tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Waarschijnlijk kan hij de kolom 'Close' niet vinden. Verder gaat je code niet werken, aangezien niet de .Update methode van de recordset aanroept nadar je het geselecteerde record update. Verder kan je ook beter checken of je wel een record hebt dat je mag updaten voordat je het doet.
Overigens, waarom gebruik je geen UPDATE statement?
Overigens, waarom gebruik je geen UPDATE statement?
Met betrekking tot de foutmelding over de veldnaam denk ik dat je de Fields collectie vergeten bent.
En zoals hierboven vermeld moet je inderdaad nog het Update statement toevoegen om de wijzigingen te bewaren.
Probeer dit eens:
En voor de netheid zou ik sowieso eerst controleren of de recordset niet leeg is voordat je hem probeer te wijzigen.
En zoals hierboven vermeld moet je inderdaad nog het Update statement toevoegen om de wijzigingen te bewaren.
Probeer dit eens:
code:
1
2
| closepost.Fields("Close").Value = True
closepost.Update |
En voor de netheid zou ik sowieso eerst controleren of de recordset niet leeg is voordat je hem probeer te wijzigen.
als ik die code d'r in zet zegt 'ie :Op donderdag 11 oktober 2001 21:39 schreef Lister het volgende:
Met betrekking tot de foutmelding over de veldnaam denk ik dat je de Fields collectie vergeten bent.
Probeer dit eens:
code:
1 2closepost.Fields("Close").Value = True closepost.Update
regel 156:ADODB.Fields error '800a0cc1'
ADO could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the application.
/msgb/managetopic.asp, line 156
closepost.Fields("Close").Value = True
dat gebeurd al in een ander stukkie codeEn voor de netheid zou ik sowieso eerst controleren of de recordset niet leeg is voordat je hem probeer te wijzigen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
En je hebt wel een veld "Close" 
Lees de post van MrX nog es, een update statement is een veel nettere oplossing hiervoor, imho
Lees de post van MrX nog es, een update statement is een veel nettere oplossing hiervoor, imho
Verwijderd
Close is een reserved woord, welke je dus niet kan gebruiken in een database. Verander de naam van het veld en je bent waarschijnlijk van je probleem af.
Pagina: 1