MCSE NT4 verloopt niet !!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Vanochtend kreeg ik via een interne mailing het bericht door dat Microsoft heeft besloten om het MCSE NT4 traject NIET te laten vervallen.
In plaats daarvan blijft deze bestaan naast MCSE 2000.

Hieronder een hap uit de mailing die door Cramsession verstuurd is:
Cramsession News Flash:
Microsoft Makes Sweeping Changes To Its Certification Program

(10/11/01) - Cramsession has learned that Microsoft will make a public announcement today that will radically change the shape of its existing certification program.
The biggest bombshell: MCSEs certified on the Windows NT 4.0 track will NOT be de-certified after December 31, 2001, as was previously indicated. Instead, Microsoft is going to recognize two distinct MCSE categories: MCSEs on Microsoft Windows 2000 and MCSEs on Windows NT 4.0.
Microsoft is also introducing a new certification, the Microsoft Certified Systems Administrator, or MCSA. A new Microsoft exam is being created for this certification track, Exam 70-218, Managing a MS Windows 2000 Network Environment.
Het wordt hier besproken op Cramsession.

Mensen die als een dolle voor Accelerated of de losse examens gestudeerd hebben zullen hier enigzins van balen lijkt me.
Wat vinden jullie ervan??

PS : Als dit topic niet in het goede forum staat dan aub verplaatsen. Dit leek me de meest logische plek aangezien dit puur Microsoft gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, * wildhagen is dus weer helemaal blij :) (Ben nog bezig met win2k, heb wel nt4 binnen).

Verder komt er ook een nieuwe certificering: MCSA, Microsoft Certified System Administrator. Die zit volgens mij qua niveau tussen MCP en MCSE in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Op donderdag 11 oktober 2001 13:24 schreef wildhagen het volgende:
Verder komt er ook een nieuwe certificering: MCSA, Microsoft Certified System Administrator. Die zit volgens mij qua niveau tussen MCP en MCSE in.
Yep, dat wordt 70-218, stond ook in de mail van Cramsession.
Ik heb net Exchange 5.5 (7e vak) gehaald :) , en de voucher voor een kostenloze (hopelijk niet kansloze ;) ) poging van Accelerated aangevraagd.
Ik ben in ieder geval wel blij dat mijn certificering erkend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe zit het eigenlijk met de certifiëring op XP?

Ik meen gelezen te hebben dat MCSE 2000 ook (voorlopig) voor XP geldt, klopt dat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dit is het eerste goeie nieuws wat ik vandaag hoor :)

maar de xp examens gelden ook als elective voor je windows 2000 cert.

specs : http://specs.tweak.to/7435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie...............

Goed nieuws, ik was sinds juni gecertificeerd en zag er best tegen op om gelijk te moeten upgraden.......

DIt is afkomstig van www.mcse.nl

NT4 GECERTIFICEERDEN BEHOUDEN MCSE STATUS NA 31-12
Microsoft heeft bekendgemaakt dat NT 4 MCSE-ers hun status na 31 december 2001 behouden. Een besluit dat al langer werd verwacht. Vooral de markt heeft er voor gezorgd dat Microsoft "om" ging.

Diverse grote bedrijven hebben bij Microsoft op verlenging aangedrongen. Door aan te geven dat ze voorlopig nog met NT 4 blijven werken en daar dus gecertificeerd en getraind personeel voor nodig hebben heeft Microsoft besloten de NT 4.0 MCSE status te verlengen. Daarnaast geeft Microsoft toe dat een Windows 2000 certificering wel even iets anders is dan een NT 4 status.

Microsoft zal wel andere certificaten gaan uitgeven: je bent niet langer MCSE-er, maar MCSE-er voor een bepaald product. Ook dit was een wens vanuit het bedrijfsleven: het is zo eenvoudig te zien of iemand de juiste status heeft.

De softwarereus had niet alleen goed nieuws voor MCSE-ers. Ook andere gecertificeerden kwamen goed weg. Mensen met een MCDA, MCSE + I, MCP + I, MCP + SB en MCP-ers zullen hun status behouden.

Er zijn ook uitzonderingen: mensen die al hun status kwijt zijn zullen hun betreffende status niet terugkrijgen. Op dit punt was ook geen onderhandeling mogelijk.

MCSE-ers NT 4 zullen hun certificering niet meer verliezen. Ze zullen dus wel MCSE NT 4 achter hun naam krijgen. Windows 2000 gecertificeerden krijgen die productnaam toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt goed nieuws gewoon :)

Wilde me aanmelden bij MCSE.nl met mijn gegevens maar nu ik zie dat ze Apache draaien en niet secure zijn
http://195.61.104.132///server-status

Zal ik dat maar niet doen , draai gewoon Secure IIS ofzo met asp , stelletje prutsers.
Pagina: 1