[ASP] Access XP - DB op NT4-Server: kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Na een paar geslaagde testen met mijn filmdatabeest wil ik nu iets anders on-line brengen: de bieb van mijn bedrijf.

De DB is gemaakt in Access XP, de IIS staat op Windows NT 4 Server. Ik kan met geen mogelijkheid connecten naar de database; ik blijf de melding krijgen dat de database niet herkend wordt of corrupt is. Ik kan de database ook niet openen met een lagere versie van Access.

Mijn vraag: is het überhaupt mogelijk om met ASP te connecten naar een database uit Access XP op Windows NT4 met IIS 4?

Als ik weet of het kan of niet, dan weet ik of ik verder moet proberen of niet. Als ik ook weet *hoe* het kan, ben ik helemaal geholpen!

Tenks!

Bloed, zweet & koffie

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Installeer xp op de server, volgens mij krijgt ie dan de jusite drivers mee en zou het wel moeten werken.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Interessante optie; gaat waarschijnlijk ook wel lukken, maar...... Het is een webserver, en daar wil ik liever geen "overbodige" software op hebben.

Als ik Office XP erop installeer, en het later weer uninstall, blijven de juiste drivers dan behouden?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

probeer je het via ODBC of via een DSN-loze connectie? ik meen mij te herinneren dat ik hetzelfde probleem had toen ik overging naar Win2000/Office2000; de DSN-loze connectie bracht toen uitkomst....

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Volgens mij is Access alleen backwards compatible, dus vandaar dat je hem niet kan openen in een oudere versie (net zoals een Access 2000 db openen in Access 97, probeer maar eens :) ).

Het lijkt mij dan ook logisch dat je database koppeling de database dan ook niet herkent en dus ook niet kan lezen. Misschien dat er inmiddels een nieuwe MDAC beschikbaar is, die wel compatible is met Access XP, dan moet je deze downloaden, maar anders zal je toch echt de database in Access XP moeten exporteren / converteren naar Access 2000 (net zoals dat in 2000 ook kan, 'opslaan als oudere versie' o.i.d.)

Verwijderd

Probeer het eens met een recentere versie van de mdac componenten (http://www.microsoft.com/data)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 14:54 schreef markm het volgende:
probeer je het via ODBC of via een DSN-loze connectie? ik meen mij te herinneren dat ik hetzelfde probleem had toen ik overging naar Win2000/Office2000; de DSN-loze connectie bracht toen uitkomst....
DSN-loos. Kep voorbeelden gekopieerd uit de MS-KB.

Bloed, zweet & koffie

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Ik raad sowieso een DSN loze connectie aan. Het is iig sneller dan een DSN connectie. ADO gaat bijvoorbeeld telkens de gegevens van de DSN uit de registry halen.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 14:57 schreef UniCache2 het volgende:
Volgens mij is Access alleen backwards compatible, dus vandaar dat je hem niet kan openen in een oudere versie (net zoals een Access 2000 db openen in Access 97, probeer maar eens :) ).

Het lijkt mij dan ook logisch dat je database koppeling de database dan ook niet herkent en dus ook niet kan lezen. Misschien dat er inmiddels een nieuwe MDAC beschikbaar is, die wel compatible is met Access XP, dan moet je deze downloaden, maar anders zal je toch echt de database in Access XP moeten exporteren / converteren naar Access 2000 (net zoals dat in 2000 ook kan, 'opslaan als oudere versie' o.i.d.)
Heb ik geprobeerd, maar wou niet lukken. Ik kan alleen opslaan als *.mdb (en een hele reeks andere formaten die niet op .mdb eindigen), maar daarbij niet aangeven welke versie van Access het moet zijn.

Het gaat nu om een non-relationele database met slechts één tabel, maar in de toekomst volgen er relationele db's.

Bloed, zweet & koffie

• Basszje
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Het nadeel van DSN -less is dat je de database in de wwwroot moet laten staan en dus downloadbaar is ( en dat is dus een security issue ) .

Je moet niet de MDAC hebben ( ja ook ), maar ook de Jet DB drivers, en die zitten bij 2.6 en 2.7 er niet meer standaard bij .

Misschien kan je ze wel van de microsoft site af halen .

Probeer het hier 's

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Op donderdag 11 oktober 2001 15:10 schreef BaSSzje het volgende:
Het nadeel van DSN -less is dat je de database in de wwwroot moet laten staan en dus downloadbaar is ( en dat is dus een security issue ) .
99 van de 100 websites die je ergens laat hosten laten je site in /html beginnen....

Dus als je je database dan in / plaatst is ie niet te downloaden :)

Dus wat jij zegt klopt niet echt....

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ga ik proberen. Zal je natuurlijk zien dat de overige sites op de server die ASP gebruiken nu niet meer werken :o

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Aaargh.. Testservertje opgezet, identiek aan de 'echte' server. Bij het installeren van het Jet-spul kreeg ik de foutmelding dat een OCX-file niet kon worden geregistreerd - nu krijg ik niet meer de melding dat m'n db corrupt is of niet bestaat, maar dat de provider niet gevonden wordt en/of dattie niet goed geïnstalleerd is. En dat klopt dus..
:(

De truuk met Office maar eens proberen. Jammer alleen dat dat NL is en mijn server EN. Maar goed, tis niet voor niets een testserver.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1