Iemand weleens een powerleap proc gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
ik heb een upgrade guide gelezen en daar stond een link in naar www.powerleap.com

daar verkopen ze voor zachte prijsje lekkere upgrades

je kan een p75 upgraden naar eem AMDk6III 400

of een celleron 233 naar een celleron 1100

heeft iemand weleen sbessteld bij deze site of de onderdelen gebruikt
of weer iemand een nederlandse retailer van de producten??

BVD :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. Ik heb nog nooit een nederlandse retailer gezien, en die prijzen vind ik nou ook niet echt zo laag.. Reken daar nog es de verzendkosten etc. bij, en je zit al op een bedrag waarbij je gewoon je mobo en je proc kunt vervangen..

En wat ik me altijd afvraag is of de stabiliteit, en de performance nou nog zo goed is..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mee eens- imho is een Powerleap CPU setup het equivalent van een Porsche motor in een kever stoppen- ja het gaat harder dan een ongemodde kever, maar kost meer dan een 2e hands Porsche 924.

Je blijft de oude chipset en cachestructuren van je oude mobo houden.

Dat gezegd, freaks die hun ouwe bak zo hoog mogelijk willen krijgen kunnen hier hun lol mee op. Maar prijs/prestatiewijs is het natuurlijk beter om je So5 mobo met 16MB EDO en een P75 te vervangen met een ECS K7S5A, Duron 750 en 128MB SDRAM (bij elkaar 325,- ofzo) dan USD99 (250 EX verzendkosten) voor een K6-3 400.

Op sommige beurzen in Nl (laatste waar ik ze zag was in R'dam vlak na de zomer) is er een kraampje die deze dingen onder een andere naam verkopen (meen dat ze er zo'n 400,- voor vroegen :( )

Oslik blyat! Oslik!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Het klopt ongeveer wel wat mij voor ganger zei :+. Want :
Je bus snelheid blijft op 66 (ifdien je niet overcloct naar 75/83). Ik heb zelf op p1 (asus, tx97e) een amd k6-2 400 met 128 sdram {unbufferd}. En moet zeggen het loopt gewoon goed, je moet geen extreme dingen gaan doen, maar voor Word2000, win XP draaide zelfs nog wel soepel.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
maar dan moet ik ook mn kast veranderen

en heb ik weer ene supergoede (maar oude) mobo en een cpu en 64 mb edo ram liggen
=/

mn oude bak draaid al als een trein nu

en geluid is intergrated en vet goed ( voor een intergrated soundcard)
om dat te vervangen moet ik op zn minst een live halen en die haalt de prestaties weer omlaag
=/

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Ik draai al jaren op zo'n adapter en ben er prima ove te spreken.
Uitgangspunt: ASUS P55T2P4 v2.1 single-voltage met Cyrix P166+ en 64MB EDO (P200 was toen nog onbetaalbaar, MMX bestond nog niet).
Upgrade na 2 jaar met P233MMX en een Powerleap PL-proMMX adapter, besteld via hun site en vlot geleverd.
Toen 2 jaar later een K6-2-400 op dezelfde adapter gezet voor 100 piek (en de 233 voor 100 piek verkocht :)). Die K6 draait nu ook al 2 jaar.
Nooit problemen gehad. Het helpt wel dat ASUS altijd BIOS updates voor dit board had, ook met K6 support.
Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten en echt goedkoop is het niet, maar mijn PC draait nog elke dag en ik heb 6 jaar lang Windows 95 niet een keer opnieuw hoeven te installeren....... :9

Maar binnenkort komt er dan toch een nieuwe PC, vooral omdat EDO veel te duur is om deze nog uit te breiden.

Weet nog steeds niks.....

Pagina: 1