Ik heb bij het modden van mijn pc mijn moederbordje een klein beetje verkloot, nouja een barst bij het schroef gat. Ik had het schroefje iets te hard aangedraaid. Hij doet het nog wel, eventjes de puntjes opnieuw doorgelast. Maar ik wil bijnader inzien toch een nieuwe. Dus, waar moet hij aan voldoen. Hij moet een onboard netwerk en sound kaart hebben. Hij moet geschikt zijn voor mijn p3 1ghz processor en moet ook een sloot aan geheugen aankunnen. Dus liever 3 slotjes dan de 2 die ik momenteel heb. Verder, tja hij moet geschikt zijn voor overklokken.
maar dat lijkt mij logisch.
Verwijderd
sloot geheugen , dus geen i815 mmobo, die kan max 512 MB aan, en das niet zo veel met de huidige geheugen prijzen,
dus denk ik dat je Of voor de oudere BX 133 moet gaan (let wel, agp 2x, udma = meestal 2 of soms 4, meestal geen 5 ), maar overclocken is er dan niet echt meer bij.
of je gaat voor een Via chipset, met alle drivers, en compatibillity (ofzo) problemen van dien
dus persoonlijk zou ik voor een i815 chipset gaa, maar elk mobo precies moet je maar ff uitzoeken (bijv Abit ST6-R), onboard netwerk wordt lastig, dan zul je naar een server bord moeten kijken, bijv. een Tyan bord.
dus denk ik dat je Of voor de oudere BX 133 moet gaan (let wel, agp 2x, udma = meestal 2 of soms 4, meestal geen 5 ), maar overclocken is er dan niet echt meer bij.
of je gaat voor een Via chipset, met alle drivers, en compatibillity (ofzo) problemen van dien
dus persoonlijk zou ik voor een i815 chipset gaa, maar elk mobo precies moet je maar ff uitzoeken (bijv Abit ST6-R), onboard netwerk wordt lastig, dan zul je naar een server bord moeten kijken, bijv. een Tyan bord.
Verwijderd
815ip kan wel meer dan 512mb aan, zoals de asus cusl2-c of
de tusl2-c (295) en deze is ook geschikt voor de nieuwere p3.
Is deze dan ook backwards compitable? Ik bedoel, ik heb volgens mij nog het oude model p3.
Hmm een server board?? Waarom niet een standaard mobo, of bestaan die gewoon domweg niet.
Hmm een server board?? Waarom niet een standaard mobo, of bestaan die gewoon domweg niet.
Nope, 512MB is de absolute max. [toevoeging]Het is de TUSL2, en niet CUSL2 die de Tualatins ondersteund, en ja, die is backwardcompatibleOp donderdag 11 oktober 2001 18:06 schreef epo het volgende:
815ip kan wel meer dan 512mb aan, zoals de asus cusl2-c of
Ik weet niet wat de topicstarter onder "een sloot geheugen" verstaat, maar als dat volgens hem maximaal 512MB is zou ik de i815 nemen (wel een B stepping om evt later een Tualatin based cpu te kunnen gebruiken). Vind je 512MB géén sloot geheugen maar een opstapje, tja, dan wordt het een Via bord of lekker ouderwets (maar niet met ouderwetse performance, mind you) een BX met 4 DIMM sockets (met eerder genoemde nadelen).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Tja ik vind 512 mb normaal, dat is namelijk wat ik nu heb. Misschien moet ik het daarbij dan ook maar houden, tgen de tijd dat ik meer wil kan ik beter een nieuwe pc gaan kopen
Heeft die TUSL2 nu ook netwerk ondersteuning of niet? Dus onboard LAN?
Nee, de TUSL2-C heeft geen onboard LAN. Voor zo'n 300 piek kun je 'm wel ergens halen.Op maandag 15 oktober 2001 13:16 schreef Ganymedus het volgende:
Tja ik vind 512 mb normaal, dat is namelijk wat ik nu heb. Misschien moet ik het daarbij dan ook maar houden, tgen de tijd dat ik meer wil kan ik beter een nieuwe pc gaan kopenHeeft die TUSL2 nu ook netwerk ondersteuning of niet? Dus onboard LAN?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Waarom ? Kost je vaak 75,- extra en een los kaartje veel minder, en kun je heel makkelijk meenemen naar de volgende pc......Op dinsdag 16 oktober 2001 11:38 schreef Ganymedus het volgende:
hmmIk wil toch echt onboard lan.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ja dat begrijp ik opzicht wel, maar ik wil een onboard netwerk kaartje omdat dat beter past in mijn mod van mijn case. 
Ik heb de kast al gemodificeerd, maar sindsdien heb ik mijn netwerk kaart er niet meer ingehangen, dit om de simpele reden dat ik geen rekening had gehouden met mijn netwerkkaar toen ik de kast aan het bouwen was.
STOM STOM STOM
Nu heb ik wel een usb netwerk adaptertje er tussen liggen, maar die is enorm traag en geen gezicht en zeker niet stabiel binnen de win2k omgeving.
Ik heb de kast al gemodificeerd, maar sindsdien heb ik mijn netwerk kaart er niet meer ingehangen, dit om de simpele reden dat ik geen rekening had gehouden met mijn netwerkkaar toen ik de kast aan het bouwen was.
Pagina: 1