ventilatortje in laptop draait niet

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een dell latitude laptop en het ventilatortje rechtsachter draait niet. Nou zou ik natuurlijk zeggen dat dit komt doordat het kapot is, maar een kennis van mij zei dat dat komt omdat het ventilatortje alleen gaat draaien als de computer te warm word.

wie heeft er gelijk?

Catch a smile out there!

Verwijderd

De Kennis, stress je cpu maar 'ns goed (RC5 ofzo) en je zal zien dat ie wel gaat draaien

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

is een active fan met thermostaat ivm besparing op de battarijen

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Die kennis heeft idd gelijk. Ik heb zelf ook een Dell Latitude en hij draait eigenlijk nooit...

Als je zeker wilt weten dat hij het doet moet je ff CPU Burn OID draaien dan zal je het zelf zien :)

Latitudes worden trouwens vloeistof gekoeld! :)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Klopt !

Goed dat je het hier even vraagt, staat zo lullig als je er terug mee naar de winkel gaat :)

Pay peanuts get monkeys !

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op donderdag 11 oktober 2001 16:56 schreef Dutch_man het volgende:
Latitudes worden trouwens vloeistof gekoeld! :)
Serieus? Leg eens uit.

Verwijderd

mijn laptop heeft hetzelfdee, gaat alleen draaien tijdens extreem gebruik, hij is wel 6 x aangesprongen toen ik The Fast en The Furious aan het kijken was, verder draait ie weinig!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Dat hebben de meeste laptops. Mijn ouwe Compaq Armada 7400 zet ook gewoon de fan uit, als de temperatuur laag genoeg is en blijft. Zou jij anders willen dat die fan de hele tijd zou draaien? Het geeft nogal wat herrie, zeker voor een laptop.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat je trouwens tegen die herrie kan is dat je er een soort van koelplaat onder kan stoppen, dan wordt de warmte afgevoerd door die plaat. (ik zou niet weten waar te koop, wel een keer op internet gezien)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
DUS het is heel normaal dat de fan niet draait...

maar geld dat ook voor mijn laptop want het is al een oudere (pentium II 233)

Catch a smile out there!

Verwijderd

ja nou toevallig zit ik met hetzelfde probleem.een Latitude waarvan de koeler niet draait.

En dat is dus niet normaal.

Het is waar dat de koeler aanspringt als de cpu een bepaalde temperatuur bereikt. Maar dit doet hij lang niet altijd. Zo doet de koeler van mijn lappie het niet onder winME, win 2k, win xp, alleen onder 98. In die os`en wordt de onderkant gloeiend heet (50 C+) en loopt de pc daarna dan ook vast.

Dit is bij dell (kijk maar bij support) een bekend probleem. Ik heb ook al enige uurtjes met ze(dell) gebeld en ze konden niet vertellen hoe of wat het is en wat eraan te doen is. Op mijn laptop ben ik dus veroordeeld tot win98 dankzij dell.
Pagina: 1