Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Er wordt wel een nieuwe pagina gemaakt, maar daar kan je niet direct heen vanaf de frontpage en dat zou ik graag willen.
Verwijderd
Je kunt inderdaad alleen "Volgende pagina" kiezen. Echter wanneer zijn er nu meer dan 100 reacties op een artikel? Dit komt niet écht vaak voor maar goed misschien wel het opnemen in de "low priority" lijst waard...
Topix heeft een platte layout en daardoor kun je erg simpel met één query posting x tot y uit een thread ophalen. Met een threaded layout met niveau's zou ik eerst alle reacties moeten doorscannen om te tellen en dat zou de belasting op de MySQL server nogal verhogen.
Bedank Femme, weer wat wijzer geworden 
Jammer maar helaas, maar het zou idd een beetje teveel van het goede worden.
Jammer maar helaas, maar het zou idd een beetje teveel van het goede worden.
Dit kan je dan toch weer oplossen door te kiezen van een X aantal threads weergeven ipv een X aantal postings. En alles wat er dan aan die thread hangt kan er dan meteen bij komen te staan. Zo kan je dus ook kiezen voor thread 1-10, 11-20 e.d. ipv post 1-10, 11-20.....Op donderdag 11 oktober 2001 17:40 schreef Femme het volgende:
Topix heeft een platte layout en daardoor kun je erg simpel met één query posting x tot y uit een thread ophalen. Met een threaded layout met niveau's zou ik eerst alle reacties moeten doorscannen om te tellen en dat zou de belasting op de MySQL server nogal verhogen.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Ik vraag me af of je daar veel mee opschiet aangezien het ene threadje 1 posting lang kan zijn en een andere 10 postings.
Ik zou ook in een aparte tabel de tellers kunnen gaan bijhouden en die dan met een crontab laten updaten
.
Ik zou ook in een aparte tabel de tellers kunnen gaan bijhouden en die dan met een crontab laten updaten
Pagina: 1