Poortmappen werkt niet ;(

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb precies volgens de FAQ mijn FTP en CS-server poorten gemapt, maar beide zijn niet van buiten af bereikbaar ;( Wat doe ik fout??

Verwijderd

meer gegevens zijn handig :)

welk proggie gebruik je om ze te mappen?

Verwijderd

ah, volgens de faq, das dan winroute :)
...sorry, dan kan ik je nie helpen >:)
ik gebruik nl. sygate :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
    INTERNET
     ||
    WINROUTE PC---HUB---CS SERVER
               |
            MIJN PC

Winroute pc = 192.168.0.1 + 213.51.***.** :)
Mijn PC = 192.168.0.2
CS Server = 192.168.0.3

Netwerk+internet werkt allemaal perfect, maar de FTP op mijn PC en de CS server werken dus niet via het internet.

Ik poort voor CS 4445 naar 192.168.0.3 op poort 27015
FTP poort ik 21 naar 192.168.0.2 op poort 21 :)

Niets werkt, heb ook al andere poorten geprobeert, bijvoorbeeld voor CS gewoon 27015 naar 27015 maar het werkt niet ;(

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Kan het er aan liggen dat WinRoute op Win2000 draait?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 15:41 schreef Schum1 het volgende:
meer gegevens zijn handig :)
En het enige wat jij zegt is:
Op donderdag 11 oktober 2001 16:55 schreef Rancor1984 het volgende:
Kan het er aan liggen dat WinRoute op Win2000 draait?
Lees dan eerst maar eens even dit stukje van de NT FAQ:

<center><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2">Wat te doen voor ik een vraag stel</a></center>

Als je daarna eens vertelt wat je zelf al geprobeert hebt, en vooral waar het dan niet lukte dan <font color="#00A0DC">Ben</font>© ik ook weer tevreden :)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 17:08 schreef Negotiator het volgende:

[..]

En het enige wat jij zegt is:
[..]

....
/e sorry, ik las verkeerd :)
kdacht nl dat dat tegen mij bedoeld was...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 17:21 schreef Schum1 het volgende:

[..]

uhm, dat zeg ik niet hoor! dat zegt een ander |:(

ik heb nadat ik in de faq keek gezegd dat ik ff niet wist dat het om winroute ging etc :)
Mjah, het ging eigenlijk meer om het idee dat hij best nog wat meer informatie zou kunnen geven, zoals wat er fout ging, wat ie daarop geprobeert had, wat ie heeft ingesteld enzo, het is gewoon allemaal erg summier beschreven :)

Verwijderd

welke protocollen heb je gemapt?.. Ik heb destijds een CS-server achter een router gedraaid en daarvoor had ik het tcp en het udp protocol geportforward.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Mkeej....

Ik heb UDP en TCP geport.
Onder 98 werkt het nou inderdaad ook wel... 2000 nog(?) niet. Misschien een reboot nodig ofzo?

Wat verkeerd ging-> Alles, het werkte gewoon _niet_

Verwijderd

Ik ben dan welliswaar niet de topic starter, maar om hier nou nog een topic over te starten is misschien weer een beetje overbodig ;)

Tis dus duidelijk ook ik ben zo'n :+ ben die de "poortmap-blues" heeft, want dat grote poortmapping verhaal gaat ook dus voor mij niet op.
Alles gemapped zoals het er staat en aangezien ik al drie dagen alle search query resultaten af aan het gaan ben (ook google) en het nog niet werkende heb, dacht ik dat ik op zijn minst nu wel een vraag hierover kan stellen. :9

Eerst maar eens wat meer info:

Server:
Win2000 met winroute pro
Netwerk kaart 1: Alles dynamisch volgens chello
Netwerk kaart 2: 192.168.0.1, 255.255.255.0, geen dns en gateway.

Hubje hiertussen ;)

3 Clients:
Win98SE - WinXP prof - WinME
ip: 192.168.0.2 - 192.168.0.3 - 192.168.0.4
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: uit

Gelukt bij alle clients is: Iedereen heeft internet en met msn kan je iig chatten. Niet echt het moeilijkste deel, maargoed.

Niet gelukt bij alle clients is: email verzenden en ontvangen, FTP, ICQ, msn verzenden/ontvangen bestanden en spraak, CS/HL.
Terwijl ik alles netjes gemapped heb.
Als voorbeeld icq : listen port: 5190 -- listen ip: unspecified -- protocol: TCP -- destination port: 5190

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is en de oplossing voor de hand liggend :D en anders geef ik toch gewoon meer info als dat nodig is. ;)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op woensdag 27 februari 2002 19:52 schreef breukie het volgende:
Ik ben dan welliswaar niet de topic starter, maar om hier nou nog een topic over te starten is misschien weer een beetje overbodig ;)

Tis dus duidelijk ook ik ben zo'n :+ ben die de "poortmap-blues" heeft, want dat grote poortmapping verhaal gaat ook dus voor mij niet op.
Alles gemapped zoals het er staat en aangezien ik al drie dagen alle search query resultaten af aan het gaan ben (ook google) en het nog niet werkende heb, dacht ik dat ik op zijn minst nu wel een vraag hierover kan stellen. :9

Eerst maar eens wat meer info:

Server:
Win2000 met winroute pro
Netwerk kaart 1: Alles dynamisch volgens chello
Netwerk kaart 2: 192.168.0.1, 255.255.255.0, geen dns en gateway.

Hubje hiertussen ;)

3 Clients:
Win98SE - WinXP prof - WinME
ip: 192.168.0.2 - 192.168.0.3 - 192.168.0.4
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: uit

Gelukt bij alle clients is: Iedereen heeft internet en met msn kan je iig chatten. Niet echt het moeilijkste deel, maargoed.

Niet gelukt bij alle clients is: email verzenden en ontvangen, FTP, ICQ, msn verzenden/ontvangen bestanden en spraak, CS/HL.
Terwijl ik alles netjes gemapped heb.
Als voorbeeld icq : listen port: 5190 -- listen ip: unspecified -- protocol: TCP -- destination port: 5190

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is en de oplossing voor de hand liggend :D en anders geef ik toch gewoon meer info als dat nodig is. ;)
DNS uit op de clients is niet al te slim. De gegeven poort map (5190) voor ICQ is nutteloos. Voor de juiste map verwijs ik je naar de search, want ik weet zeker dat IK dat in ieder geval al een keer heb uitgelegd.

email verzenden/ontvangen zou moeten kunnen zonder enkel maps oid. FTP naar buiten toe geen bijzonderheden zelfs Passife FTP is niet nodig met winroute. Zelf server draaien is poort 21 mappen. ICQ zou je gewoon moeten kunnen verzenden. ontvangen van files gebruik search. MSN ontvangen zou gewoon moeten lukken, verzenden zal nooit werken. Spraak weet ik niet, nooit naar gekeken. CS spelen kan zonder enige extra instellingen, zelf server hosten is het mappen van port 27015 genoeg.

Tips:
- Kijk ff naar je logs (error en debug)
- Zorg dat er geen enkele rule in het pakketfilter staat
- Stel DNS servers in op clients of gebruik de DNS Forwarder.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Stiekem nog maar een keertje omhoor schoppen :9
Pagina: 1