Toon posts:

Explorer slaat JPG op als naamloos.bmp

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is al eerder genoemd hier, maar de draadjes zijn dood... Wie heeft het antwoord?
In Explorer 5.5 sla je met rechtermuisklik, opslaan als.. een plaatje op onder de naam en extensie zoals die op de site staat. Ineens besloot mijn Explorer hiervan een bmp te maken en moet je zelf de filenaam intikken.

reeds genoemde "oplossingen"
- zelf een naam geven, als bmp opslaan en later converteren (lastig en vermoeiend :r )
- overstappen op Netschaap 4.7 (je moet maar willen ;( )
- opnieuw opstarten --> werrukt niet
- zelf een naam intypen met .jpg erachter (werkt prima maar nog steeds vermoeiend :? )

DUSSSSSSSS:
Wie weet hoe deze bug te fixen?
Wie weet een goed forum in Amerika waar ik dit kan posten??

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:36 schreef TS het volgende:
Dit probleem is al eerder genoemd hier, maar de draadjes zijn dood... Wie heeft het antwoord?
In Explorer 5.5 sla je met rechtermuisklik, opslaan als.. een plaatje op onder de naam en extensie zoals die op de site staat. Ineens besloot mijn Explorer hiervan een bmp te maken en moet je zelf de filenaam intikken.

reeds genoemde "oplossingen"
- zelf een naam geven, als bmp opslaan en later converteren (lastig en vermoeiend :r )
- overstappen op Netschaap 4.7 (je moet maar willen ;( )
- opnieuw opstarten --> werrukt niet
- zelf een naam intypen met .jpg erachter (werkt prima maar nog steeds vermoeiend :? )

DUSSSSSSSS:
Wie weet hoe deze bug te fixen?
Wie weet een goed forum in Amerika waar ik dit kan posten??
Hoe deze bug te fixen... upgrade je browser... :-)
Maar het is volgens mij idd een bug in ie 5.5 heb 'em zelf ook een aantal keer gehad. Leek alleen voor te komen als je een pagina al langere tijd open had staan.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:38 schreef Rexie het volgende:

[..]

Hoe deze bug te fixen... upgrade je browser... :-)
Maar het is volgens mij idd een bug in ie 5.5 heb 'em zelf ook een aantal keer gehad. Leek alleen voor te komen als je een pagina al langere tijd open had staan.
Bij mij heb ik dat probleem ook, maar ook als een pagina kort openstaat en ik het plaatje safe, wil ie het af en toe toch opslaan als BMP :?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de laatste versie van IE 5.5 eroverheen geinstalleerd, maar geen verandering. Dit is 5.50.4807.2300IS

Dus nu kan ik 6.0 eroverheen zetten, maar ik heb het idee dat dat niet gaat helpen... Wie weet dat?
Of moet ik eerst IE de-installen? Hoe? :?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik gebruik IE 6 en nooit problemen met saven pictures. Misschien zijn die pics waar het 'fout' gaat wel echt bmp-tjes en heeft de sitebouwer ze .jpg genoemd...

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Dan is er een beveiliging ingebouwd voor het saven van de pics. Wil je soms een banner saven ofzo uit een ad-management systeem?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:04 schreef Fatamorgana het volgende:
Ik gebruik IE 6 en nooit problemen met saven pictures.
...
Gebruik zelf ook IE6 en heb ook af en toe hier last van. Dan slaat die de plaatjes op zoals bij de bestandsnaam staat aangegeven dan weer naamloos. Alhoewel dat laatste weinig voorkomt.

edit:

- zelf een naam intypen met .jpg erachter (werkt prima maar nog steeds vermoeiend)

Overigens als ik dit gebruik houd die de grootte van dat achterlijke .bmp formaat.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 14:29
bij mij doet hijd at ook totdat ik
office 2000 installeer met dus jpeg ondersteuning enzo
misschien dat dat wil helepen

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
Ik had dat ook inderdaad en dat lag aan een ander tekenprogramma die ik ook geinstalleerd had daardoor ging IE vaag als bmp saven.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:05

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik heb t ook gehad... nu niet meer t ging van zelf weg...
MAAR
ik kan nu nix meer openen.
als ik naar http://www.site.ext/images ga
en op een plaatje klik krijg ik een download window te zien
ik wordt er achtelijk van....

