Toon posts:

Windows XP Pro als web/mailserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel winXP reeds uitvoerig is besproken op allerlei gebieden, is een eenduidig antwoord ver te zoeken. Ik gebruik nu win98 als web en mailserver, en dat zuigt enorm (min. 1x per week rebooten), heeft iemand ervaring met XP als server?

Nu: win98 / ADSL met Speedtouch Pro / 2 x Realtek nwkaart

Verwijderd

Wat zijn je redenen dan geweest om Win98 als server in te zetten?!

Verwijderd

Topicstarter
Het was een afgedankt computertje waar al een licentie van 98 op zat, maar nu heb ik XP op de laptop draaien, en als ik het inloggen automatisc kan laten verlopen, en hij niet vast slaat, is het prima!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Pak dan w2k/iis als combi. WinXp moet zich nog bewijzen en voor w2k komt soon service pack #3 uit.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 15:29 schreef The Source het volgende:
Pak dan w2k/iis als combi. WinXp moet zich nog bewijzen en voor w2k komt soon service pack #3 uit.
en #4, #5, #6, etc, etc.. ;)

• twixx
  • Niet online
Zeg sproggle-mans wat voegt dat nu weer aan dit topic toe? Dat Windows geen geschikt server systeem is? Ik denk dat beide systemen voor hun specifieke toepassingen geschikt zijn. In het lijstje van meest onveilige machines (oid) staat win2k niet bovenaan. En die service packs van windows ism windows update is best handig (ergens).

Ik ben het helemaal met The Source eens dat je veel beter een Win2k kan pakken dan een WinXP. Succes.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 18:23 schreef twixx het volgende:
Zeg sproggle-mans wat voegt dat nu weer aan dit topic toe? Dat Windows geen geschikt server systeem is? Ik denk dat beide systemen voor hun specifieke toepassingen geschikt zijn. In het lijstje van meest onveilige machines (oid) staat win2k niet bovenaan. En die service packs van windows ism windows update is best handig (ergens).

Ik ben het helemaal met The Source eens dat je veel beter een Win2k kan pakken dan een WinXP. Succes.
Mijn Waarde Heer Twixx,

Kiezen tussen XP en Win2k is kiezen tussen 2 kwaden, men neemt dan het minst desastreuze optie, in dit geval Win2k. Servicepacks zijn een soort van zandzakken om het water tijdelijk tegen te houden. Ieder weldenkend mens zal snappen dat het sjouwen met zandzakken geen echte oplossing is, er zullen structurele maatregelen genomen moeten worden om problemen op te lossen, je bouwt een dijk oid.

Windows update is niet wat de meeste mensen denken, al ooit de packets gesniffed die je pc verlaten bij zo'n update? "Er zal geen informatie naar microsoft verstuurd worden" Denkt u echt Meneer Twixx dat microsoft geen informatie betreffende uw systeem en de geinstalleerde software naar zich zelf zal sturen samen met al uw bezochte pagina's, serialkeys en adres informatie? U komt over het algemeen niet naief over dus u zult het zelf stiekem ook wel weten. Als uw privacy u lief is gebruik dan geen windows maar als u lui bent en u het allemaal geen reet kan schelen kunt u met een 'gerust' hart windows updaten totdat u er bij neervalt (of ge'BSA'ed wordt).

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan nu bang worden, of is het allemaal niet zo erg?

• twixx
  • Niet online
Geachte heer/mevrouw Sproggle,

Begrijpt u mij goed, mijn voorkeur gaat naar de Linux dijk uit, maar dat was in deze zake niet het topic. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden tussen 2, uw woorden, 'kwaden', dan lijkt mij het Microsoft Windows 2000 Server systeem waarvan de licentie ongeveer 1.000,- bedraagt, een juiste keuze.

Ik wil u in deze alinea toch even wijzen en indien nodig drukken op de functionaliteit van een service pack of hotpatch. Deze verzameling van geteste patches zijn zeer bruikbaar. Mocht het zo zijn dat er informatie van de server naar M$ wordt verstuurd dat kan ik me daar alleen maar voordelen bij indenken. M$ kan hier ook reageren door modules gericht op stukjes hardware te schrijven óf door service packs en patches op 'meest gebruikte' machines te testen.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 18:38 schreef s991051 het volgende:
Moet ik dan nu bang worden, of is het allemaal niet zo erg?
De gewone burger weet alleen wat hij moet weten en wordt verder dom gehouden door grote bedrijven en de overheid. Wees blij dat je niet alles weet, je hoeft in ieder geval niet te twijfelen of MiB, Swordfish & The Matrix geheel fictie zijn, dat zijn ze niet.

• twixx
  • Niet online
Daar twijfel ik niet aan, maar de gewone burger onderhoud makkelijker een Win2k server dan een Linux machine. Als je als Win2k user je service-packs en windows update bij houd heb je een REDELIJK veilige machine (mits je alles uitschakeld wat je niet gebruikt). Bij linux blijf je je suf patchen aan alles lossen deamons, welke je hot-en-her vandaan moet halen.

offtopic:
Goeie films trouwens, heb je die laatste 2 al divx?

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 18:41 schreef twixx het volgende:
Geachte heer/mevrouw Sproggle,

Begrijpt u mij goed, mijn voorkeur gaat naar de Linux dijk uit, maar dat was in deze zake niet het topic. En als er dan toch een keuze gemaakt moet worden tussen 2, uw woorden, 'kwaden', dan lijkt mij het Microsoft Windows 2000 Server systeem waarvan de licentie ongeveer 1.000,- bedraagt, een juiste keuze.

