Toon posts:

3DMark 2001: systeem scored 8% te laag...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epox 8k7a+ met een Athlon 1400, 256 RAM en een GeForce DDR(merk onbekend, zat ooit in een Gateway). Nu heb ik 3DMark 2001 gedraait, onder optimale condities met WinXP, en haal ik een score van 2592.(/edit: zoek eventueel naar Ron Selling)

Als ik processor en 3D Accel. comparison doe dan zie ik tot mijn grote verdriet dat ik maar liefst 8 procent onder de normale waarde daarvoor score... waaaaa ;(

Hoe kan dat :? Ik heb er niet extreem veel software op of wat dan ook...

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

ooooooooooooooooooooooooooh :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 16:43 schreef Psychoot het volgende:
ooooooooooooooooooooooooooh :'(
Dank je, nu zal ie wel hoger scoren! >:)

• NeverSeen
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Watvoor geforce 2 ?

MX GTS PRO ULTRA ???
dat is belangrijk

voor mx is het goeie score

maar ik zit eigenlijk ook vaak onder het gemiddelde ik heb eigenlijk ook geen idee waar het aanlig
Maarja wat zegt 3dmark nou eigenlijk ? zolang je de spellen die je speelt maar goed kan draaien :)

Verwijderd

Staar je toch niet zo blind op die 3dmark, als je spellen wel goed draaien waar maak je je dan zorgen om?
het is alleen een leuke vergelijking maar verder niet zop belangrijk

Mijn honderste post btw :P

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n oud-Duitse.. DDR

Verwijderd

Ik zou die PC gelijk weggooien....

• Psychoot
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Op donderdag 11 oktober 2001 16:49 schreef Hooi het volgende:
Ik zou die PC gelijk weggooien....
En een nieuwe kopen, niet vergeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is ie een maand oud :) Zo'n benchmark lult toch niet uit z'n nek, het is ergens op gebasseerd lijkt mij...

Verwijderd

Laatste detonator drivers geinstalleerd ? 4in1 drivers geinstalleerd ?

Oja, nog iets: die 3dmark resultaten zijn alleen voor jou zichtbaar, aangezien wij jouw sessie id niet in onze cookies hebben... beetje zinloos om dus dat url te posten :) (zijn trouwens veel mensen die dat nog altijd niet door hebben)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
das trouwens geen geforce 2, dat is een GEFORCE 1 DDR, dus daar heb je je antwoord...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 16:55 schreef TheNarfstyler het volgende:
Laatste detonator drivers geinstalleerd ? 4in1 drivers geinstalleerd ?
Yep, laatste Detonator, alhoewel dat nu al weer de 1-naar-laatste is.. Die 4in1 drivers van VIA kan je die gebruiken voor een moederboord met north- en southbridge van verschillende fabrikanten?

Enne het is idd. een GF1 DDR ;( (8% in de min blijf onveranderd)

• MGSNK
  • Laatst online: 19-08 11:16
ik zou zeggen, probeer maar...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Een GeForce 256 DDR is ongeveer hetzelfde met performance als een GF2mx. Ik denk dus dat dit wel een juiste score is... niet?

Die videokaart is iig wel een flinke bottleneck bij spellen, ik zou je aanraden om een betere te kopen. Een GF2gts zou mooi bij je systeem passen en is niet erg duur (fl 350,-).

Verwijderd

neem dan wel een GeForce 2 Pro 64 mb ofzo
Die van Powercolor is nu ongeveer 360,- als ik het goed heb gezien

Kijk gewoon even bij pricewatch
en geef die oude GeForce aan een vriend ofzo :)
misschien krijg je er nog wat voor terug

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Er zijn toch echt mensen die nix anders doen dan alle dagen 3dmark op te starten en kijken of ze geen punt meer halen...

Het leven gaat verder.

Moest je nu nog een score hebben die totaal ondermaats is ja dan was er iets goed mis.
Maar 8% :Z

Ik ga wel iets vriendelijk zeggen anders denkt iedereen weer dat ik gemeen aan het doen ben ... :)

Probeer es andere drivers die maken vaak meer dan 10% verschil uit.
Een nieuwe BIOS versie kan ook serieuze performantie winst geven.

Zo kan je je wel die 8% inlopen.

Anders kan je ook nog de search gebruiken en kijken wat de oplossingen zijn voor problemen zoals:

"Ik haal maar 1500 in 3dmark !!!"
"3dmark score te laag!!!"
"HELP 3dmark !"

en dergelijke topix ...

he who searches will find

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op donderdag 11 oktober 2001 16:51 schreef Psychoot het volgende:

[..]

En een nieuwe kopen, niet vergeten ;)
koop dan gelijk een P4 op 2GHz die schijnen erg snel te zijn, en je hebt bovendien een snelere dan je buurman 8-)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MIJN 3DMARK SCORE IS 300

dus hou juh kop! :P

• Mich
  • Laatst online: 19-08 16:32
Op donderdag 11 oktober 2001 17:32 schreef wacko het volgende:
Een GeForce 256 DDR is ongeveer hetzelfde met performance als een GF2mx. Ik denk dus dat dit wel een juiste score is... niet?

Die videokaart is iig wel een flinke bottleneck bij spellen, ik zou je aanraden om een betere te kopen. Een GF2gts zou mooi bij je systeem passen en is niet erg duur (fl 350,-).
totaal niet mee eens, die GeForce 256 is stukken sneller dan die mx dingen hoor.
Alleen worden deze kaarten tegewoordig niet meer in vergelijkingen mee genomen omdat ze al uit 1999 komen (of nog eerder)(of iets later) maar ze zijn al aardig oud iig

• Mich
ohja en 2592 dan doe je iets niet goed

ik scoor met specs zie sig. 2767 in 2001

Dat is met win xp en met detonator 12.90
Jij zal de 3000 misschien net halen.

En op men post hierboven.

Ik merk wel dat een GeForce Gts of ultra of 3 toch 400 a 500 punten hoger haal dan mijn geforce 256
Toch maar is gaan sparen voor een nieuwe :7

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde specs: Epox KTA3, 1.4 Athlon, 512 MB, Geforce DDR, Windows XP. En ik haal nu rond de 3080. Daarvoor moet je wel de laatste nvidia drivers en 4in1 drivers hebben. Daarnaast gebruik ik ook tweak-xp en natuurlijk een flinke dosis overclocking (140/340).

Overclocken doet het meest voor je score, daarna drivers en met tweak-xp haal je nog eens iets van 80 extra punten. Zonder gedoe zit ik rond de 2600, dus is je score niet eens zo slecht als je denkt.

• Mich
Op donderdag 11 oktober 2001 19:55 schreef Maurice het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde specs: Epox KTA3, 1.4 Athlon, 512 MB, Geforce DDR, Windows XP. En ik haal nu rond de 3080. Daarvoor moet je wel de laatste nvidia drivers en 4in1 drivers hebben. Daarnaast gebruik ik ook tweak-xp en natuurlijk een flinke dosis overclocking (140/340).

Overclocken doet het meest voor je score, daarna drivers en met tweak-xp haal je nog eens iets van 80 extra punten. Zonder gedoe zit ik rond de 2600, dus is je score niet eens zo slecht als je denkt.
Doe dan is met deto 12.90 en d/l nvmax en zet daar de een paar dingen om en aan en je haal makkelijk 2900 zonder overklokken.

En met welk prog zet klok jij over in xp ?

Verwijderd

Powerstrip
Pagina: 1