Toon posts:

Te veel schijfactiviteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar ik probeer het toch maar ff.

Ik heb pas een nieuw moederbord (ECS K7s5a) met een Tbird 1 GHZ met 128 mb en een gf2 gts. Een vriend van mij heeft hetzelfde alleen met een tnt2 ultra kaart.

Nu heb ik pas Max Payne geinstalleerd en geprobeerd en dat draait soepeltjes alleen wordt ik gek van mijn harde schijf want die begint steeds meer te ratelen. Het is zelfs zo erg dat het spel er ontiegelijk door vertraagt wordt, steeds als ik een nieuw veldje binnen loop begint dat ding eerst een minuut te ratelen waarna ik vervolgens schokkerig en al ratelend door kan lopen. Bij die vriend is dit helemaal niet zo terwijl hij toch bijna dezelfde config heeft met nog een mindere videokaart.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen. Het afluiten van dit spel duurt ook steeds langer het lijkt wel of het geheugen vol loopt ofzo... Bij andere spellen heb ik deze problemen niet zo erg.

alvast bedankt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
draai je winme?

ik zou er zowieso ff 128 MB bijprikken daar ga je ook niet dood van van die prijs.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Meer geheugen... het laden tussen maps/sluiten van spellen/etc gaat veel en veel sneller met meer geheugen... koop er 512 mb bij (behalve als je in win98/me zit.. die kan niet meer dan 512 aan geloof ik)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Win98 se. Dat was ik ook al van plan maar ik vind het raar dat bij die vriend ook met 128 mb het probleem zich niet voor doet en bij mij wel. Ik wil graag weten wat er mis is.

thanx

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm vreemd zelfde versie van het spel ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Swapfile instelling? Krappe HDD ruimte ? IDE drivers updaten?

Verwijderd

Topicstarter
yep.... ;(

Verwijderd

Topicstarter
Niet te krappe ruimte, ide drivers pas vernieuwd.

Op hoeveel moet die swapfile eigenlijk staan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laat em op zelf beheren staan, sommige spellen hebben problemen met vaste swapfiles. (zoals bijv Landwarrior, die zegt gewoon dat je swap te klein is als ie vast staat).

Verwijderd

DMA aan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 15:14 schreef InSaNe_Brian het volgende:
DMA aan? :?
kweeniet? Staat dat standaard aan

Verwijderd

Ik heb ook een ECS SIS735 en ik heb me gisteren dood zitten ergeren aan de schijf activiteit.

AMD 1400
512 MB
18 GB gedefragmenteerd 9 GB vrij Ultra DMA
Windows 2000
Swop file 2 tot 500 MB (ruim voldoende)

en dat kreng rattelt maar door zelfs zonder running progies

Ik ben nog aan het uitzoeken wat het is !!

Maz
Baz

• marteltor
  • Laatst online: 23:12
Op donderdag 11 oktober 2001 15:17 schreef quipere het volgende:

[..]

nee, staat standaard uit...
rechtermuisknop[ op deze computer en dan ergens onder apparaatbeheer op 'ide disk' klikken, dan eigenschappen en in 1 van die tabbladen kun je dma aan zetten

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 15:17 schreef quipere het volgende:

[..]

Nee, doe maar precies zoals hij zegt.. keb dat ook gehad.. daarna deed ie het VEEEL beter

• marteltor
dma staat trouwens voor direct memory acces...
ik geloof dat een bepaald onderdeel dan het geheugen kan benaderen zonder de hd te gebruiken...of zo iets ;)
dacht ik

• marteltor
en werkt het?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 11 oktober 2001 15:45 schreef marteltor het volgende:
en werkt het?
Zal wel aan het Max Paynen zijn nu en niet meer denken om te posten :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee ik was op mijn werk en moest nog ff van noord naar zuid rijden vandaar dat ik niet meer reageerde.

Ik heb dma aangezet nu, hij liep wel te zeuren dat dat wel eens problemen kan opleveren enzo. maar mijn schijf zou ultra-dma moeten ondersteunen ff opnieuw opstarten en dan laat ik wel weten of het scheelt.

thanx zovast

• marteltor
Op donderdag 11 oktober 2001 19:21 schreef quipere het volgende:
Nee, nee ik was op mijn werk en moest nog ff van noord naar zuid rijden vandaar dat ik niet meer reageerde.

Ik heb dma aangezet nu, hij liep wel te zeuren dat dat wel eens problemen kan opleveren enzo. maar mijn schijf zou ultra-dma moeten ondersteunen ff opnieuw opstarten en dan laat ik wel weten of het scheelt.

thanx zovast
ik heb je reactie anders nog niet gezien...

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zojuist geprobeerd. Het scheelt zeker wel iets maar het is nog niet optimaal. Heb meteen ook maar even de schijf gedefragmenteerd.

Ik denk dat het niet daar aan lag, in ieder geval bedankt voor de reacties.

grtz :)
Pagina: 1