Day Of The Tentacle werkend onder WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Het is me eindelijk gelukt. Met een utility genaamd VDMS

Deze is hier te vinden.

Ik moet Sam & Max nog eens proberen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

Tot later.

DOTT, here I come. :D

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Sam & Max wil niet echt, maar daar vinden we wel wat op.

Als DOTT trouwens stilvalt voor een dialoog, moet je even saven en dan weer laden, dan gaat de dialoog verder.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
sorry dat ik dit topic weer omhoog kick, maar het is exact het probleem wat ik ook heb (dott + VDMsound + XP). De dialoog valt stil en dan moet ik steeds saven en loaden. Is er een andere oplossing hiervoor?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

http://www.scummvm.org/ veel beter dan welke dos emulator ook! Ik heb de Monkey island 1-2 uitgespeeld met deze, en een flink stuk dott (tot ik vast kwam te zitten) ze hebben ook een winCE versie zodat je lekker kunt gamen op je ipaq in de trein ensow..

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 22:22

DUX

blijft ook nu voor Oranje

SCUMMVM is inderdaad puur gemaakt om spellen van Lucasarts (zoals de voornoemde DOTT en Sam & Max) aan de praat te krijgen met de modernere besturingssystemen. Ik kan spreken uit ervaring dat beide spellen prima werken onder XP middels dit programma.

Het geluid van de spellen wordt door SCUMMVM doorgeleid naar de Windowsgeluidsdriver dus je hoeft verder niks meer in te stellen. Lees als je met SCUMMVM gaat werken wel even de site door omdat je diverse parameters mee moet geven per spel.

Voor DOTT heb ik hier:
"C:\Program Files\ScummVM\scummvm.exe" -f -pt:\dott\ tentacle

En voor Sam & Max:
"C:\Program Files\ScummVM\scummvm.exe" -f -pf:\samnmax\ samnmax

Deze regels kun je 1-op-1 overnemen als je een snelkoppeling maakt voor de spellen (dubbelklik op icoon en spel start > je hoeft niet eerst SCUMMVM zelf te laden). Vervang het eerste gedeelte naar waar je SCUMMVM hebt staan (de genoteerde is de standaarddir) en de f: achter de -p door de CD-Romletter die je gebruikt. Dit alles zou dan moeten werken inclusief ondertiteling :)

offtopic:
Heej, Yarvieh, hulp nodig bij DOTT? Zo ja, laat het even weten ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Beste is nog om een virtuele PC aan te maken met VMware... Kan je gewoon DOS draaien.

Blijft toch behelpen, veel spellen en dan met name de echte oudjes willen toch gewoon echt niet werken onder windows XP. Helaas.

Ach ja, weer een reden om de oude computer niet weg te gooien :)

• DUX

DUX

Geluid onder DOS was niet optimaal en DOS4GW (de loader van o.a. Duke3D) werd niet ondersteund bij VMWare 3.x . Kweetniet precies hoe het zit, maar onder andere geluidsupport is verbetert in 4.0

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 13:17
Schop naar SPV. :)

There is no magic.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
D'r staan op Verwijderd in "Forum- en Gamefaqs (*Update 31-05*)" (beetje onderaan die post) ook aardig wat tips om oude games aan de praat te krijgen. Misschien moet White Dust zijn FAQ updaten door scummvm erbij te zetten? :)

• Sneak[3G]
ben je dan ook af van die dialogen, die blijven hangen (en dat je dan moet loaden/saven)?
Bij werkt dat scum niet goed, het geluid hapert. Bij VDMSOund werkt het geluid prima alleen ik zit met die dialogen, die blijven hangen. ik kan die parameters niet vinden op die site trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Sneak[3G] op 20-06-2003 11:38 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• DUX

DUX

Hier werken de spellen dus vlekkeloos. Niks dialogen die blijven hangen maar gewoon zoals je het speelde in the good ol' days.

De parameters voor SCUMMVM vind je in de Readme, die overigens ook op je HD staat als je het hebt geïstalleerd.

• Sneak[3G]
en jij speelt het met scumm?

• DUX

DUX

Indien dat nog niet duidelijk was: ja, ik speel het via SCUMMVM :*)

Ik zal er wel even bijzeggen dat SCUMMVM het standaard optiescherm vervangt met die van SCUMMVM zelf. Het scherm opent nu met F5 in plaats van de originele F1, en da savegames zijn onderling niet uitwisselbaar. Installeren van de hele spellen (voor zover dat was bij DOTT en SnM) is niet meer nodig. Wat ik wel mis is de functionaliteit om de ondertiteling sneller te laten scrollen wat je nog in het origineel had, maar dat zou voor de die-hard LucasArts-fan geen probleem mogen zijn ;)

Pagina: 1