Toon posts:

Seca of Irdeto?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar echt een duidelijk antwoord krijg ik niet. Ik zit erover te denken binnenkort een schotel te plaatsen, maar ik had begrepen dat er twee systemen van decoding bestaan. Irdeto en Seca, ik heb mij door verschillende mensen laten vertellen dat Irdeto veel beter is, omdat het flexibeler en handiger werkt zonder canal+ inmenging(?) Seca zou minder zijn, maar Canal+, die het monopoly heeft voor de nederlandse zenders zou, uit eigenbelang het betere(Irdeto) systeem willen boycotten door daar geen gratis kaarten meer voor te verstrekken. Ook omdat seca alleen met "toestemming" van canal+ zenders kunnen worden bekeken, waardoor zij daar weer geld voor kunnen vragen. Van veel mensen begreep ik dat de Nokia 9500 momenteel het beste is? Wie weet hier meer van?? :? Want ik zie nu door de bomen het bos niet meer... :(

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 11 oktober 2001 14:55 schreef eelcoz het volgende:
Wie weet hier meer van?? :? Want ik zie nu door de bomen het bos niet meer... :(
Kan ik me goed voorstellen want het is erg verwarrend. ICQ anders maar even.

Seca is in feite de opvolger van Irdeto wat betreft de Canal+ zenders en nog vele andere in Europa. Irdeto wordt steeds minder gebruikt.

Een van de weinige Irdeto ontvangers die nog verkocht worden is de Humax 5400. De truc daarvan is dat je hem kan patchen zodat ie met Seca/ Irdeto/ Viacess werkt. Overigens zijn er nog veel meer andere coderingsystemen, maar die zijn in NL minder van toepassing.

De Nokia 9500 lijkt me zeker geen aanrader, dat is een Irdeto bak die je niet (of lastig) kan patchen.

Als je met officiele abo's gaat werken en je kijkt voornamelijk Canal Digitaal/ Canal plus, koop dan een standaard Seca doos. Als je met geprutste kaartjes wilt werken, neem dan een Humax 5400 (of een 5300/5500 als je vooral specifieke zenders wilt)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Seca is de 'opvolger' van IRDETO. Bijna alle europese IRDETO zenders zenden reeds uit in simulcrypt (seca+irdeto), maar gaan op een gegeven moment stoppen met IRDETO, in verband met het makkelijke kraken ervan.

Koop in geen geval een IRDETO machine, maar een Seca machine (en niet zo'n antieke Echostar 2000, maar een moderne (Pioneer DBR 110 of DBR 210).

Koop ook geen Nokia 9302 of 9304, dat zijn echt baggermachines.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nokia 9500 WAS de beste, net zoals de Humax 5400. Je kunt er nog leuk mee klooien, maar is echt uit de tijd, zeker voor het geld wat ze ervoor durven te vragen.

Wil je echt flexibel, ga dan voor een Echostar ontvanger met Common Interface sloten, die kun je rustig uitbreiden. Goede ondersteuning en een snelle, moderne machine.

Wil je niet moeilijk doen, en gewoon de NL zenders (en eventueel wat zenders via je 'hobbykaartje'>:) (waar ik hier niks over mag zeggen, en op straat ook niet)), koop dan een SECA box (Pioneer 110/210 of een Philips). Philips boxen zijn wel trager.

Neem als schotel een Funke 68 of Triax 78 schotel, koop niet die stalen rommel, die rot onder je poten weg.

Persoonlijk heb ik goeie ervaring met Meek-It electronica in Den Haag, maar er zijn zat andere zaken die het ook leuk kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de reply's, ik snap het nu wel ongeveer denk ik. Ik kom dus niet onder het seca systeem uit wil ik in de toekomst verzekerd zijn van beeld volgens jullie.

Nu lees ik net een artikel in een blad (wat ik toevallig gekocht had, maar nog niet gelezen :) )een artikel over de nokia mediamaster 9902 met harddiskrecording, dat lijkt me wel een heel mooi apparaat :9~ , wat denken jullie van deze?

