Toon posts:

ASP, SQL vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MS SQL-server database
met daarin een tabel contactpersonen. Een bedrijf kan meerdere contactpersonene hebben maar niet meer dan 1 contactpersoon die rekening specificaties ontvangt.
Je kan via de ASP pagina aanvinken of zo'n contactpersoon specificaties moet ontvangen ja of nee...
maar het mag dus maar bij 1 persoon per bedrijf aangevinkt staan...

Iemand die me kan vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Kan je niet gewoon een aantal radiobuttons maken en dan PER bedrijf de contactpersonen laten zien en vervolgens met behulp van Radio Buttons aangeven welk persoon het kan ontvangen?

- Ruud

Verwijderd

Topicstarter
hmm..
Het is nu dus zo dat als je de contactpersonen van een bedrijf opvraagt je een rijtje URL's krijg (de namen van de contactpersonen) en als je dan op 1 van die namen klikt krijg je een pagina met gegevens over die contactpersonen...
1 van die gegevens is een checkbox waar je aan kan vinken of een contactpersoon specificaties moet krijgen...
maar dit kan je dus bij elk contactpersoon aanvinken...en dat is niet de bedoeling...

van die radiobuttons is opzich best een aardig idee maar ik wil et liever zo houden als nu...als dat mogelijk is natuurlijk...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
even een tabeltje aanmaken genaamt contactpersoon, een integer veld geven voor 1 waarde. en je geeft hem een default waarde 0, als het een contact persoon is dan zet je hem op 1, (simpel asp scripy)

als je dan de specificaties opvraagt doe je in asp,

<form action=blaat>
<andere form inputs or whatever>

if objrec("contactpersoon") = "1" then

laat dat aanvink ding zien
else
laat hem niet zien, of je doet geen else en meteen end if
end if
</form>

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Lijkt mij het beste dan in de pagina met details van de contactpersonen een SQL query loslaten op of iemand van het bedrijf waar die gast dan werkt al rekeningen ontvangt en dan het checkboxje disabled maken of dat als iemand toch het checkboxje aanvinkt een melding geven of dat persoon de rekening specificatie moet gaan ontvangen ipv de andere van het bedrijf...

Makkelijker is nog dat je dit in een aparte tabel stopt waarin je zet bedrijfsnaam en een id naar het persoon dat de rekening moet onvangen en dan als primary-key bedrijfsnaam zetten. Als je het dan opslaat mag er maar één persoon de rekeningen ontvangen... ;)