2k en ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb denk ik een bad sector op een 20 gig maxtor.
wat er gebeurt:
- hij vliegt eruit zomaar op een fysical memory dump
- bij windows management zijn er errors op de schijven maar hij zegt niet wat. Ik kan checken met diskcheck wat ik wil maar hij vindt geen error....

het is ntfs btw

wie weet raad?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

fysical mem dump hoeft niets met je hd te maken hebben.
check het adres. is dit telkens weer hetzelfde adres, dan heb je een rot reepje geheugen. Is dit telkens een ander adres, dan is het een software fout.
dit kan dus komen doordan windows corrupt is geraakt.
een applicatie niet helemaal ok is.
Of idd een rotte hd.

bad blocks e.d moet windows wel zien.
maar je kan ook wat andere tools proberen zoals norton disk doctor.
verder kan je ook je hd formatteren, en dan bij 95% op ctrl+break drukken. Je bent dan niets kwijt. En kan op die manier ook wat fouten erkennen.

Maak voor de zekerheid wel ff een BU-je.

suc 6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
thnx ga er ff mee aan de slag...is de chkdsk /r (badsectors) onder de command een beetje ok?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Op donderdag 11 oktober 2001 17:48 schreef sofasurfer het volgende:
thnx ga er ff mee aan de slag...is de chkdsk /r (badsectors) onder de command een beetje ok?
als je geen andere tools hebt, kan je deze best gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb op 2 schijven bad sectors.....als ie die ziet zijn ze dan automatisch gemarkeerd? omdat /f er ook nog bij? Want als ik windows opstart zijn die schijven nog immer voorzien van errors....zijn 'aaaaaaahhiisodfslkdf' 2 nieuwe 20 gig schijven...die kunnen wel naar de fab terug maar waar laat ik 40 gig...?

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
terugsturen gaat pas als er een bepaald percentage slecht is van je harde schijf, niet 1 of 2 bad sectors (en nee ook geen 5)

vroeger was dat 20 %, maar toen waren de HD's gemiddeld 2 gigabyte :)
misschien is dat nu wel minder

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 17:26 schreef sofasurfer het volgende:
wat er gebeurt:
- bij windows management zijn er errors op de schijven maar hij zegt niet wat. Ik kan checken met diskcheck wat ik wil maar hij vindt geen error....

het is ntfs btw

wie weet raad?
Ik heb dezelfde hdd maxtor, 20 gig, udma 66, op windows 2000 en ook nog een NTFS, maaruuh, geen enkele problemen. Misschien moet je hems eens naar de winkel terugbrengen. Volgens mij is ie flink beschadigd. Geen garantie meer?

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 17:26 schreef sofasurfer het volgende:
wat er gebeurt:

het is ntfs btw

wie weet raad?
Ik heb dezelfde hdd maxtor, 20 gig, udma 66, op windows 2000 en ook nog een NTFS, maaruuh, geen enkele problemen. Misschien moet je hems eens naar de winkel terugbrengen. Volgens mij is ie flink beschadigd. Geen garantie meer?
Pagina: 1