• Bigfoot
Op donderdag 11 oktober 2001 17:46 schreef sebastius het volgende:

Persoonlijk heb ik goeie ervaring met Meek-It electronica in Den Haag, maar er zijn zat andere zaken die het ook leuk kunnen.
Oja, jij was die verkoper van Meek-It he (zie je profiel)....ben je nou alweer aan het spammen?

• Bigfoot
Op donderdag 11 oktober 2001 21:35 schreef eelcoz het volgende:
tnx voor de reply's, ik snap het nu wel ongeveer denk ik. Ik kom dus niet onder het seca systeem uit wil ik in de toekomst verzekerd zijn van beeld volgens jullie.
Een Humax 5400 is een Irdeto bak maar je kunt er dus ook Seca mee kijken. Informeer je eerst nog wat beter voordat je wat komt. Bepaal welke zenders je wilt kijken en op welke >:) manier.

Verwijderd

nou gewoon seca nemen .
ik heb mijn de cam van mij 9500 laten ombouwen en ik heb nu 3 systemen tegelijk.
seca en irdeto en nog 1.
en de kaartjes maak ik zelf,lekker goedkoop.
en meekit den haag zijn oplichters!!!!
veel te duur.
grt remco
>:)

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 06:15
op zich zijn de nokia ontvangers allen goed. Maar je moet goed bedenken wat je wil. Wil je alleen SECA kanalen wilt kijken, en ook opnemen, dan is die nokia een leuk speeltje.
Denk er wel aan dat je maar 1 kanaal kan zien met je sat receiver. Dus wat je op neemt, moet je ook kijken.

Ben je geinteresseerd in buitenlandse kanalen, zoals Scandinavische en anderen, zou ik gaan voor een Aston Xena 1700 ontvanger of een Humax 5x00 serie, in combinatie met een dual feed schotel (astra/hotbird) of een draaibare.

Ter info : zelf heb ik een Humax 5400 (gepatched, of course), 88cm schotel op een jeager horizon-to-horizon draaimotor. >:)

• Bigfoot
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:42 schreef GoeGie het volgende:

Denk er wel aan dat je maar 1 kanaal kan zien met je sat receiver. Dus wat je op neemt, moet je ook kijken.
Idd! Goed om ff te melden hier. Dat harddisk recording lijkt me pas echt leuk als de bak weet wat voor programma's je leuk vindt, beetje het Tivo idee. Maar dan moet er wel een TV gids voor alle zenders in.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

ik heb zelf een nokia9302. Ik heb er totaal geen problemen mee. Dit is dus een seca-bak. Kheb een masterA+goldcard en kijk via codes die je met goed zoeken kunt vinden gewoon alle zenders die ik wil. Alleen taquilla doet het niet meer. Ik weet ondertussen dat een strong8000=nokia930*, dus die firmware kan erop.
Echter ik lees op veel boards dat dit uploaden van deze firmware wel eens niet goed gaat. Heeft iemand daar ervaring mee?
Maar irdeto of seca? Ik zeg Seca!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Bigfoot
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:00 schreef beerns het volgende:
Alleen taquilla doet het niet meer. Ik weet ondertussen dat een strong8000=nokia930*, dus die firmware kan erop.
Komt omdat Taquilla nu met een regiocode uitzendt. Dit gaan steeds meer zenders doen.

Met een Humax heb je dat soort problemen niet :)

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

De humax 5400 is opgevolgd door de Humax 5400Z.
Deze is wat lastiger te patchen. Voordat je de Z-versie gaat aanschaffen, zou je eerst eens dit board moeten doorlezen. http://64.23.80.82/

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Bigfoot
Op zaterdag 13 oktober 2001 09:38 schreef Roelof het volgende:
De humax 5400 is opgevolgd door de Humax 5400Z.
Deze is wat lastiger te patchen. Voordat je de Z-versie gaat aanschaffen, zou je eerst eens dit board moeten doorlezen. http://64.23.80.82/
Zelf patchen is niet echt een optie dacht ik. Je kunt hem bij veel winkels al gepatched kopen, dan kun je gelijk verder....
Pagina: 1