debian mailing list en apm

Pagina: 1
Acties:

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Wie weet op welke debian mailing list info te vinden is
over woody, eigenlijk waar de discussie over software upgrades gaande is. Ik zou graag willen weten hoe het zit
met b.v. kde-2.2.1 en de kernels.

Vraag 2 wie weet hoe het zit met apm in de debian kernels.
Op de laptop mailing list heb ik her en der gezien dat je je eigen kernel moet bakken (no prob). Maar zo nu en dan wordt er ook melding van gemaakt dat je via lilo apm=on aan de kernel mee moet geven. Ik kan alleen niet achterhalen wat dat zou doen.

Input graag,

dank je

edm

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wie weet op welke debian mailing list info te vinden is
over woody, eigenlijk waar de discussie over software upgrades gaande is. Ik zou graag willen weten hoe het zit
met b.v. kde-2.2.1 en de kernels.
debian-testing
Vraag 2 wie weet hoe het zit met apm in de debian kernels.
Op de laptop mailing list heb ik her en der gezien dat je je eigen kernel moet bakken (no prob). Maar zo nu en dan wordt er ook melding van gemaakt dat je via lilo apm=on aan de kernel mee moet geven. Ik kan alleen niet achterhalen wat dat zou doen.
Je bedoelt Linux kernels? ;)
Bij de kernelconfig staat een uitgebreide help (of zoek naar apm in /usr/src/linux/Documentation/Configure.help)
Input graag,

dank je
Goede input? Graag gedaan :9

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
dank je mithalph.

Die testing page had ik al gevonden, maar in de archives kan ik niet echt veel vinden over de status van kde-2.2.1.
Ik dacht dat testing altijd de software van unstable kreeg als het zich 2 weken redelijk had gedragen...

<edit>
ja ik weet dat je met een tweek in /etc/apt deels de packages van sid kunt krijgen, maar ik gebruik een deel van de machines voor mijn werk...
Dus een beetje cutting edge mag wel maar niet bleading edge.
</edit>

Verwijderd

Speaking over apm, mijn laptop draait ook debian met een zelfgebakken kernel. Nu werkt apm-suspend goed zolang je op een tty zit. Als in plaats van een textterminal naar X gaat gebeurt hetvolgende: X hangt en de rest van het systeem, behalve de kernel shuts down. Heel vreemd. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 08:03 schreef XKB het volgende:
Speaking over apm, mijn laptop draait ook debian met een zelfgebakken kernel. Nu werkt apm-suspend goed zolang je op een tty zit. Als in plaats van een textterminal naar X gaat gebeurt hetvolgende: X hangt en de rest van het systeem, behalve de kernel shuts down. Heel vreemd. Iemand een oplossing?
Het is al weer ff geleden dat ik een laptop had, met daarop Debian, dus helemaal zeker ben ik er niet van. Er staat in /etc/apm/ een script als ik me goed herinner, wat het systeem moet doen als er een bepaald event plaatsvind. Wat je moet doen, is er voor zorgen dat het systeem naar een terminal schakelt waarop X niet draait, en daarna pas in standby gaat. Hiermee is het vastlopen voorbij. Ik kan me wel herinneren dat mijn geluidskaart en mijn netwerkkaart allebei problemen gaven bij een resume. De geluidskaart was dood en de netwerkkkaart moest ik softwarematig "eject"-en wilde hij een standby overleven. Je kunt veel info vinden op de mailinglist debian.linux.laptop. Deze staat op http://lists.debian.org

Verwijderd

kewl! Bedankt voor de tip!

Verwijderd

alleen... hoe zorg je dat ie naar een tty zonder X springt?

Verwijderd

laat maar.. chvt 1 does the job ;)
Pagina: 1