[ASP] Tussenpagina bij laden

Pagina: 1
Acties:

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Ik heb in ASP een pagina die nogal lang moet laden.
Soms wel 10 tot 15 seconden. Op de pagina staan geen plaatjes, alleen platte tekst in tabellen.
Het duurd zolang omdat het een lange query is.

Heeft iemand een idee hoe ik in die tussentijd een pagina kan laten zien met bv.: "de pagina wordt geladen" ?

Snow is only frozen water

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:37

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Duurd? LOL |:(

Je kan een tussenpagina (met bijv. "Even gedulD aub...") laden met een redirect (incl query) naar de pagina die zo lang duurT om te laden.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
ehem, nou ja het is nog vroeg.

Enne bedankt ik ga het proberen.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 11:56 schreef Altaphista het volgende:
Duurd? LOL |:(

Je kan een tussenpagina (met bijv. "Even gedulD aub...") laden met een redirect (incl query) naar de pagina die zo lang duurT om te laden.
Ooit de FAQ gelezen? Type fouten komen voor. En het kan ook voorkomen dat er mensen zijn met leesblindheid (dat andere woord krijg ik niet uit m`n toetsenbord ;) )

Maarre, het is ook op te lossen met javascript, en die staat vast wel in de search.

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 12:10 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Maarre, het is ook op te lossen met javascript, en die staat vast wel in de search.
Ik heb ook wel in de search gekeken, maar kon daar niet vinden, ik wist niet op welk woord ik moest zoeken.
Maar met redirect kom ik wel iets verder.

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Ik heb diverse sites bekeken en gezocht naar redirect, maar ik vind niet wat ik zoek.
Volgens mij stuur je met redirect de gebruiker gewoon direct naar een andere pagina.
Wat ik wil is de gebruiker tijdens het laden van een pagina tijdelijk een andere pagina laten zien. (zodat de gebruker dus geen wit scherm ziet).
Heeft iemand nog een ander idee?

Verwijderd

Volgens mij kun je gewoon het eerst op die pagina die zo lang duurt een response.write "duurt even" doen en dan pas die query ofzo uitvoeren

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Uh een query van 15 seconde? Lijkt me erg stug, of je stuurt te veel resultaten terug, of je moet je db optimisen.

Verwijderd

Even offtopic, nee hoor wij hebben af en toe ook wel een query van 15 seconden... Bijvoorbeeld ingewikkelde full text searches op een database met ruim een half miljoen records

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
15 seconden is erg veel voor een query, meestal komt dit gewoon doordat er te veel records moeten worden opgehaalt en niet zozeer de moeilijkheid van een query.

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 14:21 schreef EvilMarty het volgende:
Volgens mij kun je gewoon het eerst op die pagina die zo lang duurt een response.write "duurt even" doen en dan pas die query ofzo uitvoeren
Kan, maar hoe haal je die 'duurt even' dan weer weg?

Verwijderd

Ja, dat weer weghalen is lastiger... Daar weet ik niet zo snel een eenvoudige oplossing voor. Je kunt met javascript dynamisch bijvoorbeeld de hoogte van een rij in een tabel veranderen, dus je zou daar wat mij kunnen gaan spelen, maar misschien kan dat ook wel eenvoudiger.

OH en Raptorix, het klopt dat queries meestal niet zo lang duren, ik wilde alleen maar even aangeven dat het wel mogelijk is

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Heeft er niemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik wil dus tijdens het laden van een (gedeelte van)pagina een tekst laten zien. bv: " een ogenblik "

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is een timeout component te koop/download, ergens. Waar weet ik niet. Maar dan kun je een timeout inbouwen in je page waarbij je schrijft dat het laden even duurt.

Misschien ook een idee: bouw je zoekresultaten op in een 1 px frame, schrijf dan een array met resultaat id`s naar de main pagina, die dan refresht en aan de hand van je array in Js, de resultaten wegschrijft.

Maar met 500.000 records werk je toch niet op Access hoop ik?

• Wally-S

Wally-S

-Snowboarding is art-

Topicstarter
Het zijn geen 500.000 records, slechts 2000 en een kolom of 20.

Pagina: 1