Toon posts:

SB Live onder DOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik mijn Soundblaster Live onder DOS aan de praat, kan ik tenminste eindelijk TT de luxe spelen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Heb Win98 en Liveware 3.0

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik vraag me af of de kaarten van tegenwoordig nog wel werken onder DOS? Heb je het al geprobeerd met variabelen in je AUTOEXEC.BAT

SET BLASTER etc??

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Waarom zet je deze topic trouwens hier? Hij hoort volgens mij thuis in Audio & Video...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Och, vind ik niet. Ik gebruik dat ding voor spellen, (TT deluxe) dus vind het hier wel passen.

Maar moet ik speciale drivers hebben voor DOS?

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik kan in Windows wel SB16 emulatie aanzetten maar dan nog kan ik TT niet opstarten in Windows, geeft een IRQ fout, terwijl ik wel de goeie IRQ heb geselecteerd. Ik wil dus best opstarten in Dos, maar dan moet ik wel drivers/instellingen hebben voor in m'n autoexec.bat.

Wie kan me daarbij helpen?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op mijn SBlive 1024 cd, als je die instaleert start hij ook het DOS geluid op !

dussuh .. kweenie of jij geen cd hebt ofzo ?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou het aan kunnen liggen, ik heb nl. Liveware 3.0 gedownload van de Creativesite, misschien zit daar geen DOS shit bij.

Thanks voor de tip.

Verwijderd

Gebruikt de SB live niet ook dat minder geslaagde legacy device (een soort virtuele SB 16) van Creative? Als dat zo is moet je je IRQ instellen op het IRQ van dat legacy device.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

idd. Zo werkt het ook met mijn SB64. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doet mij dat websjwanz?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

System Properties -> Device Manager -> en dan die zgn. Legacy device zoeken en in de properties snuffelen naar IRQ settings lijkt me.

"I sit in my room and imagine the future."

Pagina: 1