Ik wil u in deze alinea toch even wijzen en indien nodig drukken op de functionaliteit van een service pack of hotpatch. Deze verzameling van geteste patches zijn zeer bruikbaar. Mocht het zo zijn dat er informatie van de server naar M$ wordt verstuurd dat kan ik me daar alleen maar voordelen bij indenken. M$ kan hier ook reageren door modules gericht op stukjes hardware te schrijven óf door service packs en patches op 'meest gebruikte' machines te testen.
Gaarne wil ik nog even inhaken op uw verhaal. Volgens u is de 'Linux dijk' niet aan de orde in dit topic, dan vraag ik mij nu toch serieus af waarom het 'Zandzakken OS Win2K' zijn intrede doet in dit topic en het van uw kant steun krijgt?

Overigens kun je bij mij ook een windows XP licentie kopen voor Fl. 1000,- als je daarop je keuze van server OS basseerd.

offtopic:
Matrix wel, swordfish niet.. BTW ik stuur je zo ff logins voor de nieuwe leech server.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op donderdag 11 oktober 2001 18:42 schreef sproggle het volgende:

[..]

De gewone burger weet alleen wat hij moet weten en wordt verder dom gehouden door grote bedrijven en de overheid. Wees blij dat je niet alles weet, je hoeft in ieder geval niet te twijfelen of MiB, Swordfish & The Matrix geheel fictie zijn, dat zijn ze niet.
en jij bent zeker Will Smith :?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 18:52 schreef RRX het volgende:

[..]

en jij bent zeker Will Smith :?
Neen, mischien zijn blanke halfbroer...

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op donderdag 11 oktober 2001 18:54 schreef sproggle het volgende:

[..]

Neen, mischien zijn blanke halfbroer...
dan is ut goed :), die was volgens mij veel beter in een neerschieten van ruimtemannetjes ...

mijn T.net systeemspecspagina

• twixx
  • Niet online
Om even de weegschaal af te stemmen, ik denk dus samenvattend dat er voor beide os'n ongeveer evenveel zandzakken nodig zijn mocht het water tot aan de buzzer komen. Linux was in dit topic gezien de 1st post geen optie.

Mijn steun voor dit OS gaat uit naar M$ indien de licentie ook betaald wordt. Dan heb je geen gezeur met support en kun je met een gerust hard windows update leeg-leechen. Ik denk trouwens dat XP wel dat duurder in aanschaf ligt.

offtopic:
U roept maar waar ik Bridget.Jones.Diary en Tomcats naar toe kan 'uploaden'

groet, uw twixx-vriend.

• twixx
  • Niet online
Verder moet ik er wel bij zeggen dat cookies heel lastig zijn en dat je daarom altijd goed moet opletten dat je uitlogd op een computer die er voor publiek gebruik staat. :+

Owja, sproggle ik vindt jouw het einde, je bent mijn idool.. wil je met me trouwen? O+

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:04 schreef twixx het volgende:
Verder moet ik er wel bij zeggen dat cookies heel lastig zijn en dat je daarom altijd goed moet opletten dat je uitlogd op een computer die er voor publiek gebruik staat. :+

Owja, sproggle ik vindt jouw het einde, je bent mijn idool.. wil je met me trouwen? O+
Aah twixx, wat lief van je :D

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:04 schreef twixx het volgende:

Sinds wanneer ben ik uit de picture? :'(

• twixx
  • Niet online
En zie zit er om 2200h nog bij tc2 te gotten? Op mijn kuchie? Zeker ook ook op mijn pas binnen? Of mocht dat nie van Nordie?

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:11 schreef twixx het volgende:
En zie zit er om 2200h nog bij tc2 te gotten? Op mijn kuchie?
Bezigheids therapie voor computer addicts heet het ;)
Zeker ook ook op mijn pas binnen? Of mocht dat nie van Nordie?
Nee, Henk is d'r weer en btw welke pas? Owja, diegene die ook meteen weer is afgepakt? >:)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:14 schreef sproggle het volgende:

[..]

Bezigheids therapie voor computer addicts heet het ;)
[..]

Nee, Henk is d'r weer en btw welke pas? Owja, diegene die ook meteen weer is afgepakt? >:)
Hahaha dat is wel ff kut... :) Ik heb ook geen pas meer die heeft TwiXX van me >:) gemeen hoor eerst de pas weg daarna de liefde :P

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Windows XP met een redelijk nieuwe PC werkt beter en sneller dan Windows 2000.

Of windows XP stabieler en veiliger is kan nog niet gezegt worden.

Maar Windows XP is er alleen in de Home en Professional uitvoering binnenkort te verkrijgen. Dus hem inzetten als een webserver en mailserver????

Waarom geen linux. kan al op een 486 en dan maak je er gelijk een firewall van. Klaar en veilig

http://www.hroling.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Ik snap de achterliggende gedachten ook niet helemaal. Wat heb je aan al die grafische troep? Voor je huis tuin en keuken bak is dat geinig maar een server kan dat echt niet hebben.

Als je perse windows wilt voldoet een gestripte win2k.. *nix is beter :)

My cent

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 15:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor pc komt xp op te draaien? want win2k is al een behoorlijke slag voor je hardware, ik doe het liever met FreeBSD, betere performance omdat die tenminste niet al m'n resources opslokt :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1