Proffesioneel Platzak

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 11:24
Heb dit ook gehad bij het opslaan van plaatjes,
maar indien dit voorkwam en ik hierna een refresh deed
en het plaatje opnieuw liet laden, deed hij het hierna gewoon volgens de gewenste procedure.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij is het een bug in IE 5.5/6.0 want ik heb er met beide versies op meerdere computers last van gehad!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het zijn dus geen rare dingen die ik probeer (geen banners ofzo) maar gewoon een JPEG-je. Het wordt dus of een BMP of een JPG met dezelfde bestandsgrootte... om achterlijk van te worden.

Meerdere mensen hebben er last van, maar niemand weet waar het door komt of hoe het is te verhelpen? :'(

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Is het eigenlijk wel gesaved als een BMP? Misschien een JPG met extensie BMP? Check het eens wat voor file het echt is!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Download Accelerator gebruiken om de JPEGs te downloaden?

Mother, will they like this song?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er onder 98 wel eens last van gehad met ie5.5sp1, wat dan opviel was dat er erg veel threads liepen.

Temp-inetfiles (standaard bij mij slechts 25MB) legen wilde soms nog wel eens helpen, maar vaker was het na een shutdown+restart (dus niet een reboot) weg omdat dan alle lopende processen ook echt gekilld werden en het geheugen echt leeg ging.

Bezoek je dezelfde site dan nog een keer, dan was er geen probleem meer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De plaatjes zij ECHT JPEGs, geen BMP's dat heb ik gecheckt. Nu nog even mijn temp file legen om te kijken of het wat scheelt....
Met dank voor het meedenken!!

TS

Verwijderd

Als Internet Explorer een jpg'je niet volledig binnenkrijgt (bijv. maar voor 99%), dan is de stream data van het bestand corrupt en zal het automatisch als het BMP formaat opgslagen worden. Dat komt weer doordat gedeeltelijke bestanden schijnbaar niet door IE kunen worden opgeslagen. Duister probleem, maar bij mij komt het maar sporadisch voor.

Verwijderd

Dit is inderdaad een hele coole bug in IE. Hij slaat hem ook echt op in BMP formaat niet alleen de extensie, maar weet je wat nou het leuke is probeer is een bmptje te bekijken met IE dat kan helemaal niet omdat die dat formaat niet ondersteund :?

Verwijderd

Topicstarter
Okeeee nou wordt ie duidelijker... dank u, dank u...
De hamvraag is nu: als het een bug is en er is geen fix voorhanden, wat moet ik dan doen? |:( Moet ik IE de-installen?? Helpt dat denken wij.. :?

Verwijderd

In Internet Explorer 5.0 en 5.01 zit deze bug in ieder geval ook.

Wat me wel opvalt is dat het in 90% van de gevallen voorkomt op een bepaald type websites (18+ tweakers only laat maar zeggen). Het lijkt wel of ze expres een ander type jpg gebruiken dat niet goed werkt met IE.

Bij normale sites is meestal de oorzaak dat het plaatje niet goed binnen is gekomen. Ctrl+F5 wil dan meestal wel helpen.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 20:31 schreef ptaverne het volgende:
In Internet Explorer 5.0 en 5.01 zit deze bug in ieder geval ook.

Wat me wel opvalt is dat het in 90% van de gevallen voorkomt op een bepaald type websites (18+ tweakers only laat maar zeggen). Het lijkt wel of ze expres een ander type jpg gebruiken dat niet goed werkt met IE.

Bij normale sites is meestal de oorzaak dat het plaatje niet goed binnen is gekomen. Ctrl+F5 wil dan meestal wel helpen.
Ik had dit probleem ooit op hotmail met een GIFje. Als je een gifje krijgt en je opent de bijlage apart zodaat die in een ander window krijgt als je hem dan wilt saven maakt die er een BMPtje van. Toen heb ik het er laten met een vriend van mij over gehad en die vertelde dat die dat ook weleens hadmet jpgs dus onze conclusie was dat het gewoon een vage bug was.

Verwijderd

Topicstarter
OKEEEEE, voor mij is het probleem uit de wereld (uit de PC eigenlijk). Dank aan alle Tweakers....!!! :)
Ik heb eerst mijn cache kleiner gemaakt, helpt niets. Toen eindelijk mijn hele cache maar weggegooid, dat duurde zeker 2 minuten (op een P4, 1.3 GHz). En voila, een JPGtje wordt weer opgeslagen als zodanig.
Dus, niets met 18+ sites te maken, niets met veel windows tegelijk open, niets met 'slimme' trucks van websitebouwers. Gewoon een bug in IE.
Pagina: 1