Java in windowsXP??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 14:37

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een klein probleempje

ik ben dus lekker met java aan het programmeren enzo voor school.
Onder win98 gaat het perfect in gebruik texpad 4.5.0 32 bits
compileren geen probleem mee.
Maaaaar
als ik onder windows XP wil gaan compileren lukt dat niet :?
ik heb de JDK commando's erin gezet, maar hij wilt gewoon niet compileren. Heb het al gevraagd op school maar daar kon ook niemand me helpen ze wisten het gewoon niet |:( heeft iemand een idee hoe het wel moet ??? ik hoorde iets van om een aparte regel maken in je batch bestand bla bla bla :? :?

please help me, want nu moet ik dus nog steeds win98 er naast draaien alleen voor java :{

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
"Hij wil gewoon niet compileren" is niet zo'n hele sterke foutomschrijving ;) . Wat gaat er precies mis, wat is de melding? Staat je jdk/bin directory wel in je PATH?

MS Windows XP kan in ieder geval geen bijzondere problemen opleveren...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 15:55 schreef mbravenboer het volgende:
"Hij wil gewoon niet compileren" is niet zo'n hele sterke foutomschrijving ;) . Wat gaat er precies mis, wat is de melding? Staat je jdk/bin directory wel in je PATH?

MS Windows XP kan in ieder geval geen bijzondere problemen opleveren...
hmm ff denken, ben nu namelijk druk bezig onder win98 dus kan ik de foutmelding niet naar voren halen
volgens mij was het iets van eeeeuh can't find....eeeeuh...javac.exe

Staat je jdk/bin directory wel in je PATH? daar heb ik dus al iets over gehoord, maar voglens mij niet, tenminste ik heb het er niet handmatig ingezet.

moet je dan naar my computer en het in die path zetten ???

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

open eens een console en type:
javac en kijk eens wat ie dan doet :?

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Je moet aan de omgevings variable PATH de bin directory van je JDK installatie toevoegen.

Onder MS Windows 2000 zit dit in config scherm - systeem - geavanceerd - omgevingsvariabelen.

Kijk eens op op http://java.sun.com/tutorial . Bij de intro (Your first cup of Java oid) staat dit allemaal uitgelegd.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 16:05 schreef mbravenboer het volgende:
Je moet aan de omgevings variable PATH de bin directory van je JDK installatie toevoegen.

Onder MS Windows 2000 zit dit in config scherm - systeem - geavanceerd - omgevingsvariabelen.

Kijk eens op op http://java.sun.com/tutorial . Bij de intro (Your first cup of Java oid) staat dit allemaal uitgelegd.
m'kay zal daar eens kijken dan maar, eigenlijk was het wel logisch geweest om eerste die tutorial te bekijken ;) |:(

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op donderdag 11 oktober 2001 16:13 schreef appelsientje het volgende:

[..]

m'kay zal daar eens kijken dan maar, eigenlijk was het wel logisch geweest om eerste die tutorial te bekijken ;) |:(
Da's nederlands. Gelijk rotzooien en dan pas in het boekje kijken. Kijk maar is als er ergens een nieuw apparaat is. Pas als er niet uitgekomen wordt, dan gaat de handleiding open.

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
hehe ik heb trouwens al het probleem gevonden
was wat vergeten te installeren |:( |:( o wat voel ik me dom

Pagina: 1