Toon posts:

Voeding dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik starte vanmorgen mijn pc gewoon op, niets aan de hand...
Ben ff een kwartiertje weg, is hij opeens uit. :?

Als ik de aan en uit knop indruk is de enige reactie dat de fans even bewegen.

Ik heb deze pc nog maar net een maand :(

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:46

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Klinkt als een kortsluiting ergens, check ff of al je hardware er goed inzit zoals geheugen enzo.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op donderdag 11 oktober 2001 14:19 schreef Hubert het volgende:
Klinkt als een kortsluiting ergens, check ff of al je hardware er goed inzit zoals geheugen enzo.
jep dit kan het heel goed zijn, ATX voedingen hebben een beveiliging erin als ergens kortsluiting is. Dan gaat de voeding even aan en daarna weer uit.
Ik denk ook dat hetgene wat kortsluiting maakt wel kapot zal zijn. Check na of het RAM er goed in zit of de Processor er goed in zit etc.

Verwijderd

Hoeveel kost een voeding??

heb namelijk net mijn voeding verbrand.

Verwijderd

een goeie voeding (volgens mij) is die van enermax, er zijn verschillende soorten, het begint bij 350 Watt t/m 550 Watt

die van 350 Watt kost 175,- en die van 550 Watt kost ongeveer 450,-

En deze voedingen hebben een dubbele fan, dus is goed gekoeld

• RooT
Op donderdag 11 oktober 2001 17:41 schreef OuweRus het volgende:
een goeie voeding (volgens mij) is die van enermax, er zijn verschillende soorten, het begint bij 350 Watt t/m 550 Watt

die van 350 Watt kost 175,- en die van 550 Watt kost ongeveer 450,-

En deze voedingen hebben een dubbele fan, dus is goed gekoeld
ik ben niet zo'n voeding expert, maar ik heb een 150 watt voeding (stammt nog van een PII af :P) en daar heb ik een AMD processor + 2 hd's etc. op staan. Ik heb gehoord dat dit eigenlijk veel te weinig is voor dit, maar alles loopt perfect, computer nog nooit uigeslagen etc. Wat maakt die watt dan uit tov het mobo etc. ?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Overigens is het niet verplicht om een enermax te hebben...bij de PC-boer om de hoek trek je zo voor 70 piek een 350 watt voeding weg. Dan is ie natuurlijk niet zo fancy (fan-cy haha snap je em) of stil als een enermax..maar je comp doet het wel

I reject your reality, and substitute my own.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Root, heb je geen 250Watt voeding? Geinig dat je die nick tepakken heb gekregen :)
evt een leuke test: Trek je ATX connector los van je moederboard en verbind met een draadje de groene met een van de zwarte draden. Dan zou je voeding aan moeten springen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Heb intussen alles al een keer losgehaald en er opnieuw ingezet, behalve de processor en het geheugen.
Hoop dat dan daar mischien de fout zit...

• RooT
Op donderdag 11 oktober 2001 20:35 schreef bugs het volgende:
Root, heb je geen 250Watt voeding? ....
Er staat op "Max. Output power 145 Watt" dus sterker nog het is 145 Watt. Werkt dit normaal dan niet op een AMD computer?

Verwijderd

Wat voor AMD is dat dan? een K6 ofzo? Volgens mij trekt een beetje Athlon toch al gauw 60 Watt ofzo. Dus dan zit je best krap met je 145 watt. Je moederbord moet dan nameliojk nog prik hebben, je HD's, je fans etc. etc.

• RooT
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:46 schreef Captain_Kansloos het volgende:
Wat voor AMD is dat dan? een K6 ofzo? Volgens mij trekt een beetje Athlon toch al gauw 60 Watt ofzo. Dus dan zit je best krap met je 145 watt. Je moederbord moet dan nameliojk nog prik hebben, je HD's, je fans etc. etc.
zoals ik boven al zei, het is een Athlon K7 700 Mhz. Maar verder nog nooit problemen ermee gehad.

• Rocky
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 11 oktober 2001 14:13 schreef Krizip het volgende:
Ik starte vanmorgen mijn pc gewoon op, niets aan de hand...
Ben ff een kwartiertje weg, is hij opeens uit. :?

Als ik de aan en uit knop indruk is de enige reactie dat de fans even bewegen.

Ik heb deze pc nog maar net een maand :(

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
Als ie spontaan uitgegaan is en en de fans gaan even uit en aan dan hoef je voor de rest weinig te proberen.
Je voeding is heel gewoon overleden.

Dus bespaar je de moeite en koop gewoon een 300 Watt voeding heb je voldoende en zij er al vanaf: FL 46,=

http://www.tweakers.net/pricewatch/4977

Sorry zag net pas dat je hem pas een maand hebt, als je de kast ook pas een maand hebt effe terug naar de PC shop: garantie

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Rocky
Pagina: 1