database onder iplanet (ldap of niet ?)

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
hoi,

ik moet een database gaan bouwen die via het intranet te benaderen is, ik zit wel vast aan iplanet (netscape) en wat database betrefd kan ik allen maar info vinden over ldap eom over scripting al helemaal niet te beginnen. Ok:

Ik zoek een simple duidelijke handleiding die mij uitlegd hoe ik php/asp onder dit ding draaiend krijg.

Ik zoek een database die goed via de bovenstaande config te bereiken is (iplanet met php resp. asp)

Er zijn hier nogal veel voorstanders van ldap. maar om hewoon gegevens op te slaan is een relationele database toch veel handiger?

Thanks,

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

LDAP is meer gerelateerd voor adressen bestanden en usernamen met passworden. Voor gewoon data is een SQL database beter maar voor adressen ed. Kan je beter LDAP pakken want dan kan de windoos gebruiker ook nog eens met zijn adres boekje naar de LDAP server connecten :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ikke snap !!

maar WELKE scripting/db server voor onder Iplanet ?? en hoe installen ??

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
de makkelijkste oplossingen zijn denk ik:

LAMP ( linux, apache, php, mysql)

of als het een windows server wordt asp / mssql.

De rest laat ik aan je eigen voorkeur over. LDAP is niet echt een database die je daarvoor kunt gebruiken, het is meer een directory service en wordt meestal voor adres- en persoonsgegevens gebruikt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ohjah, als je een lamp wilt, installeer dan een linux distro naar keuze, apachetoolbox.com will do the rest :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 02:23 schreef Sebas het volgende:
ohjah, als je een lamp wilt, installeer dan een linux distro naar keuze, apachetoolbox.com will do the rest :)
weet ik, maar ik moet met een stelletje bureuacratische microsoft fans aan de slag,

ik MOET Iplanet (netschaap webserver) gebruiken !!!1

Pagina: 1