Toon posts:

Vision master pro 453 van iiyama wel goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
is de 453 versie wel goed?

anders ga ik toch voor een sony, welke raden jullie mij dan aan? dus zelfde prijs klasse (=1500 piek)....

of nog een ander merk?

Mvg,
Hawkeye

Verwijderd

Sja wat moet je er van zeggen. Ik zou zeggen gewoon bestellen en kijken of hij het doet anders gewoon terugbrengen. Ik heb zelf een Iiyama pro 451, het probleemgeval bij veel mensen, maar bij mij werkt hij perfect. Niks over te klagen. Iiyama heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Philips maakt de beste schermen en daar betaal je ook voor. En sony, het is en blijft een sony.....

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Voor die prijs kan je vrijwel een Sony CPD-G420 kopen... Die heb ik nu ook en het is wel erg scherp hoor.

Ik heb tot nog toe maar 1 persoon hier een bericht zien typen over slechte service van Sony's kant uit, maar die persoon had een low-cost Sony monitor en de service werkt anders. Bij de high-end (waar de 420 toe behoort) heb je een service waarbij ze je een nieuwe monitor brengen bij het minste defect... naar het schijnt zonder vragen stellen.

Bij Iiyama blijf je met het probleem dat als je een probleem hebt, je weer met TelePlan opgescheept zit. Ik denk dat je ondertussen wel al genoeg mensen hun beklag hebt gelezen over Iiyama (o.m. met de Vision Master Pro 451, maar ook met andere modellen). Ikzelf koop *nooit* meer een Iiyama: low-end schermen moeten ook low-cost zijn, bij Iiyama hebben ze enkel low-end met high-price...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• apa

apa

Philips maakt de beste schermen en daar betaal je ook voor. En sony, het is en blijft een sony.....
Over 't algemeen hoor ik dat Eizo de beste zou zijn. Persoonlijk vind ik Philips wat minder...

Een scherm beoordelen is natuurlijk heel persoonlijk: een probleem dat de een zo lastig vind, zal een ander amper storen. Sommigen storen zich aan Trinitron (met zijn 1 of 2 horizontale strepen): ik zie die niet eens meer staan (of alleen als ik er op let).

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 14:00 schreef apa het volgende:

[..]

Over 't algemeen hoor ik dat Eizo de beste zou zijn. Persoonlijk vind ik Philips wat minder...

Een scherm beoordelen is natuurlijk heel persoonlijk: een probleem dat de een zo lastig vind, zal een ander amper storen. Sommigen storen zich aan Trinitron (met zijn 1 of 2 horizontale strepen): ik zie die niet eens meer staan (of alleen als ik er op let).
Werk jij bij Iiyama ofzo? Daar zeggen ze zo'n zaken inderdaad dat het de CPU is die voor problemen zorgt bij de monitor. Die 2 componenten hebben dus helemaal niks met elkaar te maken.

2 hor. lijnen

• apa

apa

Op uw tenen getrapt door een grapje? Zoja, dan sorry... was niet zo bedoeld.
2 hor. lijnen
Trintron beeldbuizen hebben ofwel 1, ofwel 2 horizontale strepen lopen over het scherm. Dat zijn de kabels die de aperture grill op zijn plaats moeten houden. 15" (en lager, maar die kom je toch niet meer tegen) schermen hebben 1 lijn; alle grotere modellen hebben 2 horizontale lijnen. De eerste op 1/3 van de bovenkant, de tweede op 2/3 ervan. Die zijn niet weg te krijgen, en zijn ook helemaal niet abnormaal.

Verwijderd

15 inch 1 hor. lijn

Verwijderd

Sony zuigt!!!!!!!

Iiyama heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding, goedkoop/goede kwaliteit. Daar kan geen sony aan tippen.
En als je die lijnen niet kan zien op je sony dan zegt dat al genoeg over de beeldkwaliteit van de sony. Die lijn(en) is/(zijn) nl. niet te verbergen.

Verwijderd

Ooooh, zeg dan gelijk dat het een grapje is!
(En inderdaad wat dat betreft ben ik snel op mijn tenen getrapt. ;) )
Prima, dat probleem ook weer de wereld uit!
Vraagje: hoe noemt men die horizontale lijnen oaw ?
Shadow huppeldepup ?!
Ik weet het niet meer

• apa

apa

Sony zuigt!!!!!!!
Iiyama heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding, goedkoop/goede kwaliteit. Daar kan geen sony aan tippen.
En als je die lijnen niet kan zien op je sony dan zegt dat al genoeg over de beeldkwaliteit van de sony. Die lijn(en) is/(zijn) nl. niet te verbergen.
Euhm... 't is niet dat die lijnen onzichtbaar zijn ofzo... Ze staan er wel degelijk hoor! 't is alleen dat ze toch niet meer opvallen.

De Iiyama monitoren hebben eveneens een aperture grill (maar daar heet dat DiamondTron, niet Trinitron) en ook Iiyama's hebben zo'n horizontale lijn(en).

Jij houdt in je commentaar geen rekening met de service... Ik kan niet meespreken over die van Sony, maar wel over die van Iiyama en daar is er gewoon geen service (meer): daar wil je dus ook niet meer voor betalen he. Bij mijn Sony krijg ik een aan-huis garantie met meteen een nieuwe monitor als er wat scheelt.

Verder wordt in de reviews op I-net vaak gezegd dat de helderheid van de kleuren bij de Sony beter is dan bij de concurrentie. Een objectieve vergelijking tussen de Sony CPD-G420 en de Iiyama Vision Master Pro 453 heb ik nog niet gezien en volgens is dat dus ook niet mogelijk. Jij beweert zo dadelijk wellicht dat die Sony op geen zak trekt en dat de kleuren bij de Iiyama veel helderder zijn... Ik weer niet... Wie heeft dan gelijk? Niemand he: zolang je tevreden bent over je eigen monitor is dat toch OK?

1 objectieve zaak dat je over Iiyama niet kunt ontkennen is dat hun service na verkoop op niets trekt op dit moment (sinds ze begin 2001 de service uitbesteed hebben aan TelePlan). Van Sony heb ik tot nog toe nog geen zulkse extreme verhalen gehoord.

Op papier is de Iiyama inderdaad erg mooi! Maar als 'm niet werkt, dan heb je daar niets aan he. En de Sony is daarom nog niet slecht te noemen ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok iedereen heeft het over horizontale lijnen, maar die boeien me neit, daar kies ik zelf voor.

ik kijk wel verder, die iiyama breng ik terug.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

alm

Op donderdag 11 oktober 2001 13:55 schreef apa het volgende:
SONY:
Bij de high-end (waar de 420 toe behoort) heb je een service waarbij ze je een nieuwe monitor brengen bij het minste defect... naar het schijnt zonder vragen stellen.
Nou, ook bij high-end valt het zwaar tegen. Geeneens Onsite garantie. En ik heb het dus over een 24" breedbeeld, de GDM-W900.
Pagina: 1