60 dagen -->DNS wijziging

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,
Voo zover ik weet moet er tussen elke domein/DNS wijziging 60 dagen zitten ( :? ).
Nu wil een een domein naar andere DNS servers laten zetten.
Dit is de info die omhoog komt bij PINS :
Record last updated on 10-Aug-2001.
Record expires on 23-May-2002.
Record created on 10-Aug-2001.
Database last updated on 10-Oct-2001 21:03:00 EDT.
De vetgedrukte datum, moet ik daar 60 dagen bij optellen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

60 dagen??
Das wel eeeerrrrug lang, of juist erg kort.

Volgens mij is daar geen fixed tijd voor.
Als dat laatste zo is, kan je natuurlijk gewoon de 'last updated' op de dag van de update zetten.

Verwijderd

60 dagen tussen een DNS wijziging?
Waar haal je dat vandaan? ik heb er echt nog nooit van gehoord. Als dat zo is, heb ik zelf de regeltjes ook 'wel eens' :) gebroken.
Ik gok dat je je er echt niet druk om hoeft te maken.

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

8 uur is het hoor :-)

dus ...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik doeld eigenlijk meer op de whois/domein wijzigingen enzo.
Dus indien wijziging van domein eigenaar -->60 dagen wachten.
Namezero verteld dat ook altijd, en ik meende dus dat het een standaard regel was van internic ofzo.

Namezero:
Please Note: If the domain name has been registered less than 60 days, there is a sixty day waiting period during which the original registrar is unable to perform any transfers of the domain name. Namezero follows this procedure to protect your domain name(s). We cannot authorize any online transfers sent directly to
us by other domain hosts
InerNIC:
Can I change registrars after registering a domain name?

Yes, you may change the registrar sponsoring your domain name (60 days after intial registration.) For details on the transfer process, contact the registrar you would like to assume sponsorship of the registration.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Klopt... ik meen ook dat als een domein bv bij NS was geregistreerd het je 2 maanden moet wachten voordat het verhuisd kan worden naar een andere registrar... heeft dus eigenlijk niets met DNS te maken maar met registrar.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

Stewie!

Keen must die!

Op donderdag 11 oktober 2001 15:10 schreef mph_rbi het volgende:
8 uur is het hoor :-)
eerder 24 uur wachten

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ligt eraan wat je hebt ingesteld in de dns server wanneer hij zijn domein opnieuw leest uit het bestand.

Meestal staat dat op 8 uur voor een nieuwe refresh. Dus je verteld in principe jou domein naam hoe lang die in de cache bij een provider moet zitten very simple eigenlijk maar 60 dagen is wel extreem :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Volgens mij is het niet zo zeer een technische beperking meer een administratieve beperking.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Of om te voorkomen dat er te makkelijk van domeineigenaar gewisseld wordt?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik meen dat het 't laatste is ja.
Echter waarom ik na een Whois wijziging nog eens 60 dagen moet wachten om vervolgens een DNS wijzigiging te doen is mij niet geheel duidelijk.
Anyway .. inmiddels is het domein al verhuisd van DNS , dus de oorspronkelijke vraag is al opgelost ;)

Verwijderd

Het gaat ook niet om de datum wanneer de laatste update is geweest, maar wanneer je het domein bij de registar hebt geregistreerd. Je moet dus kijken wanneer het domein is geregistreerd en daar 60 dagen bij optellen.

Meestal willen ze ervoor zorgen dat een domein minstens een X-aantal dagen bij hun staat. Dit voor adminstratieve doelen (en poen?).
Pagina: 1