geruis na +/- 3 uur computer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
Mijn computer begint na een uur of 3 spontaan te ruisen, en dan uit de boxen. Resetten helpt dan ook niet, ik moet de compu even uitschakelen en daarna werkt het wel weer. Nu heb ik een niet veel voorstellend geluidskaartje erin, een Opti... nogwat(ben nu ff niet thuis) en gebruik ook Miro Pc TV. Verder heb ik het geluid ook via m'n stereo gelust. Beetje vreemd allemaal,

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik kan het zelf niet verhelpen..

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Geluidskaart die niet helemaal lekker is. Als je je PC uitzet haal je de spanning van je kaart af en kan hij vervolgens weer opnieuw vollopen met spanning.

TIP: Nieuwe PCI 128 van Creative ering voor 70 piek ofzo.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik ben een dikke leek, maar misschien moet je (de aansluitingen van je) geluidskaart aarden. Op die manier wordt er geen spanning opgebouwd...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Dat heeft er nix mee te maken,... het signaal is al geaard. En ballanceren zal niet meevallen :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep klopt, computer helemaal aarden scheelt ook al...
heb het zelfs een keer opgelost met stekker omdraaien :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Keida
ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet aan had gedacht. Maar ik ben laatst verhuisd, en ik haal wel vaker de stekker uit mijn PC, dus die is vast wel een keer omgedraaid. Of bedoel je het stekkertje van de geluidskaart?
Maar zou het misschien kunnen liggen aan die TV-kaart? Dat die conflicteert met iets anders?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 14:47 schreef Redkef het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet aan had gedacht. Maar ik ben laatst verhuisd, en ik haal wel vaker de stekker uit mijn PC, dus die is vast wel een keer omgedraaid. Of bedoel je het stekkertje van de geluidskaart?
Maar zou het misschien kunnen liggen aan die TV-kaart? Dat die conflicteert met iets anders?
stekkertje van de geluidskaart omdraaien? nah denk het niet ;)

en een conflict met tvkaart lijkt me nogal sterk eigelijk, vooral als het pas na 3 uur is

draai voor de gein de stekker (voedingsstekker dus, die naar het stopcontact gaat ;) ) es om

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, ik bedoel ook de voedingsstekker. Ik weet het het slaat echt nergens op maar toch het heeft 2 keer al geholpen.

Verder hep ik um nou geaard op mun verwarming (er zit geen randaarde in het stopcontact en dat scheelde ook).

Verwijderd

Ja, dat zou kunnen schelen als het na 1 minuut al begon, dit is pas na 3 uur.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Koop dan gelijk een nieuwe, die Opti kaartjes zijn zooooooo brak :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 17-08 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

Herkenbaar

Ik heb hier op het werk precies hetzelfde. Na een uurtje of 4 begint opeens de interne geluidspeaker (soundkaart zit aan interne speaker gekoppelt) te ruizen. Alsof je een expresso automaat op je buro hebt staan :?

Wat idd alleen helpt is stroom eraf en dan weer opnieuw. Vage is dat hij het afgelopen week niet meer heeft gedaan.

Snap er geen jota van

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat ook helpt bij mij is gewoon tegen alles wat met de computer te maken heeft een keer tegenaan schoppen of slaan en kijken of het dan overgaat...

Helpt dat niet, ben je toch van je frustratie af ;)

• Keida
hmm, even kast opengeschroefd, idd, stekkertje omdraaien lukte niet echt ;) (ooit die kaart erin gezet, nooit eruit gehad). Voedingsstekker omdraaien hielp ook niet echt, weer na 2,5 uur geruis. Ik denk dat ik maar een nieuwe koop. Had toch net nieuw systeempje besteld. Opti zuigt idd. |:(

Verwijderd

en koop dan geen 128pci maar de SB1024
die is veeeel beter en niet veel duurder

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem... met mijn SBlive 1024player. :'(

Verwijderd

Wat ik wel eens heb gehad is dat het geluid van de cd-rom speler ( dus een soort gezoem ) over de boxen ging dat kan je uitzetten in vlume regeling-->video en dan moet je die uit zetten of die helemaal naar beneden doen...

Kan ook zijn da thet bij opnemen staat dat weet ik niet zo meer 123, twas ook met mijn vorige geluidskaart zo.

suc6,khoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1