Toon posts:

currentTimeMillis omzetten naar tijd+Date?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met de currentTimeMillis() methode het aantal milliseconde opvraag weet ik dus te tijd vanaf 1970. Weet iemand of er een methode is waarmee ik via het aantal milliseconde in tevoeren de tijd en de datum kan krijgen??

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Wat voor taal? Wat voor OS (*nix zo te zien)...

Je zou het natuurlijk even zelf kunnen omrekenen, maar er is vast wel een functie in je taal die dat kan. Dus roep even welke taal je gebruikt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je Java gebruikt (methode heet daar in ieder geval zo): kijk eens naar Calendar, GregorianCalendar in java.util.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

of het Date object wat volgens mij (niet gecheckt) gewoon een long als parameter in de constructor heeft

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 13:00 schreef wasigh het volgende:
of het Date object wat volgens mij (niet gecheckt) gewoon een long als parameter in de constructor heeft
Alleen zijn bijna alle methods van java.util.Date deprecated... :)

(en die constructor gebruiken is niet echt nuttig als je iets met de huidige tijd wilt doen, dan gebruik je gewoon new Date() :P)