Toon posts:

AOPEN AX6B en ASUS V7700 foute combi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een AOPEN AX6B (Intel BX chipset) en een AGP ASUS V3400 TNT video kaart. Ik heb net een AGP ASUS V7700 GeForce 2 gekocht, maar heb onwijs veel problemen met deze combi. De machine klapt er om de haverklap uit en na zo'n reboot ben ik vaak een IDE en een SCSI schijf kwijt. PC moet echt eerst uit en na 5 minuten weer aan. Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs een komplete nieuwe installatie maar niets helpt. Zodra ik de V3400 er in stop is alles weer goed. Ik weet dat mijn MOBO AGP 2X is en de V7700 AGP 4x kan maar dat mag toch geen probleem zijn? Kan iemand mij vertellen of deze combi uberhaupt mogelijk is? De mensen bij ASUS en AOPEN geven geen response.....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
AGP is backwards compatible, dus dat 2x/4x verhaal moet inderdaad geen probleem zijn..

Is je voeding misschien overbelast? Zo'n 7700 trekt aanzienlijk meer stroom dan een TNT1..

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Zou bij een 230w al als een trein moeten werken. Misschien oude drivers niet goed ge-deinstalleerd? Nog een tooltje van je TNT op de achtergrond draaien (Diamond IC tools)?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding... hmmm zou best eens kunnen. Ik heb er een 230 voeding in maar er op aangesloten: 2 x IDE disk, 1 x SCSI disk, 1 x SCSI CD-Rom, 1 x IDE CD-rom, Video kaart, Netwerk kaart, SB live, USB joystick... Zijn er zwaarder voedingen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Jep, er zijn zwaardere voedingen.. 300W, 400W en meer..

Maar het zou natuurlijk wel zonde van je geld zijn als hiet niet de voeding is..

Misschien bij iemand uit de omgeving effe testen? De gemiddelde pc met een tbird heeft al een 300W voeding...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn leverancier nagevraagd en deze combi werkt dus niet. De AX6B kan niet genoeg en continue stroom geven aan de V7700.
Pagina: 1