Medium speed erro bij Aopen 1232pro

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Als ik in nero cd's fik, geeft ie af en toe "medium speed error" en dan begint ie vervolgens niet met fikken. Brandsnelheid veranderen, disc at once aan/uit enz... helpt allemaal niks. Wat wel helpt is de pc resetten en dan wil ie ineens weer wel fikken en op maximale snelheid. De fikker heeft de laatste firmware, 1.3. Verder doet ie het bij zowel verbatim als philips silver premium cd's, beide zijn geschikt voor fikken tot 16 speed.
Ik heb ook gezien dat de topic al een paar keer langs is gekomen, maar daar staan geen oplossingen in.

Verwijderd

hear hear, zelfde probleem, maar dan met LG 12*10(?)*32. Heb nog geen normaal cdtje gefikt :(

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:16 schreef BlaxLash het volgende:
hear hear, zelfde probleem, maar dan met LG 12*10(?)*32. Heb nog geen normaal cdtje gefikt :(
is dus een 12*8*32 van LG, type nummer LG CED 8120B. Heb ondertussen alles al geprobeerd, meerdere soorten cds etc. Mijn brander is secondary master, dvd secondary slave en mijn maxtor 7200 40 gieg schijfje is primary master. De PC begint met branden, en zo rond de drie of vijf procent krijg ik een medium error.

Ik loop nu al een tijd te zoeken naar de oplossing, maar die is op heel GoT niet te vinden. Als ik mijn firmware flash (ehhh..???) is het grote probleem dan misschien weg?

Verwijderd

udma jumper terugzetten lost een hoop problemen op, bij dit apparaat. Dus gewoon op dma laten staan (default).

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:51 schreef Flippit het volgende:
udma jumper terugzetten lost een hoop problemen op, bij dit apparaat. Dus gewoon op dma laten staan (default).
Ik begrijp je niet helemaal. Welke jumper bedoel je?

Effe pcspecs:
athlon 1000, abit kt7a, maxtor 40gieg 7200 toeren, dvd station van het merk Shuttle (?)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Standaard staat het apparaat toch op pio4, staat in ieder geval op de site van Aopen. Dus terugzetten jumper heeft bij mij geen zin als ik die nooit heb gewijzigd. En udam heeft toch geen reet te maken met udma?

Verwijderd

Kewl! Ik kan branden! Danwel niet op de volledige 12 speed, maar als ik brand op vier, dan fikt ie gewoon cdtjes.
Pagina: 1