Toon posts:

ff stome vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe veel kans heb ik om films te bekijken op een
P166 met 81MB RAM?

als het namelijk niet de moeite is hoef ik ook niet moeilijk t gaan zitten doen met van die film kijk programma's te installeren.

Verwijderd

Over wat voor formaat hebben we het hier (mpeg, divx, avi, enz)???
En over welk OS, want zo kunnen we er niks zinnigs over zeggen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06

Cyphax

Moderator LNX/AI
bwah videocd lukt wel, divx moet je niet op rekenen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

81 mb ram? Raar aantal...

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
ennuh, 81 MB RAM :? geen 80 toevallig? :)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

Xanax959

relax...

Euh, mpeg kaartje?

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
woopsy ja draai gewoon Linux (SuSe 7.0)
die 81 MB is idd 80 MB ja mijn fout (2x 32 en 1x 16)

<edit>
heb btw een MAtrox Milenium kaart.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 13:37 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
woopsy ja draai gewoon Linux (SuSe 7.0)
die 81 MB is idd 80 MB ja mijn fout (2x 32 en 1x 16)

<edit>
heb btw een MAtrox Milenium kaart.
Ok en nu het type films (formaat zoals mpg, avi, divx) dat je wilt afspelen, want de cpu belasting enzo verschilt behoorlijk per formaat.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ik heb alles
mpeg, divx, avi, vcd.
ja dat zijn het eigenlijk wel.
snap zelf ook wel dat divX niet zal halen maar mpeg of vcd meschien?

Verwijderd

Draaien mpg en vcd onder windows wel goed op dat systeem? Anders hoef je het denk ik geeneens onder linux te proberen.

• Quazie
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ik zou zeggen probeer het uit...
Weet jet meteen :)

Mijn PC'tje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 13:50 schreef balou het volgende:
Draaien mpg en vcd onder windows wel goed op dat systeem? Anders hoef je het denk ik geeneens onder linux te proberen.
kwee nie nooit geprobeert.

dus wat ik hier van begrijp is dat sys specs gewoon te min zijn om goed een film te zien?

damn dan moet ik toch maar eens de pc van mijn pa innemen onder het moto 'maar linux runt beter.' >:)

Verwijderd

Ik heb niet veel ervaring met linux als desktop OS en het kijken van films, maar als je wist hoe het onder windows draait kun je misschien zelf een inschatting maken. Ik heb zelf ook nog een pentium 166 met 64 ram staan en een matrox millenium erin. Zover ik me kan herinneren heb ik daar ook vcd's op gekeken (onder windows, maar toch), maar dat is alweer een tijdje geleden.

Misschien dat andere mensen hier je verder kunnen helpen.

Verwijderd

hoe kan dat 2x32 en 1x16 :? of gebruik je geen EDO RAM?

en nu we het er toch overhebben...is een EDO RAM slot ook gelukkig met gewoon 72pins FastPage RAM?

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op donderdag 11 oktober 2001 14:57 schreef willblack het volgende:
hoe kan dat 2x32 en 1x16 :? of gebruik je geen EDO RAM?
Hij bedoelt denk ik 2x32 en 2x8 :?

Verwijderd

Daar kan ik mee leven :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 11 oktober 2001 13:50 schreef balou het volgende:
Hoezo 'geen eens'? GNU/Linux kan hier divx-jes vloeiend afspelen die Windows voor geen meter trekt...
GNU/Linux is op de meeste punten een stuk efficienter, maar brakke drivers vormen (vooral bij videokaarten) helaas vaak een probleem.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 11 oktober 2001 13:53 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
dus wat ik hier van begrijp is dat sys specs gewoon te min zijn om goed een film te zien?
Ik vrees het wel ja... DivX kun je vergeten, en vcd was dacht ik redelijk zwaar, dus die zou dan ook niet gaan. Medium kwaliteit mpegs kun je wel afspelen denk ik, maar hogere kwaliteit mpegs zullen wrs te zwaar zijn.
Maar het valt altijd te proberen op zich.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
je zult denk ik weinig vinden dat leuk draait op een 166. mijn 200 onder windhoos kon ook echt bijna niks spelen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik heb hier 2 hardware MPEG kaartjes liggen (1 voor VCD, DVD en 1 voor alleen VCD), beiden hebben als minimum specs: Pentium 100Mhz 64MB RAM.

Lijkt mij genoeg zeggen...

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 00:49 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Hoezo 'geen eens'? GNU/Linux kan hier divx-jes vloeiend afspelen die Windows voor geen meter trekt...
GNU/Linux is op de meeste punten een stuk efficienter, maar brakke drivers vormen (vooral bij videokaarten) helaas vaak een probleem.
Ik dacht dat linux en windows op divx gebied redelijk gelijk op gingen, maar ik heb het niet zelf getest. Ik moet het toch maar eens zelf gaan testen om wat meer desktop linux ervaring op te doen :)
Pagina: 1