AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD
1
| cout << setprecision(2) << FloatNr << endl; |
zoiets was ut volgens mij .. en anders kom je met de search er nu vast wel uit.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
1
| printf ( " %.2f ", guldens ); |
dan krijg je een float met 2 cijfers achter de komma/punt...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
fuckOp donderdag 11 oktober 2001 15:37 schreef Zoepnek het volgende:
haha eindelijk een keer eerder
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Old skoel C RoolzOp donderdag 11 oktober 2001 15:39 schreef Sjonny het volgende:
maar hij had het over C++ en niet echt C. wil je het met C++ functies, sja .. dan hoor je het met cout te doen.
C++ Droolzz
Het is gelukt maar je moet niet vergeten
#include <iomanip.h>
toe te voegen anders doe ie het niet met
setprecision(2);
Nogmaal bedankt iedereen
AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD
Je kunt ook gewoon cout.setprecision() aanroepen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Het is cout.precision() en die werkt anders dan de manipulator setprecision(). Setprecision() verandert de precisie alleen voor het volgende getal, cout.precision() verandert de standaard-precision, waardoor alle volgende getallen met die precisie worden weergegeven.Op donderdag 11 oktober 2001 18:00 schreef farlane het volgende:
Je kunt ook gewoon cout.setprecision() aanroepen.
zie je, printf heerstOp donderdag 11 oktober 2001 18:27 schreef mietje het volgende:
[..]
Het is cout.precision() en die werkt anders dan de manipulator setprecision(). Setprecision() verandert de precisie alleen voor het volgende getal, cout.precision() verandert de standaard-precision, waardoor alle volgende getallen met die precisie worden weergegeven.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
dat zeg ikOp donderdag 11 oktober 2001 19:18 schreef OiSyN het volgende:
[..]
zie je, printf heerst
Verwijderd
Afronden is iets anders als een float format aangevenOp donderdag 11 oktober 2001 19:26 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
ok dit is dus hier [topic=237626/1/25] al langs geweest...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee in die topic gaf je mij en mijn argumenten gelijkOp donderdag 11 oktober 2001 20:04 schreef OiSyN het volgende:
en in die topic zei ik ook al dat printf heerste, inclusief argumenten zelfs
Kinderachtig gemekker altijd over dat je in C++ cout moet gebruiken... BLAAAAAT.
Printf heerst de leesbaarheid en de bruikbaarheid.
I have spoken.
jahaaaa hahaaaa maar ik dacht het al voordat jij het postte!Op vrijdag 12 oktober 2001 00:19 schreef curry684 het volgende:
[..]
Nee in die topic gaf je mij en mijn argumenten gelijk
Kinderachtig gemekker altijd over dat je in C++ cout moet gebruiken... BLAAAAAT.
Printf heerst de leesbaarheid en de bruikbaarheid.
...ofzo
en nog meer van die onzin
ja maar wie ben jij? huh? tegenwoordig dan... je let niet op en je komt slaap te kort! Uhm wacht, die 2 dingen hebben vast met elkaar te maken... euh... na ja laat maarI have spoken.
printf heerst iig
He zoepnek, als je eens dat topic gaat lezen zie je dat het ook over het weergeven van een float (euro's) met 2 decimalen gaat....Chielot:
Maar ik wil een float weergeven met altijd 2 getallen achter de komma (punt) zoals met geld als het ware.
Verwijderd
Stream-gerichte I/O mag dan slechter leesbaar zijn en meer tiepwerk en zo; maar het is wel typesafe, itt. de printf/scanf familie. Dat mag in kleine projecten niet zo'n voordeel zijn, maar in grote projecten is typesafety een zegen.
Bij de printf/scanf functies moet de programmeur de types handmatig doorgeven (dmv. %s,%i,%f enz.). Dat betekent in grote projecten soms dat programmeur A een %i is een %f moet veranderen als programmeur B een int in een float verandert, enz. Omdat dit mis gaat als programmeur B het programmeur A vergeet te vertellen (ook soms als A == B
/me *
Je idee was goed, maar het was gewoon een slecht voorbeeld
Verwijderd
Natuurlijk is het een slecht voorbeeld, ik wilde alleen ff een foodfight; maarja, we zijn allemaal zo braafOp vrijdag 12 oktober 2001 01:38 schreef OiSyN het volgende:
nou als je in een groot project er later pas achter komt dat die int eigenlijk een float moet zijn, of andersom, dan ben je toch wel heel slecht bezig
Je idee was goed, maar het was gewoon een slecht voorbeeld
Het blijft wel een feit dat typesafety een voordeel is. Fouten die soms pas in de debugfase (of helemaal niet) ontdekt worden, worden door steam instructies gewoonweg vermeden of door de compiler als error afgevlagd.
Daarnaast zitten er diverse gaten in je code als je printf/scanf niet correct gebruikt:
1
2
3
| char buf[80];
scanf("%s",buf);
printf(buf); |
Hackers paradise!
Verwijderd
Hehe, oke. Maar je snapt wel dat printf op deze manier gebruikt ook dodelijk is, vooral in combinatie met die string scanf.Op vrijdag 12 oktober 2001 02:12 schreef OiSyN het volgende:
printf heerste, over scanf heb ik geen woord gezegd, okee?
