Toon posts:

net start en net stop onder dos in win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken gebruik van een Windows NT gestuurd netwerk met printservers en win98 clients.

Vaak komt het voor dat print jobs blijven hangen. De enigste oplossing is de spooler te stopppen en te starten op de server.

Dit process vereist wat handelingen.
Is het ook mogelijk om via een een batch bestand dit automatisch te laten uitvoeren vanaf een win 98 client?.

Onder DOS probeer ik het commando NET STOP \\NTSERVER "Spooler". Dit werkt helaas niet.

Is hier iemand bekend mee?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:36
Dit gaat niet lukken. Heb het zelf ook met meerdere programma's geprobeerd (o.a. Hyena), maar om dat te doen heb je toch echt een NT4/5 machine nodig. Het hele servicegedeelte van NT4/5 zit immers niet in Win9x.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 11:59 schreef Poltergeist het volgende:
Dit gaat niet lukken. Heb het zelf ook met meerdere programma's geprobeerd (o.a. Hyena), maar om dat te doen heb je toch echt een NT4/5 machine nodig. Het hele servicegedeelte van NT4/5 zit immers niet in Win9x.
Ik ben het hier mee eens. Ik heb het zojuist geprobeert, ik kan de service wel straten en stoppen op de NT bak, maar niet van de win98 bak.
Gebruik winvnc om de server over te nemen, en voer net stop spooler van de server uit. Werkt prima....

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu gebruik is servermanager onder win98. Daarvan uit kan je de services benaderen van de server. Helaas nog een beetje omslachtig, maar het is niet anders.

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 12:08 schreef richzzz het volgende:
Wat ik nu gebruik is servermanager onder win98. Daarvan uit kan je de services benaderen van de server. Helaas nog een beetje omslachtig, maar het is niet anders.
Is ook een manier, beter dan met VNC!
Er is volgens mij ook een dos command waarmee je een batch kunt aanroepen en uitvoeren op een andere pc. Kweet alleen niet meer hoe die heet....Maar misschien heb je er wat aan..!!??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 12:14 schreef snapnie het volgende:

[..]

Is ook een manier, beter dan met VNC!
Er is volgens mij ook een dos command waarmee je een batch kunt aanroepen en uitvoeren op een andere pc. Kweet alleen niet meer hoe die heet....Maar misschien heb je er wat aan..!!??
Ja daar zat ik ook al aan de denken, maar ja hoe?
Ik ga even hier en daar zoeken.

Thnx
Pagina: 1