Toon posts:

Router ontwijken/ombouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kek, ppl..i need ur help ;)
Het volgende. Der is hier een COM21 cablemodem voor de verbinding, daartussen zit een Cisco router van de 1600 series. Degene die die router en die kabelmodem heeft geleverd heeft internet filters er op gezet (alleen hun pagina, vraag mij ook niet waarom). Nu komt mijn vraag, weet iemand hoe die router te ontwijken/aanpassen en/of de kabelmodem zo ver te krijgen dat hij gewoon wil luisteren en niet alleen naar die router zoals nu het geval is. Ik heb het zaakje al eens rechtstreeks aan de kabelmodem gehangen, maar dat wil op de een of andere vreemde manier niet werken (TD, RD en LNK zijn uit). Zoals het nu zit kunnen we alleen hun pagna bekijken maar voor iedere andere pagina krijgen we een dikke dns error :( (TD knipperd, RD is uit, LNK is aan).
Wie kan mij helpen? ik heb hier nog geen ervaring mee :'(

Verwijderd

router ff opnieuw proggen ?:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 12:35 schreef Kertje het volgende:
router ff opnieuw proggen ?:)
hoe kom ik die router binnen?
hij heb een com aansluiting..heb der ook al eens een pc aan gehangen, maar ik weet nie hoe ik dat stomme ding binnen kom :(

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Via de seriële ingang --> kabeltje op je compoort, en in Hyperterminal kiezen: direct naar comx.. 9600 8/N/1

Anders een telnet naar de router maar ide is (bijna altijd) met een pass beveiligd.

Seriële poort kan ook met een wachtwoord zijn beveiligd.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:45 schreef dutchrups het volgende:
Via de seriële ingang --> kabeltje op je compoort, en in Hyperterminal kiezen: direct naar comx.. 9600 8/N/1

Anders een telnet naar de router maar ide is (bijna altijd) met een pass beveiligd.

Seriële poort kan ook met een wachtwoord zijn beveiligd.
als seriele poort beveiligd is met ww kan je op cisco site vinden hoe je dat moet omzeilen!!!! (andere startup kiezen) en dan kan je alle ww vervangen overigens als degene die het geinstallerd heeft toegang moet houden op telnet niet alle sessies veranderen (line vty 2 4 pw ipv line vty 0 4 pw dacht ik, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik routers heb geconfigureerd dus syntax hoeft niet goed te zijn)

als je eropkomt met seriel intikken:

enable (en)
sh ru (show running config) en dat ff posten... ip nummer naar www kan je evt weglaten veranderen...

Verwijderd

je komt er waarsch nie in, er zit beslist een password op...je kan hem overgens resetten als je hem openschroeft, probleem is alleen dat je dan de config die je ongeveer moet hebben niet weet.

Verwijderd

Topicstarter
hmkai..laat maar zitten mensjes..tis al opgelost..wordt me ineens doodleuk verteld dat ze maar 128 kbyte bandbreedte hebben :(
Willen dus dak de ristricties van de com21 af ga halen..no way..doen ze lekker zelf maar :)
Maar ik ben net wel 1 uur bezig geweest om het gepruts van mn voorgangers hier weer goed te zetten. :(

Maar inieder geval bedankt! :)

>>SLOT<<<
:P
Pagina: 1