De gebruiker kan een string langer dan 79 chars naar stdin schrijven waardoor hij de stack crashed, maar dat hoeft nog geen ramp te zijn. Als de gebruiker echter een boel %n types in die string schrijft, en in die chars groter dan 80 wat interessante geheugenadressen, dan zal printf op deze manier dus waardes in die geheugenadressen schrijven...
en tegenwoordig zitten we allemaal natuurlijk grapische progs te schijven, wie heeft er dan nog printf/cout nodig?
in X11 (setproctitle()) en wuftpd zaten ook bugs die kwamen door het verkeerd gebruik van printf() / sprintf(), deze mensen kunnen zeker ook niet programmeren dan?Op vrijdag 12 oktober 2001 11:11 schreef OiSyN het volgende:
tja het vereist gewoon meer zorgvuldigheid, maar dat maakt het nog geen slechte functie. Als je niet met printf om kan gaan dan kun je ook niet programmeren, klaar
Anyway, printf is opzich heel mooi (en fijn), alleen leent het zich nogal gauw tot verkeerd gebruik. (dwz printf(user_input_buffer); prima manier om je stack aan gort te helpen)
Verwijderd
Iemand die een tekstbestandje wil lezen/schrijven misschien?Op vrijdag 12 oktober 2001 11:33 schreef Sjonny het volgende:
oi, ik heb nooit gezecht dat je het moet gebruiken, alleen dat je het hoort te gebruiken ...
en tegenwoordig zitten we allemaal natuurlijk grapische progs te schijven, wie heeft er dan nog printf/cout nodig?
In deze code zitten zelfs 2 bugs:Op vrijdag 12 oktober 2001 01:58 schreef mietje het volgende:
Daarnaast zitten er diverse gaten in je code als je printf/scanf niet correct gebruikt:
code:
1 2 3char buf[80]; scanf("%s",buf); printf(buf);
- Buffer overflow (smashing the stack for fun and profit anyone?
- Format string bug (voer maar es %s%s%n%n%n in
Hackers paradise indeed
Verwijderd
Zei ik toch al, "diverse gaten"Op vrijdag 12 oktober 2001 11:44 schreef [ti] het volgende:
In deze code zitten zelfs 2 bugs:
Hehe ff overheen gelezen, maar volgens mij zijn format string bugs ook nog lang niet zo bekend als buffer overflows dus ik denk ik wijs d'r maar ff opZei ik toch al, "diverse gaten"
hah je moest eens weten hoe vaak ik sprintf enzo gebruik voor consoles en debug outputs in grafische progsOp vrijdag 12 oktober 2001 11:33 schreef Sjonny het volgende:
oi, ik heb nooit gezecht dat je het moet gebruiken, alleen dat je het hoort te gebruiken ...
mag ik u adviseren opmerkingen met eenOp vrijdag 12 oktober 2001 11:36 schreef [ti] het volgende:
[..]
in X11 (setproctitle()) en wuftpd zaten ook bugs die kwamen door het verkeerd gebruik van printf() / sprintf(), deze mensen kunnen zeker ook niet programmeren dan?
en nee, die mensen kunnen idd niet programmeren
en daarom neem je mijnOp vrijdag 12 oktober 2001 12:05 schreef OiSyN het volgende:
mag ik u adviseren opmerkingen met een,
, enz. erachter wat minder serieus te nemen? Dank u...
mietje komt dan iig nog met textbestanden die ik allang weer was vergeten
uhm, ik had het tegen [ti], niet tegen jouw, wel goed blijven opletten heOp vrijdag 12 oktober 2001 13:10 schreef Sjonny het volgende:
[..]
en daarom neem je mijnwel serieus? iedereen weet wel dat printf de meest briljante debugger is
mietje komt dan iig nog met textbestanden die ik allang weer was vergeten
.edit: oh wacht je bedoelde waarschijnlijk mijn andere post... maar die was ook niet zo bedoeld als in : 'houd je bek, jij hebt niet gelijk', ofzo
en zo vallen we met ze allen van het ene misverstand in de andereOp vrijdag 12 oktober 2001 13:42 schreef OiSyN het volgende:
.edit: oh wacht je bedoelde waarschijnlijk mijn andere post... maar die was ook niet zo bedoeld als in : 'houd je bek, jij hebt niet gelijk', ofzo
IK WIL CONCRETE BEWIJZEN DAARVAN ZIEN MANNETJE!!! IN DRIEVOUD ONDERTEKEND DOOR JE MOEDER EN GROOTMOEDER!!!Op vrijdag 12 oktober 2001 00:27 schreef OiSyN het volgende:
jahaaaa hahaaaa maar ik dacht het al voordat jij het postte!
Anders gaan we flamen!!!
Ik ben een paranoide koe op steroiden. rawrja maar wie ben jij? huh? tegenwoordig dan... je let niet op en je komt slaap te kort! Uhm wacht, die 2 dingen hebben vast met elkaar te maken... euh... na ja laat maar
AMEN.printf heerst iig
Iedereen die testcode, services, daemons, proof-of-concepts, researchapplicaties of non-GUI class frameworks schrijft?Op vrijdag 12 oktober 2001 11:33 schreef Sjonny het volgende:
(1-0 voor de grote mensen, TSJAKKAAAAAA!!!!